Zandstralen Gritstralen

Opa Aart

MF veteraan
6 aug 2006
1.263
0
Elst (Utrecht)
Misschien wel leuk voor de liefhebbers,

Laat hier zien welke motoronderdelen er zoal worden gezandstraald, zelf doen of laat doen.
Incl. foto's van hoe het was en hoe het is geworden.
 
nog 2
full
 
Voor de mensen die ook een straalkast hebben, de verlichting heb ik dus aangepast met 3 LED spots van 5 watt per stuk. En dat geeft voldoende licht in de kast.
Ik heb het vastgemaakt op een plankje zodat ik dat als het nodig is nog kan verplaatsen over het glas.
Ik heb maar geen Halogeen spots genomen want die worden veel te heet denk ik, en dan ben ik bang dat de glasplaat kapot springt.

full
 
Oh mooi zo'n straalbak :9~ Bij mijn vorige werkgever heb ik er ook veel gebruik van gemaakt, maar helaas heb ik die mogelijkheid nu niet meer ;( Ik heb me met de kerst dagen suf zitten schuren om de oude lak van m'n spiegels af te krijgen en daarna hechtte de lak ook nog eens minder dan na stralen :( :(
 
Laatst bewerkt:
hahah kan ook, poedercoaten kan ook, kosstte mij 90 euro voor mijn complete frame, kroonplaten, balhoofd, steppenbalk, achterbrug en nog wat frummels deze te laten stralen, poedercoaten en in de blanke lak te zetten. (dit was een honda SS-50 olditmer 4-takt)

Maar heeft ian zijn eigen spuitcabine, want niet spuiten met motip troep hor, want dat springt er weer af.

Succes!! :}
 
foto,s waarvan?

waar stralen jullie mee?? bij ons worden sommige delen niet echt goed kaal.
wij stralen met gekleurd spul uit een emmer ,ben de naam ff vergeten,het is niet echt grof spul

|( Sorry maar de naam van het straalgrid weet ik niet, als ik er aan denk zal ik de volgende keer als ik een emmer vol ga halen eens vragen naar de naam.

En ja op sommige onderdelen zit een coating of iets van dien aard dat je er wel een tijdje zoet mee bent om het kaal te te krijgen. Op de wielen die ik heb gedaan zie je de verf/lak laag er maar zo vanaf vliegen maar de ondergrond is echt keihard spul, dat duurd ook het langst. Maar het eindresultaat dat telt dus je moet er wat voor over hebben.
 
hahah kan ook, poedercoaten kan ook, kosstte mij 90 euro voor mijn complete frame, kroonplaten, balhoofd, steppenbalk, achterbrug en nog wat frummels deze te laten stralen, poedercoaten en in de blanke lak te zetten. (dit was een honda SS-50 olditmer 4-takt)

Maar heeft ian zijn eigen spuitcabine, want niet spuiten met motip troep hor, want dat springt er weer af.

Succes!! :}

@Ian heeft een hobby "spuitcabine" ;)
en heeft de rest van de motor al in 2k lak gespoten
en is zeker niet van plan om spuitbusjes te gebruiken :N
kijk hier maar
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan