Zal ik mijn lesmotor overkopen?

Mep

Die hard MF'er
2 sep 2009
283
0
Ik kreeg net van mijn rij-instructeur te horen dat hij nieuwe lesmotoren heeft besteld en deze dus in de verkoop gaan.

Het gaat om een Kawasaki ER 5 (rood). Hij doet hem weg voor 2500 euro. Er staat +- 23000 km op de teller en zitten een aantal nieuwe dingen op als banden en (volgens mij ook) nieuwe remmen. In ieder geval zei hij dat ik er dan de komende tijd weinig aan hoef te doen.

Nu heb ik een dilemma. Ik heb de afgelopen tijd een beetje bekeken wat ik leuk vind en heb een aantal mooie motoren gezien. Mooier dan deze ER5. Wel iets duurder maar niet veel. Maar dat weet je natuurlijk niet wat er nog aan gedaan moet worden.

Is dit een goede koop of is het verstandiger om te gaan voor bijvoorbeeld een bandit, en dan bij een dealer?


:W
 
Het klinkt alsof het heel logisch is om het niet te doen :P. Maar waarom niet? ;) (misschien vragen naar de bekende weg maar ben toch benieuwd)
 
Het klinkt alsof het heel logisch is om het niet te doen :P. Maar waarom niet? ;) (misschien vragen naar de bekende weg maar ben toch benieuwd)
ik denk: Koppelingsplaten . . . versleten
 
Verstandig? je bedoelt op de verkrachte versnellingsbak, het dagelijkse vallen ,het urenlange stapvoets rijden en het in het zadel gedrongen angstzweet na? Ja dan misschien wel. :+
 
Aan de ene kant kan je er van uit gaan dat ie goed onderhouden is. En met alle nieuwe slijtagedelen er op zou ik zeggen Doen!
Maar aan de andere kant, er hebben gigantisch veel verschillende mensen op leren rijden. Die motor is dus goed misbruikt wat dat betreft. Plus dat je het eigenlijk niet zo'n mooie motor vind. Vooral mn ena laatste punt vind ik zwaar wegen. Dus niet doen, maarja dat is mijn mening. Het lijkt een super goede deal misschien, maar als je goed zoekt op marktplaats kom je misschien wel net zon goede of betere deals tegen.
 
Lesmotoren staan vaak slecht bekend, maar of dat realistisch is betwijfel ik.

Natuurlijk, ze hebben flink wat gebruikssporen. Maar ze lopen wel elke dag, en stilstand is voor een motorblok ook niet fijn. Persoonlijk wantrouw ik veel meer de motoren met hele lage kmstanden. Iemand die 2000km per jaar rijdt, wisselt niet de olie elk jaar. Dat betekent dat zo'n blok vaak korte stukjes heeft gereden, nauwelijks op temperatuur is gekomen en met oude olie zit. Zo'n blok is in slechtere conditie dan het blok van menig lesfiets.

Kortom, ik zie eigenlijk geen bezwaren om het niet te doen.
 
Technisch zal het allemaal wel meevallen / in orde zijn. Maar ik heb de indruk dat je niet bepaald wild enthousiast wordt van deze motor. Dan zou ik zeggen, besteed je dure centen aan een fiets die je écht graag wil hebben.
 
die blokken zijn oersterk ,er zijn er die een ton hebben op de klok.
dat zegt genoeg denk ik.
en verder motorrijden leer je na het rijbewijs gehaald te hebben, rij
lekker een jaar op dat ding en ga dan kijken naar wat vlotters.
ik dus , zou het doen.
 
die blokken zijn oersterk ,er zijn er die een ton hebben op de klok.
dat zegt genoeg denk ik.
en verder motorrijden leer je na het rijbewijs gehaald te hebben, rij
lekker een jaar op dat ding en ga dan kijken naar wat vlotters.
ik dus , zou het doen.

:^
 
die blokken zijn oersterk ,er zijn er die een ton hebben op de klok.
dat zegt genoeg denk ik.
en verder motorrijden leer je na het rijbewijs gehaald te hebben, rij
lekker een jaar op dat ding en ga dan kijken naar wat vlotters.
ik dus , zou het doen.

fucking bullshit.


als die motorfiets nog supergoed is, waarom wordt hij verkocht? zo goed gaat het helemaal niet met de rijscholen. die rijschool heeft echt geen NIEUWE motoren nodig voor in de WINTER..wordt toch bijna niet gelest, en het is een slechte tijd vanwege de kou etc. om een motor te verkopen..


rijlesmotor:

vaak gevallen, dus misschien 'iets' krom. heeft natuurlijk wel een valkooi maar dat betekend niet dat een motor geen beste tik kan krijgen ergens.

mensen hebben erop leren rijden dus je kunt ervan uitgaan dat al die 20dkm de koppeling is MISBRUIKT.

een ton op de klok is best mogelijk, mits hij goed onderhouden wordt..

ik zou sowieso alleen aanraden om deze motor te kopen als je hem SUPERMOOI vind, geen dames wilt versieren, en een noob wilt zijn.
komop man je koopt toch geen Lesmotor.. :')

koop dan mijn Z1000 klik hier
 
23000KM kun je waarschijnlijk opvatten als 123000 km. Nog steeds geen probleem hoor... en over dat misbruik en vallen... tjah, die fietsen zullen nooit zonder olie hebben gelopen en zullen ook nooit doorgetrokken zijn tot in het rood: Blok heeft een makkelijker leventje gehad als menig CBR blok.

Persoonlijk zou ik het niet doen vanwege de knuffelheid van de fietsen: ze zien er niet spectaculair uit, en dat speelt bij mij toch ook wel mee.
 
Tsja, als je een (voor jou) mooiere motor heb gezien voor iets meer geld, zou ik die kopen, mits die goed is natuurlijk..

Op zich hoeft een lesmotor echt niet super slecht te zijn. Oke, ze krijgen aardig wat te verduren maar er zijn er echt veel die gewoon ruim een ton volmaken.. (zo ook mijn oude lesmotor een GS500 met 112000 km op de klok toen ik klaar was met lessen!) Koppelingsplaten kosten ook niet zo ontzettend veel en ik denk dat je er best 1 of 2 seizoenen schik mee kan hebben..

En die motor die jij over kan nemen heeft ook nog maar 23000 km gereden, dit kan de rijschool dan vast wel aantonen met facturen van het onderhoud..
 
Laatst bewerkt:
fucking bullshit.


als die motorfiets nog supergoed is, waarom wordt hij verkocht? zo goed gaat het helemaal niet met de rijscholen. die rijschool heeft echt geen NIEUWE motoren nodig voor in de WINTER..wordt toch bijna niet gelest, en het is een slechte tijd vanwege de kou etc. om een motor te verkopen..


rijlesmotor:

vaak gevallen, dus misschien 'iets' krom. heeft natuurlijk wel een valkooi maar dat betekend niet dat een motor geen beste tik kan krijgen ergens.

mensen hebben erop leren rijden dus je kunt ervan uitgaan dat al die 20dkm de koppeling is MISBRUIKT.

een ton op de klok is best mogelijk, mits hij goed onderhouden wordt..

ik zou sowieso alleen aanraden om deze motor te kopen als je hem SUPERMOOI vind, geen dames wilt versieren, en een noob wilt zijn.
komop man je koopt toch geen Lesmotor.. :')

koop dan mijn Z1000 klik hier
_O- _O- _O-

Goed, dames hoef ik niet te versieren want ik ben er een en val op mannen.

Maar jullie hebben wel gelijk als je zegt dat ik de motor wel supermooi moet vinden. En dat is niet zo....

En die technische dingen spelen natuurlijk ook mee... Goed onderhouden is hij zoiezo wel maar de koppeling zal door mij alleen al flink misbruikt zijn de afgelopen lessen :P .
 
23000KM kun je waarschijnlijk opvatten als 123000 km. Nog steeds geen probleem hoor... en over dat misbruik en vallen... tjah, die fietsen zullen nooit zonder olie hebben gelopen en zullen ook nooit doorgetrokken zijn tot in het rood: Blok heeft een makkelijker leventje gehad als menig CBR blok.

Persoonlijk zou ik het niet doen vanwege de knuffelheid van de fietsen: ze zien er niet spectaculair uit, en dat speelt bij mij toch ook wel mee.
Ik trok die lesmotor af en toe echt wel door tot in t rood hoor. Nou had ik en 25 kwer dus dan was wel een beetje nodig. Maartoch
 
Op zich vind ik dat je de motor moet kopen die je persoonlijk aanspreekt. Maar ik begrijp niet helemaal waarom je je lesmotor zou willen kopen. Toen ik van de zomer mijn rijbewijs haalde, vond ik het juist zo fijn dat ik eens wat anders kon proberen. Ik was hartstikke nieuwsgierig naar de onderlinge verschillen in rij-eigenschappen. Vorige week heb ik een testritje gemaakt met een Yamaha Diversion (en gekocht voor 1700 euro). Ondanks de 'waarschuwingen' van verschillende mensen dat het een vrije saaie motorfiets is, vond ik hem toch een stuk lekkerder rijden dan mijn Honda lesmotor.

Ik zou daarom willen adviseren: kijk op je gemak even rond en probeer ook eens wat andere motoren.
 
Als ik jou was zou ik het ook niet doen. Versleten koppeling, het vallen, 's winters door de pekel rijden, stapvoets rijden met geknepen achterrem... Maw: het is goed gebruikt zeg maar.

Voor het zelfde geld koop je dezelfde motor bij een zaak of particulier. En bij een particulier kan je er nagenoeg van uit kan dat ie met liefde behandeld is. En dat is bij rijscholen niet.

Dus succes... ;)
 
zon lesmotor word echt niet zo erg mishandeld en een er5 kan wel wat hebben...ja op de koppelingsplaten na maar die zijn makkelijk te vervangen...een gemiddelde supersport word erger mishandeld, verder zullen er flink wat gebruikerssporen opzitten en het is van nature niet de mooiste motor ;)

maar eerlijk gezegd zou ik het niet doen, voor 2500/3000 euro kun je hartstikke mooie motoren kopen! veel beter als zon saaie lesmotor *D
 
fucking bullshit.


als die motorfiets nog supergoed is, waarom wordt hij verkocht? zo goed gaat het helemaal niet met de rijscholen. die rijschool heeft echt geen NIEUWE motoren nodig voor in de WINTER..wordt toch bijna niet gelest, en het is een slechte tijd vanwege de kou etc. om een motor te verkopen..


rijlesmotor:

vaak gevallen, dus misschien 'iets' krom. heeft natuurlijk wel een valkooi maar dat betekend niet dat een motor geen beste tik kan krijgen ergens.

mensen hebben erop leren rijden dus je kunt ervan uitgaan dat al die 20dkm de koppeling is MISBRUIKT.

een ton op de klok is best mogelijk, mits hij goed onderhouden wordt..

ik zou sowieso alleen aanraden om deze motor te kopen als je hem SUPERMOOI vind, geen dames wilt versieren, en een noob wilt zijn.
komop man je koopt toch geen Lesmotor.. :')

koop dan mijn Z1000 klik hier

Fucking bullshit?

Ooit gehoord van afschrijving? Na een aantal jaar kun je de afschrijving niet meer opvoeren bij de belastingdienst en worden de motoren dus een stuk duurder om te rijden. Vrij normaal hoor ;)

Op onderhoud wordt niet bezuinigd omdat het geld op moet leveren en dus niet stil KAN staan. Ik zou het wel aandurven...
 
Als ik jou was zou ik het ook niet doen. Versleten koppeling, het vallen, 's winters door de pekel rijden, stapvoets rijden met geknepen achterrem... Maw: het is goed gebruikt zeg maar.

Voor het zelfde geld koop je dezelfde motor bij een zaak of particulier. En bij een particulier kan je er nagenoeg van uit kan dat ie met liefde behandeld is. En dat is bij rijscholen niet.

Dus succes... ;)
:X :X :X :X :X :X :X :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan