Zadel laten maken... Waar

14 jan 2003
240
0
Arnhem
Omdat ik voor mijn Virago tot nu toe nog geen standaard zadel heb gezien, dat aan mijn wensen voldoet zit ik er over te denken een zadel te laten maken.

Bestaat de mogelijkheid om zoiets te laten doen en zo ja... Waar?

Alvast many thanks 4 the info.

P.s. ik heb geen handige buurman die wel ff een zadel voor me wil maken.
 
In Ilpendam zit een tentje (naast de slager) ;)

Opnieuw bekleden van het zadel kost daar ongeveer 45 euro!!

Is dat een beetje wat je bedoelt of wil je echt een eigen zadel,..alla ORANGE COUNTY CHOPPERS,..laten maken!!?

Ik zal ff kijken of ik kan achterhalen hoe die tent precies heet!
Dorpsstraat 21, Ilpendam,..dat weet ik wel!!!
 
Als je het leer en foam van je eigen zadel afhaalt, kun je er zelf foam opplakken en in het gewenste model snijden.
Bekleden doe je dan bij een meubelstoffeerder voor een € 40,--.
 
Omdat ik voor mijn Virago tot nu toe nog geen standaard zadel heb gezien, dat aan mijn wensen voldoet zit ik er over te denken een zadel te laten maken.

Bestaat de mogelijkheid om zoiets te laten doen en zo ja... Waar?

Alvast many thanks 4 the info.

P.s. ik heb geen handige buurman die wel ff een zadel voor me wil maken.

Hallo

Je zou het hier eens kunnen proberen. http://www.buddyfashion.nl/store/home.html
 
Bart Moonen in Vught (073-6564711), of Henk in Waalwijk (0416-343453). Precies zoals je zelf wilt tegen een betaalbare prijs.
Ook Ellen Maas in Heerlen maakt errug mooie (www.maasmotoren.nl)
 
Hey dat zijn in korte tijd al heel wat reacties...

Ik denk, dat ik toch wat onduidelijk ben geweest want ik wil hem niet opnieuw laten bekleden. Het idee is eerder dat de bodemplaat verlengd moet worden, er een andere (ultra-platte) foam laag tussen moet en nieuwe bekleding op moet.

Je kan het idee wat ik wil ongeveer vergelijken met zo'n 1 1/2 zitter die ze van corbin hebben voor een virago 535. De foam laag moet dan natuurlijk wat dunner zijn en de zitting langer, zodat de buizen onder de buddy en de lelijke plekken op het spatbord worden afgedekt.

In suggesties of adressen ben ik natuurlijk nog steeds geinteresseerd.

(Als ik iets meer tijd heb maak ik wel even een plaatje van het spatbord en de buizen)
 
Ahum...(schop)...

Niemand een idee??? Ik heb inmiddels gehoord, dat ik het wel eens bij een ruitersport zaak zou kunnen proberen maar het lijkt me dat die gasten daar geen bodemplaten maken.

Laat maar komen die suggesties....(of zit iedereen nou op die plaatjes te w88???)
 
Dit heb ik op deze manier gedaan. ook bodemplaat zelf gevouwen van aluminium.

full
 
Als je zelf al uit een plaat ijzer een bodemplaat kunt maken kun je bij de bovengenoemde adressen warschijnlijk wel terecht voor het bekleden. Of van een plaatje dun aluminium (makkelijk te vormen) een mal hoe de bodemplaat moet worden.
 
Heeee.... Dat zijn de ideeen waar ik op zit te w88.

Ik voel het meest voor het verlengen van de oude onderplaat maareh... hoe doe ik dat het mooist??? Dat ding is namelijk van plastic en daar ben ik niet zo in thuis (maar jah... waar wel als het om DHZ gaat '( ).

Als ik een bodemplaat zou maken van aluminium lijkt het me, dat ik last ga krijgen met het bevestigen aan het frame. @ Highlander --> Hoe heb jij dat gedaan met de bevestigingen???

Kan je ook kapok (samengeperste katoenvlokken) gebruiken als vulling of is foam beter???

Muchos :} again voor de tips en zo. Als ik klaar ben met het zadel komt er zeker een mooi plaatje van het resultaat.
 
Heeee.... Dat zijn de ideeen waar ik op zit te w88.

Ik voel het meest voor het verlengen van de oude onderplaat maareh... hoe doe ik dat het mooist??? Dat ding is namelijk van plastic en daar ben ik niet zo in thuis (maar jah... waar wel als het om DHZ gaat '( ).

Als ik een bodemplaat zou maken van aluminium lijkt het me, dat ik last ga krijgen met het bevestigen aan het frame. @ Highlander --> Hoe heb jij dat gedaan met de bevestigingen???

Kan je ook kapok (samengeperste katoenvlokken) gebruiken als vulling of is foam beter???

Muchos :} again voor de tips en zo. Als ik klaar ben met het zadel komt er zeker een mooi plaatje van het resultaat.

In mijn zadelplaat zat voor een gleuf die achter een lip aan mijn frame haakt. Die sleuf heb ik ook in de nieuwe plaat gemaakt met een boormachine. Achter zit hij vast met een bout onder mijn spatbord.

Kapok of foam?? Gewoon kijken wat het hardste is. Want als je er met je gewicht op gaat zitten zakt het anders teveel in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan