zadel wil niet meer omhoog

mart1

MF'er
18 okt 2009
211
0
almelo
hallo,het zadel van mijn burgman 400 wil niet meer omhoog,hij reageert niet meer op het contactslot.ik vermoed dat de kabel bij het contactslot losgeschoten/gebroken is.
aan de achterkant (bij de vergrendeling)ziet het er nog heel uit.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit het simpelst kan verhelpen??
mvg Martin
 
Eerst even de aansluitingen checken.

Zit'ie aan de voorkant nog vast aan het contactslot?
Zit'ie aan de achterkant nog vast aan het zadelslot?

Zo nee: vastmaken.
Zo ja: gebroken, kabeltje vervangen.

Succes!
 
achterkant zit vast,voorkant kun je niet bij zonder halve scooter te demonteren,weet iemand of bij het contactslot de boel mechanisch of electrisch werkt??/
 
Het werkt gewoon ouderwets met een kabeltje (mechanisch).

Ik dacht dat het elektro-magnetisch was... dus met je contactslot bedien je een [enorm] lange kabel? Er loopt dus van de achterkant van het zadel helemaal een kabel tot in de voorkuip naar het contactslot?
 
Laatst bewerkt:
bij de Burgman 650 is het zeker met een kabel vanaf contact naar de koffer
en als je weet hoe dan doe je de koffer open zonder sleutel
 
Laatst bewerkt:
Ik heb natuurlijk helemaal geen verstand van Burgman scooters maar mijn vespa heeft een reserve hendeltje in het dashbord kastje zitten dat wanneer ik hem niet meer open krijg met de sleutel via het contact slot, het altijd nog kan via die weg.

Heeft een Burgman niet zoiets ?
 
Laatst bewerkt:
Wellicht onlangs iets onder je buddy in de buurt van het ontgrendelingsmechanisme lopen proppen???

Heb ik ooit eens gehad waardoor het mechanisme blokkeerde. Heb toen de zijkappen half kunnen demonteren en met een lange schroevendraaier de ontgrendeling kunnen bereiken en door flink te drukken het toch weer los kunnen krijgen. Was bij een Thundercat.
 
Bij sommige scooters springt het slot open als je aan de kabel trekt.
Bij een runner kun je op een bepaalde manier tegen de zijkap aan slaan zodat het slot open springt.:P
De methode met de schroevendraaier is de beste manier om te beginnen.
 
'
Ik dacht dat het elektro-magnetisch was... dus met je contactslot bedien je een [enorm] lange kabel? Er loopt dus van de achterkant van het zadel helemaal een kabel tot in de voorkuip naar het contactslot?

Ja inderdaad. Als je geluk hebt kan je hem bij je voetenplank zien en bedienen (als je die open maakt) door aan de buiten kabel te trekken
 
Bij sommige scooters springt het slot open als je aan de kabel trekt.
Bij een runner kun je op een bepaalde manier tegen de zijkap aan slaan zodat het slot open springt.:P
De methode met de schroevendraaier is de beste manier om te beginnen.

Kom jij soms uit een gebied waar de motorrunners 165 rijden? ;)
 
De kabel is gebroken(doorgeroest) heb nu voor nood een lusje in de kabel
gemaakt zodat ik hem met de hand open kan maken.
als ik tijd en zin heb ga ik hem wel vervangen maar dat is een heidens karwei,
bijna de hele scooter moet gestript worden omdat de kabel langs het chasis loopt.
 
De kabel is gebroken(doorgeroest) heb nu voor nood een lusje in de kabel
gemaakt zodat ik hem met de hand open kan maken.
als ik tijd en zin heb ga ik hem wel vervangen maar dat is een heidens karwei,
bijna de hele scooter moet gestript worden omdat de kabel langs het chasis loopt.

Leuk toch..zo kan je je motorscooter gelijk is goed schoonmaken en krijg je inzicht hoe hij er onder de kappen uitziet..wellicht ook gelijk een servicebeurtje geven :Y
 
Welnee, zo hard gaan die niet hier. Dan moet je in Utrecht zijn, daar gooien ze er kamelenvoer doorheen, loopt hij harder van. Malossi sticker wil ook wel eens helpen.

De truuk zit 'm denk ik in het lichter maken van die scooters. Juist die snelle scooters doen allemaal aan gewichtsbesparing: geen sloten, geen kentekenplaat en vaak ook minder of geen lampen en kappen :')
 
precies, je wil niet weten wat een frame nummer weegt, hoppakee allemaal eraf
 
hahaha precies.

Dat ik dat toevallig van dat slot weet is omdat er bij mij op school zo'n marokkaan was die dat kunstje kende. Hij sloeg op een bepaalde manier tegen de zijkant aan en plop, het zadel sprong omhoog. Stonden wij met open mond te denken: 'als hij dat maar niet bij de mijne doet...'
 
Terug
Bovenaan Onderaan