Zal die snert TDM ooit nog rijden op een OBT :-)

full


Het nieuws is dat de krukas draait .....maar zeer zwaar.
Geen voelbare speling of echt "zware punten".
Er hangt dus iets zwaar verderop aan de as of een lager loopt op een vreemde manier zwaar.

Koppelings as draait heel licht. Zelfs iets TE.... :)
 
Laatst bewerkt:
(Afbeelding)

Het nieuws is dat de krukas draait .....maar zeer zwaar.
Geen voelbare speling of echt "zware punten".
Er hangt dus iets zwaar verderop aan de as of een lager loopt op een vreemde manier zwaar.

Koppelings as draait heel licht. Zelfs iets TE.... :)
Ik ben benieuwd wat het kan zijn :)
 
Ik lees dit topic met toenemende interesse, maarre... ik heb net min of meer een TDM 850 gekocht, en als ik dit allemaal lees mag ik er wel gelijk een koffersetje opzetten van 2x45 liter olie?

Ik ben niet gewend om zo vaak olie te moeten peilen, dus dat wordt opletten geblazen straks! :Z ;)
 
Draai maar niet verders Ron: als er metaalslijpsel in de olie zit en de krukas loopt zwaar rond zullen de hoofdlagers wel aan gort zijn....(geen olie hè?!)
 
Draai maar niet verders HP: als er metaalslijpsel in de olie zit en de krukas loopt zwaar rond zullen de hoofdlagers wel aan gort zijn....(geen olie hè?!)
Geen nood...deze ouwe rot heeft altijd magneet en ijstokje bij de hand als het om afgetapte olie gaat.... :P
en voelt na jaren klooien aan zijn theewater al hoe en wat er op een as gebeurt met draaien 8-)

Voorlopig geen slijpsel gezien en draaien voelt als een aangebakken keerring :+
 
Nou meen ik mij te herinneren dat HP een ander was.....laat me je dan HPLaverda noemen als je onder je nick bekend wilt staan :P
 
Geen nood...deze ouwe rot heeft altijd magneet en ijstokje bij de hand als het om afgetapte olie gaat.... :P
en voelt na jaren klooien aan zijn theewater al hoe en wat er op een as gebeurt met draaien 8-)

Voorlopig geen slijpsel gezien en draaien voelt als een aangebakken keerring :+

Aangebakken keerring en koppelingsas draait erg licht = koppeling eruit gebrand en door te weinig olie blok zo heet geworden dat keerring gesmolten is :?

Raar spul die japanners :P .
 
Ik zie anders nog weinig tot geen blauw in carter :P

wel een lampie :+
full


Misschien dat ik vanavond of ander zondag nog even verder ga ;)

Ben zelf ook erg benieuwd.....moet nu eerst even sleutel zien te maken voor de koppelingas......heb geen 'oude" plaat om er even een te lassen hier :X
 
Ik hou jullie nog even in spanning.............maar ik weet alles al :P
full

Dit lag in carterpan... :X

Alles wat blinkt is..... :+
 
In de zuig van de olie pomp zat natuurlijk weer de pindakaas (vloeibare) pakking slierten :r
full


Zo en nu zoet wachten op de andere 30 foto's *D :P :+


Zondag was snel genoeg zij iemand namelijk O-)
 
AAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
 
Terug
Bovenaan Onderaan