Zadeltassen en BMW GS

blikindeweg

Rookie
19 mrt 2009
18
0
Poortugaal
Heeft er iemand ervaring met zadeltassen op een BMW R 11xx GS? Voordelen / nadelen?
Er is erg weinig over te vinden, waarschijnlijk omdat de meeste rijders koffers gebruiken, wat natuurlijk ook zijn voordelen heeft.
Toch geef ik de voorkeur aan tassen, vooral ivm de flexibiliteit.

Wat zijn goede, bij een GS passende tassen? Een fotootje van een 11xx GS met zadeltassen is welkom.
 
ik heb al veel gezien in m,n leven maar nooit een GS met zadeltassen..... :(
wel met verschillende soorten&maten koffers .
 
Ik denk dat je eerste probleem al de hooghangende uitlaat is. Dan zul je toch iets van een rek moeten hebben om de uitlaat heen dat de tas daarvan afhoudt.

Daarnaast ben ik zelf nooit een fan van zadeltassen geweest, voordat ik een motor had met koffers gebruikte ik een grote bagagerol van 90 liter, pakt veel makkelijker en zit ook veel steviger op de motor vast.
 
Tja, als ik aan reizen denk, denk ik aan tassen en niet aan koffers. Je kunt ze eens ergens neersmijten en ze zijn lichter en handelbaarder als je ermee van je fiets afstapt. En je kunt er nog eens mee omvallen zonder dat de boel breekt (kunststof koffers) en je je bagage onder je arm verder mee moet nemen.

Ted Simon, de man van de motorwereldreizen 'Jupiter's Travels' (Leuke boeken om te lezen trouwens) kiest voor tassen op zijn BMW. :+

Zonder rek kom je er denk ik idd niet mee weg.

Ik heb een site gevonden met wat voordelen en nadelen. Tips voor kamperen met de motor, erg informatief.

Tips voor kamperen met de motor
 
Laatst bewerkt:
Als je een beetje handig ben zijn ze zo pas te maken :+

full


gr, Look.
 
Tja, als ik aan reizen denk, denk ik aan tassen en niet aan koffers. Je kunt ze eens ergens neersmijten en ze zijn lichter en handelbaarder als je ermee van je fiets afstapt. En je kunt er nog eens mee omvallen zonder dat de boel breekt (kunststof koffers) en je je bagage onder je arm verder mee moet nemen.

Ted Simon, de man van de motorwereldreizen 'Jupiter's Travels' (Leuke boeken om te lezen trouwens) kiest voor tassen op zijn BMW. :+

Zonder rek kom je er denk ik idd niet mee weg.

Ik heb een site gevonden met wat voordelen en nadelen. Tips voor kamperen met de motor, erg informatief.

Tips voor kamperen met de motor


Heb je al es na gedacht over alu koffers met koffertassen er in?
 
Orlieb heeft hele mooie fietstassen die ook wel op een motor passen. Maar zoals eerder gezegd, je hebt wsl wel een rek nodig. Ik geef je verder groot gelijk wat betreft je keuze van tassen boven koffers.

Heb geen BMW meer, maar voor het idee:
IMG_2531.jpg
 
Laatst bewerkt:
nadeel van die tassen lijkt me de diefstalgevoeligheid.
een tas kan niet op slot als een koffer , ze zitten alleen met wat riemen vast die ze zo door/opensnijden als je FF 5 minuten niet kijkt.
omdat ze flexibel zijn zal een valpartij meer schade aan je spullen veroorzaken dan een harde koffer.
de impact van een val is bijna maximaal.
ben ook soms wel es gevallen en de kunstof BMWkoffer is erg taai en veert terug.
de zooi die erin zat had geen schade.

of een tas net zo waterdicht is op langere termijn dan een koffer zet ik ook m,n twijfels bij.
echt zware regen zoals ik afgelopen jaar in Spanje/Frankrijk komt bijna overal doorheen.
in ieder geval een z.g waterdichte Ortliebbagagerol en BMWtanktas img.
de koffers waren alledrie droog van binnen.
 
Laatst bewerkt:
Mocht je nog de originele kat eronder hebben zitten dan zou je, als je een 1150 rijd, kunnen kiezen om je demper te verwijderen. Wellicht maakt dat je keuze wat makkelijker.
 
Mocht je nog foto's of voorbeelden willen hebben, laat het me dan even weten.
Ik hang dan van de week even een paar oxford zadeltassen aan mijn 1100gs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan