Zaterdag 22 Juni 2024, Ex-Lessers rit (Noord Brabant)

Okami_Xci

MF veteraan
24 dec 2016
2.982
1.908
Eindhoven
Facebook
Eindelijk is het zo ver, de route is getest en acceptabel gevonden...
Bij deze de inschrijf lijst voor de Zaterdag 22 Juni 2024 Ex-lessers rit (Noord-Brabant)

Ik wil een maximum van ~10 a 15 personen aan houden.

Eten & Drinken op eigen kosten, er kan apart worden betaald op de locaties.

"Ex-Lesser" is een ruim begrip ;) Ook als je al een tijdje je rijbewijs hebt ben je welkom... maar mogelijk is deze toer rit niet helemaal jouw ding.
Heb je echt nét je rijbewijs en denk je dat 'een hele dag' op de motor te veel voor je is, wees gerust er komen nog andere mogelijkheden om mee te gaan.
Al kan je natuurlijk ook uitgaan van ervaring(en) van anderen die al eens met een rit van mij zijn mee geweest.
@Diaantje , @Ghengie , @MBKNLD , @Groninger Meeuw

Voorgaande Edities: o.a.: Augustus 2020, Oktober 2020, Mei 2021, April 2023, Mei 2023

Wat mag je verwachten van deze rit:
  • Dit is een rustige toerrit, knal jij graag standaard met vMax+25Km/u of meer over de wegen dan is deze rit niet geschikt voor jou.
  • Een route met afwisseling, een paar doorgaande wegen, dorpjes, dijkjes, door het bos, etc.
  • Een 'dagje weg met gelijkgezinden'. De route is ~166KM lang, bestaande uit 2 etappes en een lunch-stop.

Wat word er van jou(w motor) verwacht: ("spelregels")
  • Voor vertrek een afgetankte motor (of zo goed als afgetankt), Er is bij het verzamelpunt mogelijkheid om te tanken!
  • Bandjes op spanning (Er is bij het verzamelpunt mogelijkheid om de banden op te pompen (doe je 'BRAVOK' ;) )
  • Demper graag in je uitlaat & niet onnodig lawaai maken!
  • We gaan de grens over, dus ID mee...
  • Positie op de weg: Om & Om (met uitwijk/buffer ruimte). ("Vlaams verband", motor = 'kleine steen')
    vlaams verband.png

• Geef elkaar de ruimte om bij bochten/rotondes helemaal van links naar rechts 'uit te kunnen wijken',
    zo zijn er geen abrupte afrem momenten nodig en blijft de hele rit 'vloeiend'.
  • Er word (bij voorkeur) onderling niet ingehaald, dit is zodat je maar op 2 personen hoeft te letten,
    diegene voor je voor de route... maar belangrijker, diegene achter je. Raakt die te ver achter, vertraag/stop dan.
    Doordat iedereen op diegene achter zich let stopt de hele groep zo vanzelf.
  • Gezond verstand (Je blijft zelf verantwoordelijk!)
De ervaring leert dat je normaalgesproken helemaal achterin een groep vaker iets steviger door moet rijden om bij de groep te blijven, zeker bij "invoegend" verkeer bij bijv. rotondes. Voorin is het rustiger. Voel je je wat onzeker, neem een plek voor in in de groep, wil je net wat vaker 'goed op 't gas' kunnen, rij dan zo ver mogelijk achter in de groep.

Meer details over de rit:
Verzamelpunt:
Parkeerplaats McDonald's Vuren (net achter de BP Express: Zeiving 23, 4214 KT Vuren)
Verzameltijd: 9.30
Vertrektijd: 10.00
Afstand: ~166Km (~ 4,5 uur rijden)
Lunch stop: Spijs & Ijs (Dongenseweg 40, 5121 PD Rijen)
Afstand tot Lunch stop: ~94,5 Km (2,5 uur rijden)
Tankstops: 0! Ik ga er van uit dat iedereen wel ~166Km zou moeten kunnen halen met een rustig tempo.
We vertrekken bij een tankstation en eindigen bij een tankstation! (Mocht dit écht onhaalbaar zijn, tijdens de Lunch kan je zelfstandig even gaan tanken)
Route Compleet.png

Voor de oplettende rijder die vaker mee heeft gereden zal het opvallen dat dit een A-B route is ipv een rondrit.
De motivatie hierachter is dat het voor iedereen dan ongeveer "even ver" heen/terug naar/van de rit is.
Kom je van het noorden dan is het korter naar de start maar moet je iets verder terug rijden...
Kom je van het zuiden dan is het langer naar de start maar ben je weer wat dichter bij huis voor de terugrit.

Disclaimer:
Omdat ik zelf wat druk zat/zit met werk/privé is de route wellicht mogelijk iets minder avontuurlijk dan men van mij gewend is.
Ook heb ik de "kleine" pauze's laten vallen daar dit naar mijn gevoel niet heel veel toe voegde,
Evaluatie van deze rit is iig gewenst en ervaringen zullen mee worden genomen voor een volgende rit ;)

Aanmeldingen:
  1. @Okami_Xci
  2. @Lert
  3. @Atamarie
  4. @Bosman02
  5. @MM utrecht (ovb rijbewijs)
  6. @Yamajaááá
  7. @mean-machine

Afmelding(en):
GPX viewer

GPX viewer

GPX viewer

Bijlagen

• ExLessers compleet.gpx
    382,4 KB · Weergaven: 0
  • ExLessers deel 2.gpx
    143,5 KB · Weergaven: 0
  • ExLessers deel 1.gpx
    243,5 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Ik zou graag mee willen, heb intussen ruime ervaring met de ritten van @Okami_Xci en ze zijn zeer de moeite waard :Y Helaas kan ik die dag niet wegens een familiefeest dat al sinds januari genoteerd staat. Komend najaar nieuwe kans?
Intussen alle deelnemers een fijne en veilige rit gewenst!

Laatst bewerkt:
Het is zeker leuk om mee te doen en een beetje ervaring op te doen met rijden in een groep.
Ook ik kan helaas niet mee vanwege een vrijgezellen uitje met benzine.

• Eens
Waarderingen: Lert
Moet ik een navigatie hebben om de route er op te zetten of is het "volg de motor vóór je"?

Het is een Volg de gene voor je (En let op diegene achter je!), maar ik maak zo nog de GPX (jes) beschikbaar.
-edit: Zie OP, GPXjes zijn toegevoegd.

Het is een Volg de gene voor je (En let op diegene achter je!), maar ik maak zo nog de GPX (jes) beschikbaar.
Het enige wat ik graag nog zou willen zien is een adres / postcode voor de startlocatie, zodat ik die op m'n navi in kan toetsen.

Spannende datum. 17 juni examen, 20 juni afspraak bij gemeente om roze plastiekje op te halen.......
Is dat wel verstandig dan? Vrijdag de 21e eerste dag op m'n eigen motor.

Spannende datum. 17 juni examen, 20 juni afspraak bij gemeente om roze plastiekje op te halen.......
Is dat wel verstandig dan? Vrijdag de 21e eerste dag op m'n eigen motor.
Ik ben vorig jaar met de rit meegegaan. Je kan het wel, hoor. Het is juist erg relaxed, met rust en in een gezellig gezelschap rijden. Doe gewoon mee, het is een ervaring door mooie landschappen, zonder verwachtingen, met gelijkgezinde mensen die soms ook nog gezellig kunnen zijn. De anderen dan. Ik niet.

Ik heb ook lessen van 4 uur, nu voor avb ook gehad.
1e keer was spierpijn, maar daarna was 4 uur prima vol te houden. Als dat met AVD ook zo is dan ga ik graag mee. Ik vermoed dat ik tussendoor al wel eventjes op m'n eigen motor heb geprobeerd wat het verschil is tussen de lesmotor en die van mij...

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Ik heb ook lessen van 4 uur, nu voor avb ook gehad.
1e Ekeerwas spierpijn, maar daarna was 4 uur prima vol te houden. Als dat met AVD ook zo is dan ga ik graag mee. Ik vermoed dat ik tussendoor al wel eventjes op m'n eigen motor heb geprobeerd wat het verschil is tussen de lesmotor en die van mij...
Komt vast wel goed. Het is sowieso een stuk relaxter rijden, omdat er geen instructeur / examinator in je oor zit te tetteren, en we tussendoor pauze nemen met een hapje en een drankje. 👍

Komt vast wel goed. Het is sowieso een stuk relaxter rijden, omdat er geen instructeur / examinator in je oor zit te tetteren, en we tussendoor pauze nemen met een hapje en een drankje. 👍
Misschien gaan wij wel in zijn/haar/het oren tetteren :Y.

Mooi plan! :Y Ik was met alle liefde weer meegegaan, maar helaas sta ik dat weekend op Graspop...

Volgende keer graag!

Terug
Bovenaan Onderaan