Zandstralen Gritstralen

23 okt 2010
122
0
Vandaag de 3mm nozzles binnengekregen van Ali, verzenden ging dus vlot! De nozzles zijn identiek aan vorm dan de originele die bij het pistool zaten dus ze passen gelukkig perfect.

Er komt alleen geen korrel straalgrit omhoog de pijp in. Dacht eerst dat het aan de grofte van het grit zou liggen dus de inhoud van de kast even omgewisseld voor een fijnere glasparel maar nog steeds helemaal niets. Nog geen molecuul komt er omhoog.
Iemand een idee?

23 okt 2010
122
0
Nee, als ik er een grotere nozzle inzet no problemo.

Ik vermoed dat de interne sproeier, het gaatje van binnen in het pistool wat je kunt zien als je de nozzle verwijdert, ietsje groter is dan 3mm.
En in dat geval creëer je niet het noodzakelijke vacuüm maar bouw je juist druk op in de pijp.

Ik denk dus dat een 3mm nozzle gewoon net te klein is voor dit pistool.

23 okt 2010
122
0
Overigens nu ik aan het brainstormen ben, volgens mij is die interne sproeier waar ik het over had verantwoordelijk voor het uiteindelijke luchtverbruik. Als de sproeier intern 3mm is, dan kun je er een 5 of van mijn part 50mm nozzle opgooien maar het luchtverbruik blijft imho hetzelfde. De nozzle beïnvloed wel de hoeveelheid media die je opzuigt en de breedte van de straal.

23 okt 2010
122
0
Hier een foto van de interne sproeier die je kunt zien als de keramische nozzle verwijdert is. Die sproeier bepaalt mijns inziens het luchtverbruik van je pistool en niet de opening van de keramische nozzle.
Het gaatje van de sproeier heb ik opgemeten en is 2,5mm. Blijkbaar is dit nog net iets te groot voor een 3mm nozzle om voor voldoende vacuüm in de aanzuigpijp te zorgen.

IMG_20181002_012118.jpg

23 okt 2010
122
0
Twee compressoren aan elkaar geknoopt, een 3 en een 2 PK motor, wat samen netto 460 l/m oplevert. Kijk, nu kunnen we lekker doorstralen en de lak vliegt er af.
Poedercoat verwijderen daarentegen blijft een pain in the ass om te doen, dat gaat tergend langzaam. Om dat vlot te kunnen doen heb je waarschijnlijk industrieël megacompressor spul nodig.

KwaSuz

MF veteraan
20 aug 2006
4.856
33
46
Almere
Poedercoat verwijderen gaat eerst in een chemisch bad, soort afbijt en als het er zo goed als allemaal af is word het alsnog gestraald.

AGB

MF veteraan
8 dec 2010
1.611
0
poeder met een verf brander laten smelten en dan met een plamuurmes er af schrapen en een staal bostel,
poeder komt er op met hitte dus kan er ook weer af met hitte, dan als laatste stralen,

23 okt 2010
122
0
Vandaag de 3mm nozzles binnengekregen van Ali, verzenden ging dus vlot! De nozzles zijn identiek aan vorm dan de originele die bij het pistool zaten dus ze passen gelukkig perfect.

Er komt alleen geen korrel straalgrit omhoog de pijp in. Dacht eerst dat het aan de grofte van het grit zou liggen dus de inhoud van de kast even omgewisseld voor een fijnere glasparel maar nog steeds helemaal niets. Nog geen molecuul komt er omhoog.
Iemand een idee?
Zonde om deze 3mm nozzles weg te gooien dus even een 4mm glas/keramiekboortje gehaald bij de Gamma en de nozzles hiermee opgeboord, ze werken perfect nu!

12 jun 2013
248
3
Aalten
poeder met een verf brander laten smelten en dan met een plamuurmes er af schrapen en een staal bostel,
poeder komt er op met hitte dus kan er ook weer af met hitte, dan als laatste stralen,
je vergeet erbij te vermelden dat je dit niet bij aluminium onderdelen moet doen waar krachten op komen zoals velgen , frames etc.