Zandstralen Gritstralen

Opa Aart

MF veteraan
6 aug 2006
1.263
0
Elst (Utrecht)
Misschien wel leuk voor de liefhebbers,

Laat hier zien welke motoronderdelen er zoal worden gezandstraald, zelf doen of laat doen.
Incl. foto's van hoe het was en hoe het is geworden.
 
zo is het bovenstaande kapje nu

met dank aan @Opa Aart *O*
full
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook zo'n powerplus kastje, maar het ding zuigt voor geen meter af en dus zie je na 10 sec niks meer.....

ook wordt de omgeving rijkelijk voorzien van straalgrit wat niet echt de bedoeling kan zijn als het kastje mooi gesloten is.....
 
ik heb ook zo'n powerplus kastje, maar het ding zuigt voor geen meter af en dus zie je na 10 sec niks meer.....

ook wordt de omgeving rijkelijk voorzien van straalgrit wat niet echt de bedoeling kan zijn als het kastje mooi gesloten is.....

Dat probleem heb ik ook, heb er ook al extra verlichting opgezet. Je helemaal gek van al dat stof, dus ga deze week ff kijken naar een stofafzuiger.
Zo'n slakkenhuis motor moet volgens mij wel lukken.
Als ik zo'n afzuiger heb gemaakt en het werkt goed zal ik hier nog wat foto's posten.
 
Dat probleem heb ik ook, heb er ook al extra verlichting opgezet. Je helemaal gek van al dat stof, dus ga deze week ff kijken naar een stofafzuiger.
Zo'n slakkenhuis motor moet volgens mij wel lukken.
Als ik zo'n afzuiger heb gemaakt en het werkt goed zal ik hier nog wat foto's posten.

beste Jasper van Dijk en Opa Aart, ik heb zelf ook een straalkast (zo'n grote net als Opa Aart) en op duidelijk te kunnen blijven zien moet je een aantal dingen doen:

1: steek altijd een stofzuiger in het afzuiggat, het liefst een semi-industrie model stofzuiger. deze zorgt ervoor dat alle fijne stofdeeltjes worden weggezogen en zo blijft je grit ook redelijk grof

2: zorg er voor dat je grit grof blijft, straalgrit gaat niet eeuwig mee dus voel na een paar uur ofdat je grit nog scherp is. immers met poeder valt niet te stralen. ;)
is het poeder? meteen er uit en nieuwe er in doen.

3: als ik staal doe ik alle lampen in de garage uit en zet ik schotten voor de ramen om het aarde donker te maken in mijn garage. op deze manier krijg ik geen vals licht in mijn straalkast en zie ik veel meer door mijn venster. ook het schoon maken van de folie die voor het venster zit is belangrijk. maak de folie daarna wel goed droog anders blijft alle stof er aan plakken. ook moet het folie dat ter bescherming voor het venster zit zo nu en dan vervangen worden.

is misschien de moeite van het proberen waard...

ik heb op deze manier veel plezier :) van mijn straalkast, ik hoop jullie ook!
 
Inderdaad, een straalkast zonder (goede) afzuiging is een hel :P

Heb je nou de gaten voor de keerringen gewoon meegestraald?

die keerringen zitten alleen om de vers. as een beetje op zijn plek te houden
en hoeft geen olie tegen te houden.(tandwielkapje)
daarom had ik tegen @Opa Aart gezegd er gewoon iets omheen te stralen(lees niet direct op te richten), en dat het niet afgeplakt hoefde te worden
 
Ik werk bij een bedrijfswagen spuiterij en daan stralen en schooperen we dus ook.
Ik laat mijn onderdelen nooit stralen maar glasparelen.
Dan ziet het er na het stralen gelijk al uit zoals het kapje hierboven, alleen mischien iets minder glimmend, zonder te schuren spuiten of whatever. })
Het duurd wel wat langer, maar het resultaat is zo super dat je er vaak alleen blanke lak overheen hoeft te doen om het er weer mooi (nieuw) uit te laten zien
 
Zier er allemaal goed uit!
Mag ik vragen hoe (ongelakte) gestraalde onderdelen schoon te maken zijn als ze eenmaal op de bike zijn gemonteerd? Hierbij denk ik oa aan straatvuil, olie e.d.
 
ik heb ook zo'n powerplus kastje, maar het ding zuigt voor geen meter af en dus zie je na 10 sec niks meer.....

ook wordt de omgeving rijkelijk voorzien van straalgrit wat niet echt de bedoeling kan zijn als het kastje mooi gesloten is.....


O-) En wat denk jij daar aan te gaan doen?

*O* Ik heb vandaag een goede stofafzuiger besteld, foto's komen hier zodra hij binnen is.
 
Heb je geen problemen met gridstralen dat er dan snel vetvlekken opkomen die er lastig afgaan? Normaal doen ze alu altijd met glasparel. Ik heb een keer RVS met grid gestraald en toen ik het in men handen pakte zag je meteen de vingerafdrukken.
ik heb nogal droge handen
maarja een afdruk is zo gemaakt :Y
ik heb hem met thinner afgenomen en daarna gespoten
dan is dat probleem weg ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan