Zadel BMW

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.791
470
Vanwege ernstige scheurvorming in het dek, slecht zitcomfort en algehele aftakeling van de ophangpunten ben ik maar eens begonnen met het slopen restaureren :+ van mijn buddyseat.

De metalen bodemplaat blijkt totaal verrot, het schuim erbovenop heeft zijn beste tijd gehad, dekje is gescheurd, en de rest moet nodig eens gespoten worden :P . De bodemplaat is niet meer te redden vrees ik, schuim moet nog wel aan te komen zijn, dekje is geen probleem.

Maar om het allemaal makkelijker te maken: wie heeft er nog een zitgedeelte van een BMW-zadel ligen (o.a. R90S-model, met schuine kont)? Graag met metalen bodemplaat. Graag voor niet teveel euries. 8-)



Als dit niks wordt ga ik mezelf leren plamuren :+ .
 
hobbyist heeft alle onderdelen los verkrijgbaar ook imitatie met plastiek bodemplaat.
anders haal je hem uit elkaar en pop of las je achter de gaten en scheuren in de bodem een paar blikjes (aan de binnenkant) normaal achter de scharnieren.
die bodemplaten zijn gewoon niet zo best geschilderd en tweedehands slecht te vinden.
ebay, of veerman almere?
de losse overtrekjes heeft de hobbyist dan wel weer.
 
hobbyist heeft alle onderdelen los verkrijgbaar ook imitatie met plastiek bodemplaat.
anders haal je hem uit elkaar en pop of las je achter de gaten en scheuren in de bodem een paar blikjes (aan de binnenkant) normaal achter de scharnieren.
die bodemplaten zijn gewoon niet zo best geschilderd en tweedehands slecht te vinden.
ebay, of veerman almere?
de losse overtrekjes heeft de hobbyist dan wel weer.

Die plestik plaat gaat barsten na een tijdje heb ik al gehoord. Zadel ligt nu helemaal uit elkaar, bodemplaat is niet meer te redden vrees ik '( . Dat van "niet zo best geschilderd" ben ik ook achter, met de schroevedraaier ging de meeste verf er wel af :+ .

Veerman kan ik ook nog wel eens bellen inderdaad. Opvullen en overtrekken heb ik al een adresje voor inmiddels 8-) .
 
Ben ik laatst ook aan begonnen. Mijn bodemplaat was een roestplaat geworden waar de schilfers vanaf vielen.

Na wat lomp raggen met een automatische staalborstel en een lading hammerite is het toch nog goed gekomen :+ .
Alleen heb ik hem gevuld met te zacht schuim dus moet het weer los |( . Die sloper in brummen bekleed zadels voor 85,- dacht ik (vulling + nieuw kleedje).
 
Ben ik laatst ook aan begonnen. Mijn bodemplaat was een roestplaat geworden waar de schilfers vanaf vielen.

Bij mij vallen de gaten er ook al in '(
Na wat lomp raggen met een automatische staalborstel en een lading hammerite is het toch nog goed gekomen :+ .
zat ik ook aan te denken, maar heeft echt geen zin meer bij mij :P . Bij mijn zadel trouwens ook niet B|
 
dan klop je toch zelf ff een nieuw bodemplaatje ?

Hm, ook nog een optie 8-) . Als ik nou de ouwe meeneem als ik bij je langskom voor het verhaal over je brommers, klop jij em dan na voor me :? :+

Geen idee of dat zelf een beetje te doen is. Zit vooraan wel een rare bult op, is een los stuk dat erop ge(punt)last is.
 
Kom je ff bakkie halen..en ga je kijken bij Roukama (motor onderdelen en sloperij) :P

Die heeft meestal geen BMW's staan, maar je kan het altijd proberen. Chris Wegman schijnt wel regelmatig Beemers te hebben staan, maar daar ben ik nog nooit voor bij hem geweest. En Veerman heeft ze zo uit mijn hoofd ook wel liggen (wat heeft die kerel niet liggen op BMW gebied???)
 
Net even gebeld met Theo Terwel, die heeft nog een bodemplaat liggen. Is gecoat, alleen later een deuk in gelazerd. Dus morgen of overmorgen even in Vorden langs 8-) .
 
is dat die knakker van die heel mooie R90S dingen ?


De enige echte (www.theoterwel.nl). Ook de man van de R1100S in Daytona Orange. En de Helmut Dahne replica-racer. En deze:
full


is ook van hem 8-)

zie ook MotoBMWGuzziV7R90SSport 8-)
 
Ik heb nog een gebruikte Guilliaro :? sportbuddy voor een beemer liggen, moet wel een nieuw overtrek op, rest is in redelijke tot goede staat de bodem is echt Krupp staal en keihard. ;)

Hm, misschien ook wel interessant 8-) . Motta koste :?

Oh ja en heb je een piccie, wil eigenlijk wel eens zien hoe zo'n ding er nou precies uitziet :P .
 
Die plestik plaat gaat barsten na een tijdje heb ik al gehoord. Zadel ligt nu helemaal uit elkaar, bodemplaat is niet meer te redden vrees ik '( . Dat van "niet zo best geschilderd" ben ik ook achter, met de schroevedraaier ging de meeste verf er wel af :+ .

op de r60 van bmwoman zit een imitatie zadel met plastic bodemplaat van de hobbyist.
op het materiaal van de bodemplaat is niets aan te merken, het voorste scharnier zit echter verkeerd.
de overtrek van dat ding is wel van te hard materiaal dus die was wel snel gescheurd.
vroegâh had kaspar ook nagemaakte polyester bodemplaten, ik spreek dan over zo'n 15 jaar terug, je kan natuurlijk altijd even bellen.
 
op de r60 van bmwoman zit een imitatie zadel met plastic bodemplaat van de hobbyist.
op het materiaal van de bodemplaat is niets aan te merken, het voorste scharnier zit echter verkeerd.
de overtrek van dat ding is wel van te hard materiaal dus die was wel snel gescheurd.
vroegâh had kaspar ook nagemaakte polyester bodemplaten, ik spreek dan over zo'n 15 jaar terug, je kan natuurlijk altijd even bellen.


Kaspar verkoopt alleen nog complete zitgedeeltes, kost meen ik 170 euries. Heb nu een goed gelaste, gepoedercoate bodemplaat bij Terwel gekocht. Even een paar kleine deukjes eruit tikken, schuim erin, laten bekleden (samen zo'n 80 eurie) en voor 100 euro bij elkaar is Ralfie weer de man 8-) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan