zadelpijn met honda's?

paultje81

MF'er
12 aug 2004
52
0
Oude Pekela
ey iedereen,

sommigen weten van jullie die op mijn vorig topic hebben gereageerd dat ik onlangs mijn rijbewijs heb gehaald. Ik heb zelf nog geen motor maar rij op mijn vader zn honda cb 500, na al (in een week tijd) 1000 km te hebben gereden valt me steeds op dat ik na 1,5 uur last van mn kont krijg (zadelpijn). Hier komt bij dat ik ff op het werk de test heb gelezen met de supersports (leuk leesvoer overigens) en hier stond ook bij de honda fireblade RR "zere kont" ook na 1,5 uur ongeveer. Nou is mijn vraag komt dit bij honda vaker voor omdat mij keuze tussen een eigen motor tussen een honda cbr 600F en een yamaha t'cat gaat, maar als de honda's dus dit probleem hebben ben ik er dus uit en wordt het een t'cat.

bedankt voor eventuele reacties, en enig advies om dit te voorkomen is ook welkom :)
 
Laatst bewerkt:
Op mijn transalp ook altijd t probleem gehad na ongeveer 2,5 uur. Maand geleden Corbin zadel aangeschaft, 10 uur zitten sturen naar praag, en geen schrijntje last meer :} :} :}
Succes met je keuze!
 
Met mijn VFR750 ook na 1,5 a 2 uur pijn in mijn billen,

dus ga denk ik ook maar eens op zoek naar Corbin zadel,


ding rijd nl super, dus is zonde om weg te doen
 
Ik geloof niet dat Honda minder verstand zou hebben van zitbanken dan Yamaha, hoewel mijn Africa Twin ook tamelijk ongemakkelijk voelt na enkele uren rijden. De Honda Goldwing kent dat probleem ongetwijfeld niet ;)
 
geen last van..... gewoon genoeg pauze houden! (ik heb de neiging om na een uurtje ff een peukie te roken, misschien dat ik daarom nergens last van heb)
 
Denk niet dat je kunt zeggen dat je bij een bepaald merk meer last hebt van zadelpijn.

Je hebt nu alleen nog maar op een honda gereden dus je kunt zelf niet beoordelen hoe het is op andere fietsen.

De eerste motor die ik huurde was een yamaha fazer 600 en daar ben ik toen meteen mee naar Utrecht (vanuit Hengelo) gereden. Toen ik in Utrecht aankwam had ik ook flinke last van zadelpijn.

Hangt ook af van andere factoren zoals eigen gewicht, vorm van het zadel e.d. en het is ook een kwestie van "eelt op je kont kweken"

Beste tip, wanneer je veel en lange stukken rijd, is het aanschaffen van een corbin-zadel. Deze zijn er voor alle gangbare merken.

Bestel ze wel via de duiste site (www.corbin.de) , daar zijn ze namelijk een stuk goedkoper.
 
hoe doe je dat "eelt op je kont kweken".......achter het centraal staion mischien? ;)

haha :P

klopt dat ik ook alleen op een honda gereden heb, en heb geen ervaringen met anders zadels. Daarom vraag ik hier ook of iemand ANDERS er ervaringen mee heeft :) dus corbin zadel moet het worden wil je beetje lekker zitten op lange stukken zo maar even naar de site surfen dan.

THNX IEDEREEN!! super forum

*edit*

ondertussen ff op de site geweest van corbin alleen ik zie hier geen cb 500 tussen staat zelfde geldt voor de t'cat worden deze dan wel geleverd?
 
Laatst bewerkt:
ik hoor mijn vader er ook niet over, maaar die staat volgens mij meer stil dan dat i rijdt :/

kan het ook aan mijn zithouding liggen? tis soms echt vervelend en moet ik gewoon beetje scheef gaan zitten (zodat ik niet op mn kont zit maar meer op mn been, als je begrijpt wat ik bedoel :P ) wil ik nog lekker zitten.
 
Mwa ligt aan de manier van rijden bij mij...als ik 2 uur rechtdoor rijksweg ga rijden dan krijg ik ook wel beetje een lamme reet maar als ik beetje sportief rijd dan valt het wel mee!
 
Yamaha zadels zijn malser, het zadel van men honda is redelijk hard en ik heb daar geen problemen mee, is beter om je op te verleggen voor een bocht ofzo toch?
 
honda's en sommige andere fietsen staan inderdaad bekend om dit soort kont-pijnen..
soms ligt het aan je kont, dat ie moet wennen, soms ligt het aan het zadel.
veel mensen die honda rijden voor hun werk gooien er dan ook direct een corbin op, zoals gezegd (ik ken geen een motorrijschool die het niet heeft op bijv hun PE's voor de instructeurs).

veel motoren met hele dunne voering (zeg maar gerust houten plank met een plukkie versleten polystyreen en een stukkie nepleer) hebben daar wel last van.
veel allroadjes, sommige honda's enz dus.
 
het gaat mij er dus om dat als ik straks een honda koop dat ik niet standaard last van me kont krijg en eeen ander zadel moet aanschaffen, waar ik met een yamaha dat niet hoef en me deze kosten bespaar. Maar als het ook voor de t'cat (yamaha zadels) geldt dan hoef ik he kwa keuze niet mee te wegen.
 
Dit topic is wederom ook interessant voor mij aangezien ik ook problemen ervaar met mijn nieuwe GSX-R 600. Maar weet dat het ook deels aan mijn eigen kont ligt.
Ondanks dat natuurlijk op zoek naar een oplossing, andere kleding heb ik reeds geprobeerd. Wil het eerst met mijn dealer aankaarten aangezien ik daar een uitgave van 11000,-- euro gedaan heb..... Denk dus ook aan een corbin zadel maar heb het idee dat deze nog niet op de markt zijn voor het 2004 model.
 
Ligt er ook erg aan hoe je rijdt. Ik kan gerust een dag lekkere stuurweggetjes doen op m'n Thundercat zonder problemen maar als ik 2 uur moet stilzitten op de snelweg dan heb ik daar meer problemen mee.
 
Honda heeft -tig modellen in haar programma, met bijna net zoveel uiteenlopende modellen zadels: Het is onmogelijk om te stellen dat "alle Honda zadels oncomfortabel zijn". Dat is net zo'n zinnige opmerking als wanneer je zegt dat alle politici corrupt zijn, hoewel dat op zich al een stuk meer in de goede richting gaat ;) De zadels zullen ongetwijfeld voor Honda door een aparte divisie worden gemaakt, en waarschijnlijk zelfs door een ander bedrijf worden gemaakt die ook zadels voor andere merken produceert. Of een zadel comfortabel is of niet is deels persoonlijk, hoewel ik vermoed dat weinigen zullen klagen over de zadels van de Pan European of de Goldwing modellen.
 
Honda Deauville wende niet, ook niet na 3500km binnendoor sturen. Ik bleef last hebben van m'n rug en kont. Op de ZZR: geen centje pijn.
 
Ik had ook last van aangroeiend eelt, maar na het opnieuw bekleden van de buddyseat ben ik er vanaf. De oude bekleding was helemaal hard geworden. De nieuwe is lekker soepel.
 
Had gisteren op de fazer ook pijn in m'n kont na 2,5 uur. Op de fzr had ik dat nooit (omdat ik na een uurtje al verging van pijn in m'n polsen). In het begin is het altijd even wennen , wat echt niet fijn was ,was vorig jaar 7 uur op de fzr binnendoor terug vanuit luxemburg terug naar huis. Bij culemborg viel ik bijna om van de pijn aan mijn polsen,kont en linkerhand (koppeling).
 
Terug
Bovenaan Onderaan