Zaterdag 14 april BMW toer-en pannenkoekenmeeting

FF voor de statistieken:
16 motoren
21 mensen
Een grote sliert.
Triplog segment tot aan eerste stop 82.5 km
Vertrek startpunt Culemborg 11:05 uur
Aankomst Hoornaar 12:50 uur
Tijdens de pauze gps uit.
Segment tot aan het eindpunt 66.3 km
Vertrek Hoornaar 14:01 uur
Aankomst eindpunt Buren 15:30 uur

Bewogen gemiddelde 50 km/h
Totaal gemiddelde 43 km/h en dat is dan weer te wijten aan de stoplichten. |(

Weersomstandigheden waren perfect, weinig fietsers en wandelaars, droge weg.
Gezellig gezelschap. Geen pech, lekker door kunnen rijden.
Wat wil een mens nog meer. We kijken er met grote tevredenheid op terug.
 
Laatst bewerkt:
FF voor de statistieken:
16 motoren
21 mensen
Een grote sliert.
Triplog segment tot aan eerste stop 82.5 km
Vertrek startpunt Culemborg 11:05 uur
Aankomst Hoornaar 12:50 uur
Tijdens de pauze gps uit.
Segment tot aan het eindpunt 66.3 km
Vertrek Hoornaar 14:01 uur
Aankomst eindpunt Buren 15:30 uur

Bewogen gemiddelde 50 km/h
Totaal gemiddelde 43 km/h en dat is dan weer te wijten aan de stoplichten. |(

Weersomstandigheden waren perfect, weinig fietsers en wandelaars, droge weg.
Gezellig gezelschap. Geen pech, lekker door kunnen rijden.
Wat wil een mens nog meer. We kijken er met grote tevredenheid op terug.
:}
 
Henkbmw huilt samen met glk mee...:

1) Lees alleen maar positieve berichten........ ;)

2) Jammer dat het gisteren op de 14e was.... Je kleindochter die 1 jaar wordt is toch ook wel heeeeeel leuk hoor :9

1) het was ook alleen maar louter positief ; met of zonder statistieken

2) jammer..., maar ook dat is geen excuus Henk, want ze is tenslotte het hele jaar 1 jaar... ;)




Nou..., de RT is weer blitz und blank, gauw FF douchen nu, straks een setje schandalig mooie BMW M-velgen (auto...) verkopen, dan nog FF iets in de tuin doen, en dan zal ik mij FF een soort van druk maken met de plaatjes van gisteren..., goed ?

LateRT !
 
Oké ; belofte maakt schuld... :$


Vandaag een keer niet 'eerst-een-heel-verhaal' ; maar vooral een handje vol plaatjes.

En ik zie het ; U haalt opgelucht adem..., want 'niet weer' al die digitale schrijverij, denkt U...
En daarin heeft U gelijk.

Heb er een keer zomaar geen zin in.
Ja..., sorry..., dat bestaat ook.

Mijn excuses.



(plaatjes = klikken = groot, U weet het)

Hé..., 't pontje net buiten Wijk bij Duurstede. En verdorie het kreng vaart net voor onze neus weg..., op de foto komt het pontje inmiddels wel weer terug (gelukkig...), maar met nog krap 10 minuten te gaan tot aan 11.00 uur, en in de wetenschap dat het nog 16 kilometer rijden is naar Culemborg kon het zomaar een soort van krap worden...

En krap werd het.

FF kijken..., hoe laat was het..., 8 over 11...??

Rond die tijd boxeren bij het vertrekpunt van de Pannenkoekenrit 2012 binnen, om gelijk weer om te kunnen draaien, om achteraan aan te sluiten in de lange stoet welke 15 motoren heet.

Oorzaak van onze vertraging : te laat van huis vertrokken.
Te vroeg de binnenlanden ingedoken.
En dus dat pontje.

Oh ja, vooral dat pontje... :Y




Eerste deel van de tocht (huis --> Culemborg) : 167 kilometer...
En dan zonder koffie en/of plaspauze gelijk weer aansluiten.

Volgende keer dus iets eerder vertrekken (en dat laatste geldt dan voor ons ; maar dat had U inmiddels begrepen)





Voor ons de eerste stop, voor U inmiddels de tweede 'alweer'.




Het eerste deel van de route hebben achter ons gelaten, en Jan, onze toerploegleider voor vandaag, krijgt welgemeende soorten van schouderklopjes voor de uitgestippelde tocht.

Mooie omgeving, mooi toergebied (voor mij en vrouwlief zo goed als onbekend), en relatief rustig op de weg.
Wel stoffig op die binnendoorwegen, dus maar goed dat het niet iets regende, want dan had ik nu een team van zieleknijpers nodig gehad, om mij door de duistere geestesgesteldheid heen te helpen die ik oploop bij het zien van een met vuiligheid besmeurde motorfiets..., brrrrr....

Alleen al bij de gedachte daaraan kan ik spontaan oprispingen, en chronische buikloop krijgen... :/

Het hele eerste deel van de route trouwens tussen de sonoor brommende, en vooral behoorlijk gele R1200S van Klaash, en de carbonschwarze R1200RT van de Ootje-baas gereden.

Ootje die trouwens aankondigd om het e.e.a op digi-film vast te leggen, omdat ik 'kapriolen' uithaal... :?
Ik ben mij echter van geen kwaad bewust..., ech-nie...! :N




Deze tussenstop bood ons trouwens een toilet, en de mogelijkheid van een warme hap en/of drank.
Maar wat een armoe zeg..., vraag je aan zo'n bedien-kindje hoeveel de koffie kost, zegt het arme ding : '...dat weet ik nog niet..., ik werk hier pas 1 dag...'

Bedien meisje 2 weet echter wel dat 1 (erg klein !) kopje koffie 2 €uro kost, en als je haar dan vraagt hoeveel twee kopjes koffie kosten, dan moet ze daar over nadenken..., want hoofdrekenen was in ieder geval heel duidelijk zeker niet haar sterkste punt... :/

En dan hadden we daar nog Olga..., tenminste ik noem haar maar zo. Een beetje een Russische kogelstootster in een kokspak.

Geen vriendelijke mevrouw, en toen bedienmeisje 2 tegen Olga en haar dienblad met waterige kopjes soep aan liep, waren bij Olga dan gelijk ook de rapen gaar..., terwijl die dingen normaal gesproken toch wel een minuut of wat stevig moeten (door)koken...

De soep dus. Velen van ons bestelden de goulashsoep..., en wat was dat ook weer een zielige vertoning zeg..., gewoon een bak warm water met de kleur van goulashsoep. Echter..., zonder de geur, en vooral met de afwezigheid van wat voor smaak dan ook.

En dat voor een ruime € 5.-- per matig gevuld, en klein kommetje...

Aan de andere kant, wel knap dat Olga het kon bereiden zo...

Mwha..., had ik nou ook maar iets van een gebakken eitje besteld dacht ik, toen ik die dingen richting het tafeltje naast mij zag schuiven...





Deel 2 van de rit.

De R1200S klinkt mooi dof, en helemaal fraai klinkt de rode R80RT.
Ik heb sowieso een zwak voor die oude boxers.

Vroeger als jochie van heel jong, vond ik dat een machtig gezicht, zo'n man kaarsrecht op zo'n toermotor. Zo'n motor met van die koffertjes eraan. En dan het omhoog komen van de hele fiets bij gasgeven, en zakken bij het overschakelen.

Mooi hoor.
En met weemoed denk ik wel eens terug aan mijn eigen oude (rode) R80RT.

Dat heerlijke rustige stationair lopen, en de tadeloos fijne zitpositie. Kaarsrechte rug, en fijn uit de wind.

En had je het warm gekregen tijdens het rijden, dan deed je gewoon zo'n ventilatieroostertje open.

Heerlijk gemütlich wegboxeren...




Deel 2 is ook weer mooi, en misschien nog wel fraaier dan het deeltje 1. Mooie slingerwegen, langs geknotte en ongeknotte wilgen.
Langs akelig fraaie huizen, en door slaperige dorpjes.

Genieten met een grote G !

En terwijl die 'G' GROOT blijft, rollen we om klokslag 15.36 de parkeerplaats van het pannenkoekenhuisje in Buren op.

We prakken het motorspul in de lege vakjes her en der, lopen nog een beetje rond, om uiteindelijk onze vrolijk gekleurde botspetjes op een gereserveerde tafel te deponeren.




Botspetjes, en alvast ons natje...



Tig pannenkoeken worden in bestelling gegeven. En dat is dan ook we zo jammer..., want het is blijkbaar een hele opgaaf tegenwoordig om zo'n bestelling gewoon netjes af te werken...

Want op het moment dat mijn buurman (dhr. Kandinsky 2) zijn met rozijnen gevulde, behoorlijk bruine (aangebrande ???) pannenkoek al voor de helft op heeft, zit ondergetekende nog met grote ogen, en knorrende maag te wachten op zijn bestelling...

'Eh..., meneer..., wat had U ook alweer besteld...???'

Ik heb die middag 3x pannenkoek 296 besteld..., heb er echter 1 gekregen... :/



Wel een lekker ding, dat weer wel.
Die pannenkoek.

Oh..., en met plakken salami er op.
Want hoe gaat het ook alweer...?!

Besser
Mit
Wurst


... ;) ...




Tja..., en zo eten, drinken, en babbelen we wat weg. Over moeilijke boeken, en een uitgeversbaan die bij zoiets hoort. Over horen, en vooral niet horen. Over motortoertochtjes, en over allerlei andere kern-, en randzaken.

Maar vooral gezellig !

En zo vliegt de tijd voorbij.

Als wij in Buren ongeveer het licht uitdoen, is het inmiddels na half 7...

En 1 uur en 40 minuten later zijn we thuis.
We zijn koud, en hebben 482 kilometer meer op de telleRT staan dan er op de ochtend op stond.

Maar..., pet (helm !) af voor Jan !


Helemaal goed voor elkaar, en een verdraaid mooie tocht !

Thanx ! :W





...volgende keer ook graag nog een paaldanseres erbij..., dan heb je tenminste helemaal feest... :Y



...wat nou 'meer blauw op straat'..., Biaritzblauw, Carbonschwarz (= ook blauw), en Polar (= lichtblauw...)



...toch mooi hè, die Sportboxers !...



...hé glk ; als je zo'n fijne RT ziet, verlang je toch helemaal nooit meer naar een K1600GT... ;)



Madame, et Monsieur Kandinsky



...enne..., je kunt kletsen wat je wilt, maar zo'n F800 klinkt toch wel akelig fijn fruitig zeg !...






...mwha..., is het toch weer een heel verhaal geworden... :/


...nogmaals mijn excuses... ;)
 
Laatst bewerkt:
Tsja, het filmpje waar RoLoo om vraagt zijn twee problemen gerezen ........

na de mededeling reed RoLoo opeens een heel anders en de filmpjes zijn vrij lang geworden.

toch natuurlijk niet weggegooid, maar ik zoek nog een goed filmbewerkingsprogramma, om de leuke stukjes eruit te filteren.

wordt vervolgd dus.
 
Jep ....

ik weet niet of het aan de goulash soep lag, maar het gretig de bocht in duiken was een stuk minder geworden.

het was wel spectaculair om te zien, soms leek het net of de boel gewoon omviel.
een rustig achteropzittende RoLette deed mij vermoeden dat ze dat zo gewend is.

toch daar langs de wonderschone Betuwelijn in rit deel 1, schrok ik wel even toen de polaRT een bocht in dook, zoals boven beschreven, en er een putdeksel midden in de weg zat.
idd, gelukkig dat het droog was.

ook ergens bij zo'n verkeerssluisje, daar kwamen de koffeRT's wel erg dicht bij de (verhoogde) grond.
 
prachtig stukje RoLoo.
en ook mooie fotos.
alleen, ik wist niet dat ik zo grijs ben, maar dit heb je zeker ge-foto-shopt.
 
RoLoo, een mooi verhaal. Dank je wel voor de foto's :)
Van onze eerste pauze heeft het "bedienmeisje 2" een onuitwisbare indruk op me achtergelaten: nog nooit in mijn leven heb ik een mens van deze leeftijd gezien die zo lang (zonder succes ook nog) stond na te denken wat het totale bedrag moet zijn wanneer je 4,40 met 2,20 bij elkaar optelt 8-)
 
Bedankt voor de foto's Ron!

en Jan ook erg bedankt voor de mooie rit, en iedereen natuurlijk voor de gezelligheid!

Je weet natuurlijk niet wat je van tevoren aantreft bij de diverse lunch mogelijkheden. Toen ik dit verhaal gisteren nog even vertelde aan mijn schoonouders vonden ze het blijkbaar niet vreemd gezien het in Hoornaar was....
maar het was eigenlijk wel een beetje zielig...

En in de pannenkoekenbakker moet ik ze toch wel toegeven dat ze het aardig voor elkaar hadden om voor zo'n grote groep toch de boel aardig goed rond te krijgen, op een paar missertjes na. Maar aan de andere kant, dat zouden ze wel gewend moeten zijn.

Al met al een erg mooie en leuke dag!
 
Wederom een mooie samenvatting Ron.
Een kleine aanvulling:
Olga is in werkelijkheid de wederopstanding van Mevrouw Bulstronk.
Ze stoot geen kogels, maar slingert voornamelijk Matilda's
Zij commandeerd nu van paardenstaart ontdane Matilda's.
Als ze onder het juk van Bulstronk uitkomen gaat het nog wel goedkomen met de kids. Hoop ik. :? Zo niet, dan moeten ze maar weer een paardenstaart laten groeien. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu pas in de gelegenheid om te reageren want ben het weekend verder nog weg geweest en nu pas weer thuis.
Was dus een prima rit, mooi weer en een groep leuke mensen.
Jan bedankt voor all inspanningen en het voorrijden!
Wie er niet bij was heeft een flink aantal mooie dijkjes gemist.
Dit smaakt naar meer.

:W :W :W
 
Het eerste stukje film is daar:







En het tweede stukje film is daar:









en het derde stukje film is hier ook:









Op mijn Youtube-account staan nog meer eigen gemaakte motor-filmpjes,
feel free to browse!!!






Steven Speelberg is er niets bij, al zeg ik het zelf!



binnenkort meer.....



mvgr, beRT
 
Laatst bewerkt:
klaash over klaash...:

ik wist niet dat ik zo grijs ben

...ach..., zo hebben we allemaal wat... :/

...vroeger toen ik nog een ventje was, had ik een uitermate stevige, en volle donkerbruine haardos...



...en uiteraard zie ik mijzelf alleen van de voorkant in de spiegel..., en als ik mijzelf dan zo zie op een foto, dan schrik ik er elke keer weer van wat voor kalende giechel ik eigenlijk heb tegenwoordig...

...tuurlijk voel ik het tochten op het bolletje..., maar dat het inmiddels zo mega doorzichtig is..., daar kijk ik van op... B|



full

1984...
 
Laatst bewerkt:
...vroeger toen ik nog een ventje was, had ik een uitermate stevige, en volle donkerbruine haardos...



...en uiteraard zie ik mijzelf alleen van de voorkant in de spiegel..., en als ik mijzelf dan zo zie op een foto, dan schrik ik er elke keer weer van wat voor kalende giechel ik eigenlijk heb tegenwoordig...

...tuurlijk voel ik het tochten op het bolletje..., maar dat het inmiddels zo mega doorzichtig is..., daar kijk ik van op... B|


kijk, dat heb ik ook een klein beetje....

als je goed kijkt tenminste.... *D








gewoon scheren, dan lijkt het alsof jouw kaal-zijn een keuze is :}





mvgr, beRT
 
Terug
Bovenaan Onderaan