Zadel Africa Twin

Back$pace

Rookie
20 nov 2002
9
0
Rotterdam
Ik heb een Africa Twin. Ben er erg tevreden over.
Nu zit ik te denken om een ander zadel te kopen, omdat het orginele zadel nogal slecht zit bij lange ritten. Nu kan ik een Corbin zadel kopen maar deze zijn nogal prijzig. Zijn er nog meer fabrikanten die goede zadels maken of bedrijven die het oude zadel kunnen verbeteren?
 
Ik heb een Africa Twin. Ben er erg tevreden over.
Nu zit ik te denken om een ander zadel te kopen, omdat het orginele zadel nogal slecht zit bij lange ritten. Nu kan ik een Corbin zadel kopen maar deze zijn nogal prijzig. Zijn er nog meer fabrikanten die goede zadels maken of bedrijven die het oude zadel kunnen verbeteren?

Ik heb 2 corbins (voor verschillende fietsen) en inderdaad, ze zijn niet goedkoop maar ik zweer het je, eenmaal dat geld uitgegeven en dan genietend van de betere zit realiseer je je dat het eigenlijk nog goedkoop is ;) Ik zou niet zonder m`n Corbin meer kunnen rijden.
Het zadel van een AT is inderdaad klote van de bok in het kwadraat bij langere ritten ;(

J-P
 
Ik heb een Africa Twin. Ben er erg tevreden over.
Nu zit ik te denken om een ander zadel te kopen, omdat het orginele zadel nogal slecht zit bij lange ritten. Nu kan ik een Corbin zadel kopen maar deze zijn nogal prijzig. Zijn er nog meer fabrikanten die goede zadels maken of bedrijven die het oude zadel kunnen verbeteren?

Kameraad van me heeft dit zelf gedaan. Was niet al te moeilijk zij hij. Hij heeft net zo lang zitten experimenteren tot hij een fijne zit had. Nu heeft ie al meer dan 5000km gereden en is zeer tevreden.
Kostte hem alleen een overtrek en wat vulmateriaal.
 
Ik ben zelf ook in het bezit van een AT uit '96..en ik had hetzelfde probleem met lange ritten...#$#!%& reet !
Mij werd afgeraden om een corbin zadel aan te schaffen. Ik kreeg de tip om mijn huidige zadel te laten opvullen via een stoffeerder..en het werkt..vooral aan de voorzijde bij de tank, wat extra vulling en het zit stukken beter...en het is goedkoper dan een Corbin !
Suc6 :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan