Zaterdag 31 mei Vrij Rijden Assen: 30 euro per sessie

Ik was er op 7 april 5 mei bij met het vrij rijden en moet zeggen dat vooral 5 mei de verschillen ENORM groot waren.
verschil van 30 sec inderdaad en ik kan me niet aan het idee onttrekken dat er behoorlijk wat rijders bij zaten met (mijns inziens dan) veel te weinig ervaring om aan dit systeem mee te kunnen doen.
een duidelijk verbeterpuntje voor de rsz lijkt me.
Het snelheidsverschil was wel heel erg groot.
Om over de diverse rijlijnen maar te zwijgen.
 
Ik was er op 7 april 5 mei bij met het vrij rijden en moet zeggen dat vooral 5 mei de verschillen ENORM groot waren.
verschil van 30 sec inderdaad en ik kan me niet aan het idee onttrekken dat er behoorlijk wat rijders bij zaten met (mijns inziens dan) veel te weinig ervaring om aan dit systeem mee te kunnen doen.
een duidelijk verbeterpuntje voor de rsz lijkt me.
Het snelheidsverschil was wel heel erg groot.
Om over de diverse rijlijnen maar te zwijgen.

Tja, achteraf blijkt vaak dat een "snelle" rijder zich zelf iets te hoog heeft ingeschat.
Misschien moet er een tijd uit het verleden worden gevraagd, en dan maar hopen dat de rijder eerlijk is.
 
lijkt me prime idee. het is snelle rusckenkoek en als ik het correct begrepen heb mogen eigenlijk alleen licentiehouders deze rijden ivm de veiligheid. Dit staat volgens mij in de circuithuurcontracten zo beschreven.
 
Ik was er op 7 april 5 mei bij met het vrij rijden en moet zeggen dat vooral 5 mei de verschillen ENORM groot waren.
verschil van 30 sec inderdaad en ik kan me niet aan het idee onttrekken dat er behoorlijk wat rijders bij zaten met (mijns inziens dan) veel te weinig ervaring om aan dit systeem mee te kunnen doen.
een duidelijk verbeterpuntje voor de rsz lijkt me.
Het snelheidsverschil was wel heel erg groot.
Om over de diverse rijlijnen maar te zwijgen.

Dat houd je toch :+
Wanneer er rijders op het vrij rijden afkomen die ook NK rijden dan krijg je dat vanzelf.
Ik reed in groepen vorig jaar waar het snelheids verschil ook zo groot was.

Reed bij Ronald ten Braake in de groep....die reed 1.46 zoiets :P
Zelf kwam ik niet verder dan 2.15..... :/

De grote mannen weten dat ook......en de kleine mannen weten dat ook......dus ze houden wel degelijk rekening met elkaar....tenminste dat is mijn ervaring :)

Zou de ZAC organisatie dit gaan veranderen dan denk ik dat er weinig vrij rijders meer over blijven als ze gaan schiften op tijden.

En daar wringt misschien nu net de schoen.....ze hebben vrijrijders er bij nodig om uit de kosten te komen, zo begreep ik dat uit de mailing van ZAC.

Correct me if i am wrong
 
Dat houd je toch :+
Wanneer er rijders op het vrij rijden afkomen die ook NK rijden dan krijg je dat vanzelf.
Ik reed in groepen vorig jaar waar het snelheids verschil ook zo groot was.

Reed bij Ronald ten Braake in de groep....die reed 1.46 zoiets :P
Zelf kwam ik niet verder dan 2.15..... :/

De grote mannen weten dat ook......en de kleine mannen weten dat ook......dus ze houden wel degelijk rekening met elkaar....tenminste dat is mijn ervaring :)

Zou de ZAC organisatie dit gaan veranderen dan denk ik dat er weinig vrij rijders meer over blijven als ze gaan schiften op tijden.

En daar wringt misschien nu net de schoen.....ze hebben vrijrijders er bij nodig om uit de kosten te komen, zo begreep ik dat uit de mailing van ZAC.

Correct me if i am wrong

Zelf zit ik ook rond die tijden en voel me daarom lang niet snel genoeg om deel te nemen aan de wedstrijden van de ZAC, wel rij ik al wat jaartjes een handvol circuitdagen per jaar, ben ik op de hoogte van alle regels, rijlijnen en heb vorig jaar de crt licentiecursus gehaald, vandaar dat ik wel het vertrouwen heb om deze vrijrijden sessies te rijden

terwijl mijn vrienden de wedstrijden rijden probeer ik me met de vrijrijden sessies wat meer ritme/snelheid op te bouwen en hoop in de nabije toekomst ook deel te kunnen nemen met de wedstrijden, er was een behoorlijk snelheidsverschil, maar vanuit mijn oogpunt als langzamere rijder houden de snellere rijders houden hier prima rekening mee, werd doorgaans erg netjes ingehaald, kan me wel voorstellen dat het irritant word als die de hele sessie moeten slalommen

Erg mooi dat er 31 mei twee groepen zijn, dat zal al een hoop oplossen van de ergernissen hierboven. Misschien kan dat op de andere dagen ook aangezien op 5 mei de sam er nog tussen was gezet en dit op de andere dagen niet is?
 
lijkt me prime idee. het is snelle rusckenkoek en als ik het correct begrepen heb mogen eigenlijk alleen licentiehouders deze rijden ivm de veiligheid. Dit staat volgens mij in de circuithuurcontracten zo beschreven.
SSssssst. Niks zeggen..... O-)
 
ZAC Race 3 en Vrijrijden TT Circuit Assen 31 mei 2014
Lekker hoor! Gisteren was het heerlijk rond de 20 graden met een lekker windje. Hoewel dit voor sommige rijders werd ervaren als hinderlijk in de Ramshoek. Hoop rijders gesproken en er werd flink doorgereden. Bijna overal werden er PR’s verbeterd! Ik ben druk bezig met de foto’s welke zo snel mogelijk in de webshop verschijnen.
@ circuitpics.nl !
 
Als iemand toevallig de ECC adapter in de stroomkast op het middenterrein heeft meegenomen omdat die er nog in stak... ik hoor graag van je. Support snapte het niet helemaal...



Dat houd je toch :+
Wanneer er rijders op het vrij rijden afkomen die ook NK rijden dan krijg je dat vanzelf.
Ik reed in groepen vorig jaar waar het snelheids verschil ook zo groot was.

Reed bij Ronald ten Braake in de groep....die reed 1.46 zoiets :P
Zelf kwam ik niet verder dan 2.15..... :/

De grote mannen weten dat ook......en de kleine mannen weten dat ook......dus ze houden wel degelijk rekening met elkaar....tenminste dat is mijn ervaring :)

Zou de ZAC organisatie dit gaan veranderen dan denk ik dat er weinig vrij rijders meer over blijven als ze gaan schiften op tijden.

En daar wringt misschien nu net de schoen.....ze hebben vrijrijders er bij nodig om uit de kosten te komen, zo begreep ik dat uit de mailing van ZAC.

Correct me if i am wrong

Ah!

Stond jij bij Bart met die kleurige CBR600F? ;)

Stond ik naast je, zie link onder deze post.
 
Als je voor 30 euro een sessie kan rijden moet je niet zeuren over langzamere deelnemers. Als je je PR wilt verbeteren moet je een SGT sessie boeken of iets vergelijkbaars. Maarja.. dat kost weer een paar knaken meer..

Ik heb gisteren in de Fast gereden, en reed 51ers, verschil is groot, erg groot, maar dat wist ik van te voren wel een beetje, dus rekening houden met elkaar en niet zeuren..
 
Als iemand toevallig de ECC adapter in de stroomkast op het middenterrein heeft meegenomen omdat die er nog in stak... ik hoor graag van je. Support snapte het niet helemaal...Ah!

Stond jij bij Bart met die kleurige CBR600F? ;)

Stond ik naast je, zie link onder deze post.

I know ;)

Nog bedankt voor het lenen van de fietspomp
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag lekker wezen sturen op Assen. Was tikkeltje zenuwachtig gezien de vele circuitmotoren die naast me stonden voor de "start". Achteraf was dat nergens voor nodig en zelfs aardig wat van die gasten in de bochten voorbij geknald _O- . Rondjes van 2:07,2 was het beste wat ik eruit heb weten te halen *O*

Helaas in de 2e sessie de koppeling van mijn monster s2r800 aan gort gereden B| Gelukkig is de boel niet vast geslagen en kon ik de motor vlak voor de strubben aan de kant zetten.

full
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag lekker wezen sturen op Assen. Was tikkeltje zenuwachtig gezien de vele circuitmotoren die naast me stonden voor de "start". Achteraf was dat nergens voor nodig en zelfs aardig wat van die gasten in de bochten voorbij geknald _O-
Mooi man! Altijd gewoon je ding doen ;)
 
Als je voor 30 euro een sessie kan rijden moet je niet zeuren over langzamere deelnemers. Als je je PR wilt verbeteren moet je een SGT sessie boeken of iets vergelijkbaars. Maarja.. dat kost weer een paar knaken meer..

Ik heb gisteren in de Fast gereden, en reed 51ers, verschil is groot, erg groot, maar dat wist ik van te voren wel een beetje, dus rekening houden met elkaar en niet zeuren..

Heb je helemaal gelijk in Jeremayah, maar op een gegeven moment kwam ik ook iemand in onze groep tegen die, naar later bleek, 2.49 reed en bij de Ramshoek zonder ook maar zijn poot, hand of rechts te houden zo de afslag naar de pit nam |(

Hoe die gast in onze groep kwam is mij een raadsel, maar ik en een andere rijder konden hem ternauwernood ontwijken met een snelheidsverschil waarbij je je vast een voorstelling kan maken!
 
Heb je helemaal gelijk in Jeremayah, maar op een gegeven moment kwam ik ook iemand in onze groep tegen die, naar later bleek, 2.49 reed en bij de Ramshoek zonder ook maar zijn poot, hand of rechts te houden zo de afslag naar de pit nam |(

Hoe die gast in onze groep kwam is mij een raadsel, maar ik en een andere rijder konden hem ternauwernood ontwijken met een snelheidsverschil waarbij je je vast een voorstelling kan maken!

Uhm....nou was ik ook niet het snelst in de medium groep, maar zelfs ik had last van 2 rijders met witte nummerplaten :X

Ben zelf in sessie 8 er maar af gegaan na 5 rondjes omdat ik niet rond kwam en geen ritme kon krijgen.

Was weer ff wennen om te rijden na een crash op 7 april
 
Heb je helemaal gelijk in Jeremayah, maar op een gegeven moment kwam ik ook iemand in onze groep tegen die, naar later bleek, 2.49 reed en bij de Ramshoek zonder ook maar zijn poot, hand of rechts te houden zo de afslag naar de pit nam |(

Hoe die gast in onze groep kwam is mij een raadsel, maar ik en een andere rijder konden hem ternauwernood ontwijken met een snelheidsverschil waarbij je je vast een voorstelling kan maken!
Het probleem is zoals je meestal wel merkt, niet het snelheidsverschil.......maar dit soort dingen.

Ervaren rijders weten dat ze voor de Ramshoek moeten aangeven dat ze de baan af willen.
Onervaren of minder ervaren rijders weten dat vaak niet.
Dit geldt ook voor de racelijn.

Snelheidsverschil is meestal geen probleem.....zolang je je lijnen maar rijdt.
De snellere rijder komt er vanzelf voorbij, zonder al teveel problemen.
 
Heb je helemaal gelijk in Jeremayah, maar op een gegeven moment kwam ik ook iemand in onze groep tegen die, naar later bleek, 2.49 reed en bij de Ramshoek zonder ook maar zijn poot, hand of rechts te houden zo de afslag naar de pit nam |(

Hoe die gast in onze groep kwam is mij een raadsel, maar ik en een andere rijder konden hem ternauwernood ontwijken met een snelheidsverschil waarbij je je vast een voorstelling kan maken!

De witte platen die hier genoemd worden werden door Frank bij de prijsuitreiking nog genoemd, ze hadden gevraagd of ze mee mochten rijden. En hun werd gevraagd of de snelle groep een probleem zou zijn. Waarop zij volmondig ja antwoorden. Ja dan ben je afhankelijk van de eerlijkheid van de persoon in kwestie. Als zij liegen dat ze dus onder 2.02 rijden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan