Zachte voorband maar toch genoeg spanning?

sanger

Die hard MF'er
16 mrt 2010
577
31
Heemskerk
Ik heb dus al enige tijd dat mijn voorbandje langzaam leegloopt. In het begin zag ik dat ook inderdaad terug bij het oppompen, dan ging hij van 1.7 bar weer naar 2.3 bv.

Nu zie ik de laatste tijd dat de manometer gewoon 2.2 aangeeft maar de band wel voelbaar zacht is. Ik heb verschillende manometers geprobeerd, bij verschillende tankstations. Ben ik nu gek aan het worden en is de band niet zacht maar ligt het aan mij, of wat? Als ik de band probeer in te knijpen dan kan ik met mijn duimen best wel wat indrukken. Dat hoort volgens mij toch niet?

Kan het ventiel stuk zijn ofzo, waardoor de manometer wel gewoon 2.2 aangeeft? Probleem hiermee is namelijk dat ik de bank nu ook niet kan oppompen tot hij hard genoeg lijkt te zijn.
 
De band een keer opnieuw erop laten leggen en dan gelijk de rand van de velg goed schoonmaken en weer invetten .eventueel met fijn schuurpapier ,
NOOIT invetten!
Een band mag niet met vet opgebracht worden, daar moet je bandenzeep voor gebruiken.
Vet blijft glad, en zeep gaat kleven als het opdroogt. Met vet loop je een risico dat de band over de velg gaat verschuiven bij belasting (remmen/gasgeven) waardoor de balancering naar zijn grootje gaat.
De velg schoonmaken doe je trouwens met een koperborstel.
 
Nee. De juiste druk bleek niet de juiste te zijn... En nu dus wel echt de juiste. Dunlop hanteert andere waarden dan het WPH :)

Ik zou eerder afgaan op de waardes van de bandenfabrikant. Die hebben namelijk hun product sinds 1988 wel doorontwikkeld, terwijl de druk door de motorfabrikant in het WPHB opgegeven wordt aan de hand van de stand van de huidige techniek in 1988.
 
Terug
Bovenaan Onderaan