Zal ik mijn lesmotor overkopen?

Al had mijn instructeur geld bijgegeven hebben, dan had ik hem nog niet overgenomen :+

El 250 met een top van 120 en waar je zo laag boven de grond zit dat er niet mee te rijden valt _O-
 
Zelf heel vroeger gedaan met een honda cb1 met 20.000 miles op de teller...
2 jaar met plezier op rond gereden en toen weggedaan omdat ik iets snellers wilde hebben destijds... Nooit geen problemen met dat ding gehad en hij reed fantastisch. Enige nadeel was dat er hele harde banden onder zaten met weinig grip maar met een enorme levensduur...

Vorig jaar uit nostalgie gevoel voor de winter er maar weer een cb1 bijgekocht, alleen niet zo'n lichtblauwe smurf maar een mooi gespoten grijs metalic exemplaar...
 
2500,- is veel geld voor een ER5 en waarschijnlijk zal hij 123000 gelopen hebben,ik heb destyds ook mijn lesmotor gekocht een diversion 600 met 72.000 en nog 2.5 maanden fabrieksgarantie
Motorisch zal het wel goed zitten maar de rand apparatuur schyven vork?
2500,- is gewoon voor een ER5 teveel.
 
Dank jullie wel voor alle reacties en meningen! Even los van de technische stuff heb ik besloten om het NIET te doen. Ik wil een motor waar ik verliefd op ben, waar ik helemaal top op voel en dat is niet de Er-5.

Technisch gezien denk ik dat elke 2e hands motor een flinke tik gehad kan hebben wat je niet weet. En zou ik deze motor en rijschool wel vertrouwen om de koop aan te durven. En de weinig km is omdat ze alleen op zaterdag motorrijden.

Maar goed, dit wordt hem niet voor me. Thanks guys!

Geen probleem. Maar post anders ook nog even een foto van jezelf, zodat wij ongeveer kunnen zien welke motor wel of niet bij je past ;)
 
Ook ik zou liever een paar honderd extra uitgeven bij de dealert, zodat je garantie hebt op onzichtbare mankementen die later pas tevoorschijn kunnen komen.

Daarbij heb ik sowieso niet echt een goed gevoel om een lesfiets over te kopen. Vaak zijn die dingen meermalig flink afgeragd.
 
Precies!!

bij een particulier, die net het seizoen ervoor een leuke goedkope misbruikte lesmotor overgenomen heeft van zijn ex-instructeur/rijschool, en nu een mooiere zwaardere snellere luxere ... of whatever de reden is om de motor weer te verkopen.

bij een zaak, die net een paar maanden geleden een deal gesloten heeft met een rijschoolhouder om de gebruikte motoren weer te vernieuwen voor nieuwe verse niet misbruikte modellen.



Nee, kan je beter niet zelf van een rijschoolhouder een motor overnemen, waarvan je weet waar ie vandaan komt en wat er mee gedaan is.

;)

Helaas..... je hebt gelijk voor de volle 100% :}
 
Ik rijd zelfs sinds april met veel plezier op een ER-5 met inmiddels ruim 68dkm op de klok. Rijd perfect. Schakelt goed niets mee aan de hand.. :]

Als die 23.000km klopt dan heeft die motor echt nog wel een lang leven voor de boeg hoor. Met maar 34pk maak je die koppeling echt niet zo heel snel kapot en zeker niet na zo weinig kilometers. Een voordeel van een lesmotor is trouwens ook dat er weinig korte ritjes mee gereden worden. Hij is het grootste deel van de tijd goed op bedrijfstemperatuur (vaak 1½ uur lessen) en geen woonwerk verkeer van 10/15km waarbij je blokolie net warm is als je aankomt.

Het enige minpunt is de prijs. €2500 voor een ER-5 is echt te idioot voor worden. €2000 is al te veel. Ik zou niet meer dan €1500 betalen voor die motor. Misschien hooguit 1750.

Het is een leuke motor om op te leren rijden. Aangezien je lest op 25kw zal je toch wel je 25kw tijd ergens op door moeten brengen voordat je echt een leuke motor kan gaan rijden.
 
Ik rijd zelfs sinds april met veel plezier op een ER-5 met inmiddels ruim 68dkm op de klok. Rijd perfect. Schakelt goed niets mee aan de hand.. :]

Maar is die van jou ook een exlesmotor? Dat is denk ik relevanter dan de vraag of een ER-5 wel of niet lang meegaat want de gebruiksomstandigheden zijn dan natuurlijk heel anders.
 
Heb zelf nu een jaar op een cb500 ex les gereden. Je weet dat zo'n motor mishandeld is, vaak gevallen, koppeling niet je dat, etc. Dan hangt het van de prijs af maar belangrijker nog, wat je wil. Mijne kost nog niet een fractie van 2300 dus dat scheelde een stuk: een jaar lang onderhoudsloos kunnen rijden, nieuwe accu was t enige. En je hoeft niet bang te zijn om te vallen, tenminste voor je brommert dan....
 
Terug
Bovenaan Onderaan