Zaterdagmiddag

19 jun 2001
80
0
Hard gewerkt en op weg naar huis. Rij op een 80 km per uur weg. Ik nader een zijstraat van links. ik hgeb voorrang maar zie een auto naderen. Ik kijk of ze me ziet. Ik minder voor de zekerheid iets vaart. Ze zag me dus niet. Draait zo de weg op. ik hoor mezelf denken \"ik kan geen kant meer op\" ik zag een klein gaatje en dacht ik probeer het want anders knal ik er toch bovenop. Wonder boven wonder schiet ik er net voor langs. Achterom kijkend naar de auto zit er een vrouw in met beide handen op het hoofd en ogen zo groot als tennisballen in de auto zich te verontschuldigen. Ik kijk weer voor me en zie op dezelfde weg een auto van rechts de weg op schieten. ik weer vol in de ankers.

ik had me dag niet. Automobilisten kijk uit je Doppen!! :j
 
En nu ff op de blote knietjes.. sjezus zeg..

Heb laatst ook gemerkt dat automobilisten denken dat een motor net zo breed is als een fiets.. :(

Ben het helemaal met je eens, dus van hier ook een dikke :j
 
Vorige week net zo\'n situatie samen met mijn vriendin (achterop):

Ik rijd achter een bus (50 meter of zo), die wil ergens rechtsaf slaan. De weg (50 km/h max) heeft een klein \'uitvoegstrookje\'. Bus half strookje op om draai te kunnen maken (bus = lang dus ruime bocht). Ik had in mijn ooghoek al gezien dat er een auto van rechts kwam en al ingecalculeerd dat we precies zouden kruisen op de kruising. Het was een voorrangsweg dus gas zou je zeggen! Maar een klein stemmetje zei me: \"dat is er weer één, opletten jochie!\". Afijn, bus half de bocht om en ja hoor, er schiet zo een auto van rechts.........
Ik reed toen nog maar 40 met mijn hand op de remhandle. Ik kon zelfs nog zo \'zacht\' knijpen om maar op een paar cm van hem vandaan tot stilstand te komen om hem goed te laten schrikken. Van schrik trapte hij toch op z\'n rem zodat precies in het midden van de weg stilstand, dus ik stond 5 cm van zijn portier met mijn voorbandje.....

Hij werd een beetje rood en schaamde zich diep, het was weer eens weekend!

Defensief rijden is mijn motto vaak, en dat heeft mij al tientallen keren behoed voor vallen / ongelukken / dood(?)!!!!

Auto\'s: :r
 
Veel blikkers zien je wel op tijd & houden rekening met je... Enkele zijn je wel, maar denken \'ik heb auto & auto is sterker\' en drukken je gewoon van de weg af :r en de rest ziet je gewoon niet |(

Vandaag ook weer diverse keren bijna van m\'n fiets gereden... Alleen door zelf heel goed op te letten kan je voorkomen dat je eindigt op een grille / in een deur/kofferbak...

Toch: de meeste blikridders zien je wel op tijd...
 
Zowieso altijd verlichting voeren (op mijn FZR brandt die standaard), ik heb het nog niet vaak meegemaakt dat ze me niet zien maar ben toch altijd erg voorzichtig, ik \'neem\' niet zonder meer altijd voorrang, daar heb je niet zoveel aan als je op de motorkap van die auto beland daarna.

Maar inderdaad, sommige automobilisten... :j
 
Soms ook wel mooi om ze te laten schrikken. Hier in de buurt is bv. een vakantiepark en daar lopen hele mooie rechte wegen naartoe.
\'t Is een 80km weg, maar iedereen rijdt er volgens mij nog onder de 70. Laatst was er ook weer zoeen, maar toen kwam ik er met meer dan 200 langs. Dan moeten ze toch ook verstijfd in de auto zitten als ze niks in de spiegel gezien hebben :+

Komt weinig nuttigs meer uit, misschien tijd om te gaan slapen ;)
 
Soms ook wel mooi om ze te laten schrikken. Hier in de buurt is bv. een vakantiepark en daar lopen hele mooie rechte wegen naartoe.
\'t Is een 80km weg, maar iedereen rijdt er volgens mij nog onder de 70. Laatst was er ook weer zoeen, maar toen kwam ik er met meer dan 200 langs. Dan moeten ze toch ook verstijfd in de auto zitten als ze niks in de spiegel gezien hebben :+
Lijkt me wel pijnlijk als die vakantiebezoekers denken dat ze het park voorbij zijn en even willen keren...
 
Lijkt me wel pijnlijk als die vakantiebezoekers denken dat ze het park voorbij zijn en even willen keren...

Is daar niet mogelijk. En er zit verder niets aan die weg, \'t is lang en recht met 1 rotonde, aan die rotonde zit dat park. Nog een kale boel.

Maar wel een mooi weggetje om ff rechtuit te blazen :)
 
Is daar niet mogelijk. En er zit verder niets aan die weg, \'t is lang en recht met 1 rotonde, aan die rotonde zit dat park. Nog een kale boel.

Maar wel een mooi weggetje om ff rechtuit te blazen :)

Is dat die weg die langs Parc Sandur gaat? Kan haast niet anders.
 
Is dat die weg die langs Parc Sandur gaat? Kan haast niet anders.

Klopt helemaal.. Daar wordt nooit gecontroleerd, dus echt een unieke plek hier in de buurt. Verder staan ze echt op iedere hoek met een lasergun geloof ik.. :(
Zag ik jou trouwens afgelopen vrijdag in de Rietlanden rijden????
 
Oh vandaag ook bijna op een vrouw in een auto ingereden, kwam van school af met de auto, rij op een weg waar je 80 mag, ik rij daar dus lekker 80, komt een vrouw die de weg op wil, vanaf een benzinepomp, en ik zie d\'r en denk \'die wacht wel, ze kan toch nog niet\'. Nou mooi dat dat kutwijf de weg op ging!! Ik kon \'r niet ontwijken, dus VOL in de ankers, toeteren.. later haalde ik d\'r rechts in (ja ze reeds op de linkerbaan later langzaam) ik nog ff toeteren en middelvinger laten zien, maar ze keek alsof ze doofstom was recht naar voren.

EN dan beweren ze dat vrouwen beter in het verkeer zijn dan mannen. Nou daar zet ik nog steeds m\'n vraagtekens bij. (op sommige vrouwen na dan natuurlijk)
 
EN dan beweren ze dat vrouwen beter in het verkeer zijn dan mannen. Nou daar zet ik nog steeds m\'n vraagtekens bij. (op sommige vrouwen na dan natuurlijk)
Tuurlijk zijn vrouwen STATISTISCH gezien beter.. had er maar opgegeramd.. had je der waarschijnlijk nog op der staart gehad ook en was jij dus lekker in fout geweest.

Ps: er zijn uitzonderingen maar ik heb ze eerlijk waar nog niet gezien. (ook slechts een paar mannelijke uitzonderingen hoor)
 
Klopt helemaal.. Daar wordt nooit gecontroleerd, dus echt een unieke plek hier in de buurt. Verder staan ze echt op iedere hoek met een lasergun geloof ik.. :(
Zag ik jou trouwens afgelopen vrijdag in de Rietlanden rijden????

Dat was ik niet, ik zit al vanaf donderdag thuis omdat ik door mijn rug ben gegaan. Ik hoop einde van de week weer eens een rondje te gaan maken. En die laserguns beginnen mij behoorlijk te vervelen, ze verjagen de motorrijder naar Duitland omdat ze daar niet bang hoeven te zijn voor weer een controle.
 
Tuurlijk zijn vrouwen STATISTISCH gezien beter.. had er maar opgegeramd.. had je der waarschijnlijk nog op der staart gehad ook en was jij dus lekker in fout geweest.

Ps: er zijn uitzonderingen maar ik heb ze eerlijk waar nog niet gezien. (ook slechts een paar mannelijke uitzonderingen hoor)

Als ik op d\'r was ingereden was zij fout, want zij schiet ineen keer eens een weg op waarop ik voorrang had, en zij zo de weg op schoot zonder voorrang te verlenen. Dus had ik maar tegen d\'r aangereden, had ze misschien nog een whiplash ook. Kutwijf. En dan kreeg ik geld voor een nieuw autootje :)
 
Op Maandag 08 oktober 2001 19:24 schreef JK het volgende:Als ik op d\'r was ingereden was zij fout, want zij schiet ineen keer eens een weg op waarop ik voorrang had, en zij zo de weg op schoot zonder voorrang te verlenen. Dus had ik maar tegen d\'r aangereden, had ze misschien nog een whiplash ook. Kutwijf. En dan kreeg ik geld voor een nieuw autootje :)
Nieuwe motor, bedoel je natuurlijk... 405je is wel goedkoop op te lappen })
 
Ze kunnen zeggen wat ze willen maar vrouwen en bejaarden kunnen niet rijden (enkele uitzonderingen daargelaten misschien).

Als er iemand zenuwachtig doet, ERG traag rijdt, ONNODIG traag rijdt, SLAAPVERWEKKEND traag rijdt, dan is het in 100 van de 100 gevallen (nou ja, 99 dan) een vrouw of een bejaard persoon.
De ergste combinatie is dus een bejaarde vrouw in de auto. |(

Zo, dat moest er ff uit... ;)
 
Nieuwe motor, bedoel je natuurlijk... 405je is wel goedkoop op te lappen })

Hoe weet je nou weer dat ik een 405 heb ? :) Ohja zal wel op m\'n homepage staan. Maaruh een XR250R is ook goedkoop op te lappen hoor, dan koop je gewoon een ander ipv repareren. Ennuh 405 goedkoop op te lappen? Mwah, als je op een auto klapt is je motor en ophanging enz. goed naar de klote hoor met 80 a 90 km/u - snelheid van dat domme mens, dus zeg dat ik er met 60 nog op zou knallen.
 
Hoe weet je nou weer dat ik een 405 heb ? :) Ohja zal wel op m\'n homepage staan.
Zou kunnen, maar niet daarvandaan... :)
Weet je nog, dat flimpje dat je enige tijd terug postte? (zonder helm, met losse jas enzo door de wijk, in navolging van die FB-types) Stond op de achtergrond een wit karretje...
Als ik me niet vergis, zei je toen dat die witte van jou was :) Volgens mij ook in een andere post gelezen (rond de 90 pk, geloof ik)
...En zelf een grijze 405 1.9 GR uit \'88 gehad, dus herken die dingen wel 8-)
 
hij bekende inderdaad dat de auto in de achtergrond (zo\'n lelijk wit ding) de zijne was toen ie poseerde met een raar bekkie (zijn woorden) met ze nieuwe crosser.

Soms.. heel soms.. verbaast m\'n geheugen me wel eens.
 
Ze kunnen zeggen wat ze willen maar vrouwen en bejaarden kunnen niet rijden (enkele uitzonderingen daargelaten misschien).

Als er iemand zenuwachtig doet, ERG traag rijdt, ONNODIG traag rijdt, SLAAPVERWEKKEND traag rijdt, dan is het in 100 van de 100 gevallen (nou ja, 99 dan) een vrouw of een bejaard persoon.
De ergste combinatie is dus een bejaarde vrouw in de auto. |(

Zo, dat moest er ff uit... ;)

ZUCHT!
 
Ze kunnen zeggen wat ze willen maar vrouwen en bejaarden kunnen niet rijden (enkele uitzonderingen daargelaten misschien).

Als er iemand zenuwachtig doet, ERG traag rijdt, ONNODIG traag rijdt, SLAAPVERWEKKEND traag rijdt, dan is het in 100 van de 100 gevallen (nou ja, 99 dan) een vrouw of een bejaard persoon.
De ergste combinatie is dus een bejaarde vrouw in de auto. |(

Zo, dat moest er ff uit... ;)

Zijn al die mannen met stropdas in de dikke leasebak die ik \'s morgens loop te vervloeken dan allemaal transexueel? :?

Wat zijn die doktoren tegenwoordig goed! *D ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan