Zaterdag 31 mei Vrij Rijden Assen: 30 euro per sessie

Matn

MF veteraan
24 jun 2007
2.538
34
Rotterdam
Voor wie het nog niet in andere topics gelezen had:

De ZAC organiseert zaterdag 31 mei Vrij Rijden sessies naast de drie race klassen:

Er zijn deze dag 10 sessies van 20 minuten Vrij Rijden:
5 sessies VR 'FAST' (rondetijd sneller dan 2.01,99)
5 sessies VR 'MEDIUM' (rondetijd langzamer dan 2.02,00)

Sessie kosten € 30,- per 20 minuten en zijn te bestellen via de webshop van de ZAC of (indien beschikbaar) op de dag zelf aan de inschrijftafel (contant).

ZAC webshop: http://www.zacshop.nl/categorie/vrijrijden/

Je kunt zelf kiezen hoeveel en welke sessies je wilt kopen.

Enjoy!


Voor de moderator: ik ben niet belanghebbend anders dan dat ik als ZAC rijder graag wil dat deze dag een succes wordt
 
Laatst bewerkt:
Zijn deze vrij rijden sessies voor iedereen? Of moet je dan in het bezit zijn van een licentie of iets dergelijks??
 
En moet je dan minimaal 2.02 kunnen rijden? begrijp ik? Of moet dit 2.20 zijn? (Misschien een domme vraag hoor)) :+
 
En moet je dan minimaal 2.02 kunnen rijden? begrijp ik? Of moet dit 2.20 zijn? (Misschien een domme vraag hoor)) :+

Het is voor iedereen, al moet je wel voldoende circuit ervaring hebben, kijk ook even naar de keuring eisen.
Er zijn 2 groepen, sneller dan 2,01 en langzamer.
2,20 is wel erg langzaam :$
 
Laatst bewerkt:
Het is voor iedereen, al moet je wel voldoende circuit ervaring hebben, kijk ook even naar de keuring eisen.
Er zijn 2 groepen, sneller dan 2,01 en langzamer.
2,20 is wel erg langzaam :$


Duidelijk ;) haha... Mijn kameraad en ik zijn ook wel erg enthousiast geworden na de landelijke motordagen... Was de eerste keer op het circuit met de straatmotoren, fz8 en z750 *D , 4 juli staat de 1e CRT dag gepland.. maar ik dacht als dit ook gewoon voor straatmotoren is .. maar helaas ;)

Zit toch niks anders op dan een circuitmotor aan te schaffen 8-)
 
Duidelijk ;) haha... Mijn kameraad en ik zijn ook wel erg enthousiast geworden na de landelijke motordagen... Was de eerste keer op het circuit met de straatmotoren, fz8 en z750 *D , 4 juli staat de 1e CRT dag gepland.. maar ik dacht als dit ook gewoon voor straatmotoren is .. maar helaas ;)

Zit toch niks anders op dan een circuitmotor aan te schaffen 8-)

Let wel even op de eisen. Mijn broertje heeft ook wel eens gekeken, maar voldeed als wegrijder niet aan:

"Een eendelige raceoveral met rugbeschermer is verplicht".
 
Laatst bewerkt:
Het is voor iedereen, al moet je wel voldoende circuit ervaring hebben, kijk ook even naar de keuring eisen.
Er zijn 2 groepen, sneller dan 2,01 en langzamer.
2,20 is wel erg langzaam :$

zijn er zat die dat niet eens halen ;)

btw...gaat het daarom?
Ik probeer met mijn 22 jaar ouwe 600f zo snel mogelijk in de ronde te gaan, en kom er telkens weer met zon ;) de baan af.
Oke...... mijn laatse x was met de gele taxi :X ...maar had wel weer mijn PR verbeterd met 1 sec *O*
 
Laatst bewerkt:
was niet 2.20 ... mijn snelste tijd was 2.19 :+ ..1e keer circuit... op een naked , en met sporttoerbandjes ... en dat ging hard... :] 8-)

Was in ieder geval wel heel erg gaaf, dus wie weet waar mijn volgende spaarcenten aan besteed worden ;)
 
Laatst bewerkt:
Die tekst staat onder de voorwaarden bij vrij rijden hoor ;)
http://www.rszmotorsport.nl/vrij-rijden-trackdays

Misschien moeten ze dat even aanpassen want mijn broertje heeft daardoor niet ingeschreven. Bij deze kick om er een geslaagde dag van te maken.

Tekst gekopieerd uit het reglement:

Kleding
Voor de Vrij Rijden sessies is het dragen van deugdelijke en in goede staat verkerende lederen motorkleding, schoeisel en handschoenen verplicht. Minimaal een 2 delige raceoveral waarbij de beide delen over de volle lengte aan elkaar verbonden zijn met een rits. Een rugbeschermer is verplicht
 
Hou er bij straatfietsen ook rekening mee dat je ketting aan de onderzijde zo afgeschermd dient te worden dat beklemming van lichaamsdelen tussen ketting en tandwiel niet mogelijk is. De meeste standaard motoren voldoen hier niet aan.

En je helm word gekeurd, maar wat daar precies de regels voor zijn weet ik niet, had vooraf gemaild of mijn nauwlijks gebruikte helm uit 2008 hieraan voldeed, maar die was blijkbaar nog niet goed genoeg voor op de brommer, maar een maatje kwam op de dag met een even oude helm aan en kreeg zo een sticker.
 
Laatst bewerkt:
Hou er bij straatfietsen ook rekening mee dat je ketting aan de onderzijde zo afgeschermd dient te worden dat beklemming van lichaamsdelen tussen ketting en tandwiel niet mogelijk is.

En je helm word gekeurd, maar wat daar precies de regels voor zijn weet ik niet, had vooraf gemaild of mijn nauwlijks gebruikte helm uit 2008 hieraan voldeed, maar die was blijkbaar nog niet goed genoeg voor op de brommer, maar een maatje kwam op de dag met een even zelfde helm aan en kreeg zo een sticker.

:? Zou niet mogen, waarom hij wel een sticker heeft gehad, misschien iets andere info gegeven. Het gaat er ons om dat de rijder zo veilig mogelijk bezig. Er wordt ook van de rijder zelf enige verantwoordelijkheid verwacht.
 
Tekst gekopieerd uit het reglement:

Kleding
Voor de Vrij Rijden sessies is het dragen van deugdelijke en in goede staat verkerende lederen motorkleding, schoeisel en handschoenen verplicht. Minimaal een 2 delige raceoveral waarbij de beide delen over de volle lengte aan elkaar verbonden zijn met een rits. Een rugbeschermer is verplicht
Beetje verwarrend Peter.
Boven de link 'klik hier voor het reglement' staat:

Het dragen van deugdelijke en in goede staat verkerende lederen motorkleding, schoeisel en handschoenen is verplicht. Een eendelige raceoveral met rugbeschermer is verplicht.

http://www.rszmotorsport.nl/vrij-rijden-trackdays

Maar conclusie: eendelig is dus niet verplicht
 
Laatst bewerkt:
Beetje verwarrend Peter.
Boven de link 'klik hier voor het reglement' staat:

Het dragen van deugdelijke en in goede staat verkerende lederen motorkleding, schoeisel en handschoenen is verplicht. Een eendelige raceoveral met rugbeschermer is verplicht.

http://www.rszmotorsport.nl/vrij-rijden-trackdays

Maar conclusie: eendelig is dus niet verplicht

Ah, daar lees ik dus volkomen overheen :$

Ik blader meteen door naar het reglement :X

Ik ga actie op ondernemen om dit op te lossen.
 
Dus het komt er op neer dat de ZAC organisatie dezelfde eisen stelt aan vrij rijden dan aan racen ? is dat niet een beetje over de top ?
Een kleine briefing van te voren zou meer bijdragen tot de veiligheid mijns inziens, er reden afgelopen keer wel wat rond die sommige dingen niet goed begrepen , dat in combinatie met snelheids verschillen (van soms 30 seconden per rondje) kan gevaarlijker zijn dan een helm die een jaar te oud is.

Met 2 groepen rijden is al een stuk beter dat wel..
 
Dus het komt er op neer dat de ZAC organisatie dezelfde eisen stelt aan vrij rijden dan aan racen ? is dat niet een beetje over de top ?

:N beter lezen ;)

Geen eendelig raceoveral en geen licentie nodig. Enige circuitervaring is wel verplicht. Het is dus niet voor iemand die nog nooit op het circuit heeft gereden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan