Zadelpijn op de Tmax in de Dolomieten

HansVing

MF'er
4 jul 2015
47
4
Berkel-Enschot
Heb afgelopen week 1600km door de Dolomieten gereden op de Tmax. De Tmax heeft zich uitstekend gedragen. In de vele haarspeldbochten is hij menig motor te snel af. Fantastisch ding die Tmax!
Helaas wel last gehad van zadelpijn. Heeft een van jullie ervaring met een vervangend zadel?
 
Ik denk al heb je een gel zadel je op ten duur toch pijn in je achterwerk krijgt als je 1600km lang achter elkaar uren zit.
 
Zadelpijn gaat wel over, een ontstoken haarzakje bij je zitvlak is iets waar je veel alerter op moet zijn als je zolang zit. dat is pas flink vervelend, als dat gaat ontsteken.
 
mijn ervaring: ik kan gerust 10 uur rijden, mits ik elk uur even stop/afstap/tank/foto maak/eet etc. - dan blijf ik een stuk fitter/scherper ook.

Maar rij ik 2á3 uur in 1x door dan blijf ik er veel meer last ervan houden.
 
Is wel een beetje een luxeprobleem. Ik zou best zadelpijn willen hebben op een Tmax in
de Dolomieten.
 
Het komt deels door de zithouding. Op een scooter zit je onderuit gezakt met je hele gewicht op je kont. Op een normale motor zit je veel actiever en steun je ook af op je armen en benen.
 
Ik heb mijn stuur een beetje naar voor gekanteld waardoor het ietsje hoger komt te staan ook het rug steuntje iets verhoogd....resultaat ...perfecte zithouding . Afgelopen zomer verschillende rondjes gemaakt van + 500/dag ....ik kan eindeloos doorgaan op mijn Tmax zonder enige vorm van pijn...toegegeven op de Belgische wegen ben ik niet echt gemotiveerd om meer dan 500 km/dag te rijden :)
 
Laatst bewerkt:
Klopt, is inderdaad een luxeprobleem. Maar ja, luxe of niet, een zerke kont is niet leuk :N

Ik zie dat Shad comford zadels verkoopt. Er zal op dit forum toch wel iemand zijn die evaring heeft met zadels?
 
Het komt deels door de zithouding. Op een scooter zit je onderuit gezakt met je hele gewicht op je kont. Op een normale motor zit je veel actiever en steun je ook af op je armen en benen.

moet je s op een bmw 1200 GS 2010 met origineel zadel gaan zitten. Dan heb je al zadelpijn aan het eind van je oprit :+
 
Klopt, is inderdaad een luxeprobleem. Maar ja, luxe of niet, een zerke kont is niet leuk :N

Ik zie dat Shad comford zadels verkoopt. Er zal op dit forum toch wel iemand zijn die evaring heeft met zadels?

Ik heb op een scooter veel minder zadelpijn dan op een motor.
Wat iemand hierboven al zei, ieder uur even kort afstappen helpt.
Het is persoonlijk en een ander zadel zal voor de een beter zijn, maar voor een ander niet.
Een los gelkussen kan ook nog. Die gebruik je dan alleen op lange ritten.
En sommigen zweren bij ern vachtje.
Of neem contact op met Hawk gt hier op het forum, hij kan zadels aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan