zadelpijn met honda's?

Beste tip, wanneer je veel en lange stukken rijd, is het aanschaffen van een corbin-zadel. Deze zijn er voor alle gangbare merken.

Bestel ze wel via de duiste site (www.corbin.de) , daar zijn ze namelijk een stuk goedkoper.

Dit is niet echt waar, sterker nog, t neigt naar grote onzin :X . Zadels zijn even duur als bij Buddy Fashion in Roelofarendsveen. Als je in de Randstad woont is t dus zeker duurder om t vanuit duitsland op te laten sturen, i.p.v. naar Roelofarendsveen te crossen, proefrit maken (!) en beslissen of je t wilt of niet.

Ik heb voor de rest geen banden met de goede man uit Roelofarendsveen, ben er alleen zéér goed geholpen. :)
 
ey iedereen,

sommigen weten van jullie die op mijn vorig topic hebben gereageerd dat ik onlangs mijn rijbewijs heb gehaald. Ik heb zelf nog geen motor maar rij op mijn vader zn honda cb 500, na al (in een week tijd) 1000 km te hebben gereden valt me steeds op dat ik na 1,5 uur last van mn kont krijg (zadelpijn). Hier komt bij dat ik ff op het werk de test heb gelezen met de supersports (leuk leesvoer overigens) en hier stond ook bij de honda fireblade RR "zere kont" ook na 1,5 uur ongeveer. Nou is mijn vraag komt dit bij honda vaker voor omdat mij keuze tussen een eigen motor tussen een honda cbr 600F en een yamaha t'cat gaat, maar als de honda's dus dit probleem hebben ben ik er dus uit en wordt het een t'cat.

bedankt voor eventuele reacties, en enig advies om dit te voorkomen is ook welkom :)

wij hebben ook nog maar net ( 3 maand) ons rijbewijs :] en rijden ook een Honda CB500 en hebben hetzelfde probleem, vooral diegene die achteropzit ;(
 
zrx1200r...na zo'n 3 uur alzie rustig rijd....
heb wel een naar de prijs van een corbin gezocht,want dat zag er nog goed
uit ook..........599 euro :? da was ff slikken. :X
 
Of een zadel comfortabel is of niet is deels persoonlijk, hoewel ik vermoed dat weinigen zullen klagen over de zadels van de Pan European of de Goldwing modellen.

zoals je in mijn post kan lezen gaat het mij om de vraag of honda's hier vaker last van hebben en dan vooral het type waarin ik wat zoek. En hier valt zowel een pan of een goldwing niet echt onder :)

ik wou nog even terugkomen over de corbin zadels, ik zie op hun site geen modellen staan voor zowel de cb500 als de cat worden deze hiervoor wel gemaakt?
 
Mwa ligt aan de manier van rijden bij mij...als ik 2 uur rechtdoor rijksweg ga rijden dan krijg ik ook wel beetje een lamme reet maar als ik beetje sportief rijd dan valt het wel mee!
No offence hoor maar je sig zou wel is verkeer begrepen kunnen worden :+ "The fun starts where the straight ends..." :+
 
Dit is niet echt waar, sterker nog, t neigt naar grote onzin :X . Zadels zijn even duur als bij Buddy Fashion in Roelofarendsveen. Als je in de Randstad woont is t dus zeker duurder om t vanuit duitsland op te laten sturen, i.p.v. naar Roelofarendsveen te crossen, proefrit maken (!) en beslissen of je t wilt of niet.

Ik heb voor de rest geen banden met de goede man uit Roelofarendsveen, ben er alleen zéér goed geholpen. :)

Tja, voordat je me nu ff beschuldigt van het verkopen van onzin zou ik toch even dergelijke dingen nakijken, vind het ook redelijk bot overkomen als ik eerlijk ben.
Het is namelijk niet mijn bedoeling om mensen fout te informeren.

Als ik naar een corbin zadel kijk voor mijn vtr op de site van buddy fashion betaal ik daarvoor € 576,-
Voor hetzelfde zadel betaal ik in duitsland € 489,-

Binnen de EU wordt bezorgt tegen betaling van € 30,- verzendkosten dit houd in dat je € 66,-€ 57,- (met dank aan edraket ;) ) euro kunt besparen op je zadel. Dus proefrijden bij Buddy Fashion is een goed idee maar bestellen zou ik toch in Duitsland doen
 
Laatst bewerkt:
Rij nu al weer bijna 6 jaar op mijn 7-jarige Honda NTV 650 en
heb nog nooit een centje last gehad van zadelpijn.
Misschien na een lange rit wat stijf, maar pijn: nee.
Is een heerlijk soepel zadel. :}
 
Als ik naar een corbin zadel kijk voor mijn vtr op de site van buddy fashion betaal ik daarvoor € 576,-
Voor hetzelfde zadel betaal ik in duitsland € 489,-

Binnen de EU wordt bezorgt tegen betaling van € 30,- verzendkosten dit houd in dat je € 66,- euro kunt besparen op je zadel.
Hmmm. 576-489-30=57


:+
 
mierenneuker :P

Maar zou iemand wat kunnen vertellen of er modellen zijn voor de t'cat en cb 500 aangezien ik deze niet op de site zie staan.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm. 576-489-30=57


:+

Aangepast en dank voor de controle :P

Kheb er een gevonden trouwens met een nog groter verschil.

Een zadel voor een VFR750F kost bij Buddy Fashion € 576,-, hetzelfde zadel kost bij www.corbin.de € 399,-. Dit houd in dat je op dit zadel
€ 147,- bespaart (toch Ed ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan