Zand in tank crossmotor

Carlosss

Rookie
16 jan 2022
19
3
Ik heb een honda crf 250 uit 2009 altijd goed onderhouden alleen ik heb zand in mijn tank ik zie het liggen als ik kijk in me tank weet iemand of dit schadelijk is?
 
Oplossing
Zit er een benzinefilter tussen de tank en de carburateur?
Zo nee, zet er een filter tussen en neem er een mee als reserve.

Of leeg je tank, filter de benzine en doe deze weer terug in de tank.

Filtertje is sowieso aan te raden.
Hoe denk je dat je motor rijdt op water?
Na het spoelen met water goed laten uitlekken, drogen, en dan voor de zekerheid naspoelen met een halve liter verse benzine om de laatste sporen water te verdrijven.

Tank leeg maken ,week uitdampen zonder benzine dop .daarna met stofzuiger schoonmaken .
Gasdamp en stofzuigermotor zou ik voorzichtig mee zijn, dus die week uitdampen is een goed advies.
Volgens Mastermilo kan je gewoon benzine opzuigen met een stofzuiger, maar je zou maar net pech hebben.

Maar als ie goed droog is moet met de compressor en lang blaaspistool het zand er wel uit te blazen zijn.
 
Tijd terug mijn tank van de ttr gewoon met een stoomcleaner gereinigd.
Zat ook rotzooi in die vastgekoekt zat.
Daarna in het zonnetje laten drogen en weer gevuld met benzine.

Was ook een kunststof tank, net zoals die van ts.
 
Zit er een benzinefilter tussen de tank en de carburateur?
Zo nee, zet er een filter tussen en neem er een mee als reserve.

Of leeg je tank, filter de benzine en doe deze weer terug in de tank.

Filtertje is sowieso aan te raden.
Dankjewel ja ik heb met water schoon gemaakt en daarna met föne schoon gemaakt zaten nog paar druppeltjes in de tank kan dat kwaad?
 
Een pre oiled filter kun je nadat deze is doorgekneed , zo in de motor plaatsen. Een gewone moet je eerst met luchtfilter olie behandelen, deze worden droog aangeleverd. Pre oiled is iets duurder maar je hoeft de eerste keer niet zo te vetzakken .
 
Een pre oiled filter kun je nadat deze is doorgekneed , zo in de motor plaatsen. Een gewone moet je eerst met luchtfilter olie behandelen, deze worden droog aangeleverd. Pre oiled is iets duurder maar je hoeft de eerste keer niet zo te vetzakken .
Dankjewel maar hoe bedoel je met doorgekneed wat is dat? En een vriend van mij heeft er een in zonder olie niks wat is het verschil als je er geen olie op doet?
 
Als je een pre oiled filter koopt zal de olie naar 1 kant gezakt zijn. Door het filter te kneden/ masseren verdeel je de olie weer door het hele filter. Voor een schuimfilter is het heel belangrijk om er olie op te doen, de grovere delen komen niet door de gaten maar het fijne spul blijft nu aan de olie kleven ipv er toch doorheen te gaan.
Met een crosser/ offroad in stoffige of natte omstandigheden moet je ook na elke rit het filter vervangen of wassen en weer opnieuw inolien.
 
Super bedankt! Weet u ook wat het kan zijn als ik mijn benzine kraan open draai komt er bij de carburateur slang benzine uit en het stopt niet vlotter of vlotternaald heb ik gehoord alleen waat zit die? En wat moet ik er precies mee doen?
Als je een pre oiled filter koopt zal de olie naar 1 kant gezakt zijn. Door het filter te kneden/ masseren verdeel je de olie weer door het hele filter. Voor een schuimfilter is het heel belangrijk om er olie op te doen, de grovere delen komen niet door de gaten maar het fijne spul blijft nu aan de olie kleven ipv er toch doorheen te gaan.
Met een crosser/ offroad in stoffige of natte omstandigheden moet je ook na elke rit het filter vervangen of wassen en weer opnieuw inolien.
 
Dit forum heeft een hele goede zoek functie. Tik daar vlotternaald in en hoppa, leesvoer voor de hele dag.
image.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan