Zaterdag 22 Juni 2024, Ex-Lessers rit (Noord Brabant)

Valt allemaal echt wel mee hoor. Gewoon rustig gas geven, rustig sturen en rustig remmen. Het meest irritant is gewoon het nat worden, maar daar kun je je op kleden.
Mijn ervaring is dat de regen in je gezicht het meest irritant is, dus als je je vizier dicht houdt is er niet zoveel aan de hand. En als je thuiskomt kun je droog goed aantrekken. Deze ervaring is gebaseerd op een rit met mijn doorwaaijas in een plensbui 😒

Mijn ervaring is dat de regen in je gezicht het meest irritant is, dus als je je vizier dicht houdt is er niet zoveel aan de hand. En als je thuiskomt kun je droog goed aantrekken. Deze ervaring is gebaseerd op een rit met mijn doorwaaijas in een plensbui 😒
Vizier dicht helpt tegen regen in het gezicht, maar zelf vind ik het torso doorweekt raken irritanter. Ja als je eenmaal thuis bent kan je lekker een warme douche nemen en schone kleren aan en dat voelt heerlijk, maar tijdens de rit irriteer ik me er zo aan.

Vizier dicht helpt tegen regen in het gezicht, maar zelf vind ik het torso doorweekt raken irritanter. Ja als je eenmaal thuis bent kan je lekker een warme douche nemen en schone kleren aan en dat voelt heerlijk, maar tijdens de rit irriteer ik me er zo aan.

Of als je het water langs je nek naar beneden voelt druppelen, vreselijk gevoel

Als ik de weersverwachtingen per uur per gebied bekijk...
Dan zullen we wel wat druppels mogelijk zien maar valt het denk ik alles mee...
Mijn motor krijgt woensdag nog een beurt en is er helemaal klaar voor.
Ik zit me alweer druk te maken of ik de volgafstand goed houd. Mijn man zegt altijd dat ik een te groot gat laat vallen (achter hem) dus daar werk ik aan. 😬

Als ik de weersverwachtingen per uur per gebied bekijk...
Dan zullen we wel wat druppels mogelijk zien maar valt het denk ik alles mee...
Ik heb speciaal voor deze rit een motorregenjas gekocht, alhoewel die op andere momenten ook gerust wel van pas gaat zijn ...
Ik zit me alweer druk te maken of ik de volgafstand goed houd. Mijn man zegt altijd dat ik een te groot gat laat vallen (achter hem) dus daar werk ik aan. 😬
Ik zal een stuk elastiek van precies 8m63 meenemen zodat je altijd de juiste afstand kan houden :+

Liever te veel afstand dan te weinig :t. Niks zo irritant dan iemand schuin achter je in de dode hoek :/.

Ik heb speciaal voor deze rit een motorregenjas gekocht, alhoewel die op andere momenten ook gerust wel van pas gaat zijn ...
Heel verstandig. Het zal dan zaterdag wel droog blijven.
Ik zal een stuk elastiek van precies 8m63 meenemen zodat je altijd de juiste afstand kan houden :+
Kun je dan niet beter een sleepstang van die lengte nemen? 😁

• Haha
Waarderingen: Lert
Spannende datum. 17 juni examen, 20 juni afspraak bij gemeente om roze plastiekje op te halen.......
Is dat wel verstandig dan? Vrijdag de 21e eerste dag op m'n eigen motor.
voor alles is een eerste keer. ook voor 'door Luik met de motor', wat overigens vreselijk af te raden is, kan ik je melden uit eigen ervaring.

oh trouwens: geslaagd? (edit: ja dus _O- ) en ach, met regen op de motor moetje ook een keer ervaren hebben. niet dat dat ook altijd leuk is...

voor alles is een eerste keer. ook voor 'door Luik met de motor', wat overigens vreselijk af te raden is, kan ik je melden uit eigen ervaring.
Vorige week ook 'door Luik met motor' gegaan, vond ik ook al geen succes . . .

fzWoeMAfvyjHAniLKuDo7JK4.jpg

Ik heb 'm er wel weer uitgekregen 😬

_O-

de Belgen presteren het om doorgaande wegen en de alternatieve routes tegelijk open te trekken, zodat je met geen mogelijkheid komt waar je naartoe wil. niet alleen in Luik, maar ook op weg naar de Ardennen, waar ik vorig weekend met een collega naartoe was. het leuke is dan wel weer dat je over weggetjes rijdt waar je normaal gesproken niet aan denkt om overheen te rijden.

Terug
Bovenaan Onderaan