Zadeltassen

EdwinO

MF veteraan
6 feb 2002
4.092
1
Heeft iemand ervaring met zadeltassen? Ik wil nl. zadeltassen voor m'n Thundercat gaan kopen, maar ben bang dat ze m'n zadel en plasticwerk zullen beschadigen '( Wat zijn jullie ervaringen? Is dit een probleem, kun je ook een bagagerol er bovenop knopen en met welk merk hebben jullie goede & slechte ervaringen? Verder vroeg ik me af of bv. Oxford tassen waterdicht zijn. Ik wil liever niet van die hoezen erover hoeven te doen.
 
Yep, kheb zadeltassen.. Kheb er hier ook ergens een piccie van staan.

Bevallen erg goed. Ik plak wel altijd eerst alles af met boeklon oid zodat ik geen krassen krijg.

Merk weet ik effe niet. Kheb als bagagerol een kanozak ( en die zijn idd waterdicht :P )
 
Laatst bewerkt:
Werkt prima hoor, iederdaad eerst alles afplakken met boeklon of ducktape.
De tape na de vakantie zo snel mogelijk verwijderen, lijmresten met wasbenzine en een zachte doek verwijderen.
 
Ik leg zelf een zeem tussen de tassen en het kuipwerk, werkt ook prima (zeem is lekker stug) en is makkelijk te verwijderen, wel oppassen dat de zeem schoon blijft (zand = fout ;) ).

Het enige nadeel van zadeltassen is het feit dat het niet echt heel erg waterdicht is, dus kleding altijd in plastic zakken inpakken voor het geval je in een stortbui terecht komt.
 
Bedankt voor jullie reakties. Hang je de tassen over je zadel heen of doe je ze tussen het zadel en het bodywork?
 
Over het zadel heen natuurlijk. En als de uitlaat van je sport motorfiets te hoog zit, dan zelfs nog een tas tussen zadel en tassen, dan liggen de tassen wat hoger en smelten je onderbroeken niet door de tassen heen. :)

De vaste verbindingsdelen, die delen dus die op de motorfiets blijven zitten nadat de tassen verwijdert zijn, vastzetten met kabelbinders (tie-raps).
 
Foto.....

r1+yzf1000_1.jpg


Zo een beter idee :?
 
Bedankt :} Da's precies waar ik naar op zoek was. Wat voor merk zijn die tassen en zijn ze, net als de rol, ook waterdicht of moet je er hoezen overheen trekken?
 
Bedankt :} Da's precies waar ik naar op zoek was. Wat voor merk zijn die tassen en zijn ze, net als de rol, ook waterdicht of moet je er hoezen overheen trekken?

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat dat aan de prijs ligt. Goedkopere modellen zullen niet goed waterdicht zijn en de wat betere zullen meer kosten. (In ieder geval zullen er echt wel waterdichte tassen zijn.)
 
Bedankt :} Da's precies waar ik naar op zoek was. Wat voor merk zijn die tassen en zijn ze, net als de rol, ook waterdicht of moet je er hoezen overheen trekken?
Graag gedaan :?
Merk, moet ik vanavond effe kijken :P
Waterdicht... redelijk, maar uit voorzorg stop ik alles in vuilniszakken.
De kanozak is 100% waterdicht natuurlijk.
Hoezen, zaten er niet bij en persoonlijk vind ik dat ook helemaal niet erg.
Prijs, weet ik niet meer...
 
http://www.ortlieb.com/RackPack_e.htm

Dit is een hele goede, waterdichte bagagerol. Heb zelf de grootste maat omdat ik geen zadeltassen gebruik. De tas sluit aan de bovenzijde en dat veel gemakkelijker met inpakken dan met een tas die aan de zijkant sluit.

k62h2.gif

Ortlieb rulez! Heb zelf de normale kanozak (60 liter) en die is absoluut waterdicht. Perfect voor op de motor (2 slaapzakken gaan er makkelijk in).
 
Wat is de beste oplossing als je ook nog een duopassagier bij je hebt? :]

Ben heel Spanje en Portugal rondgereden op m'n CBR met duopassagiere, zadeltassen en tanktas.
Geen probleem,wel oppassen dat de zadeltassen tijdens het rijden niet de uitlaat raken.
M'n dua-passagiere heeft nu d'r (25 kw)rijbewijs gehaald dus wie weet volgende keer op d'r eigen motor. :}
 
Ben heel Spanje en Portugal rondgereden op m'n CBR met duopassagiere, zadeltassen en tanktas.
Geen probleem,wel oppassen dat de zadeltassen tijdens het rijden niet de uitlaat raken.
M'n dua-passagiere heeft nu d'r (25 kw)rijbewijs gehaald dus wie weet volgende keer op d'r eigen motor. :}
Volgens mijn begrijp ik het niet bijster goed: zadeltassen en passagier? Zit hij/zij er bovenop dan?
 
Zeem eronder werkt inderdaad goed, maar als er zand tussen zeem en lak komt is de oplossing erger dan de kwaal. Daarom plak ik het geheel maar liever helemaal af.

Oxford heeft ook een hele range van zadel/tanktassen/waterdicht/niet waterdicht.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan