Zcheffers500

scheffers

MF veteraan
7 jul 2003
16.037
85
Z500 maar weer eens afgestoft en gelijk even de slijptol erin......
moet een soort van 0.0 budget-caferacertje ofzo worden met een dikke seatpipe en aparte koplamp


13:00 uur vanmiddag.
001.jpg


ietsje later, voor en achter wat laten zakken..
002.jpg


003.jpg

daar moeten de veren komen te zitten....
004.jpg


dus ff frame inslijpen, en met een spanbandje naar de goede plek toe trekken

005.jpg


nice!
006.jpg


lijn komt op de foto niet helemaal goed uit, maar in 't echt flowt hij echt heel mooi! op deze foto staat de tank hoog genoeg om er 4 uitlaatpijpjes onderdoor te laten lopen voor een dikke platte seatknalpot..
007.jpg


..... iets van een idee voor 'n frontje.. ik wil iig geen gewone koplamp, wil een "ver" uitstekende unit, die op het balhoofd gemonteerd zit en dus niet meedraait met 't stuur..
008.jpg
 
Laatst bewerkt:
Cool idee :p

Ik zie denk ik wel welke lijn je bedoeld, gaat wel wat worden :)
 
En wederom staat Roel op het punt om vriend en vijand te verrassen.

N.B.
Te oordelen naar het gemiddelde dempingsniveau van zijn creaties groeit het aantal vijanden in de buurt gestaag....

gaat goed komen..... als m'n seatpipe gaat lukken zoals ik wil gaat deze ook weer lekker gillen :)
 
heeft toch hopelijk niets te maken met die 200mm alu buizen die voor je motorbrug liggen op de foto?

zo ja: doe de buren maar vast een bloemetje
 
Even voorop: Ik studeer geen werktuigbouw, maar jij volgens mij wel. Toch mijn vraag:
Je slijpt dus een stukje tussen je frame weg, trekt het met een spanband naar elkaar toe en last het dan weer vast? Levert dit niet enorme spanningen op IN je frame? Is niet echt iets wat je wil denk ik.

Verder: Lekker aan het hobbyen! :)
 
het frame is onder ook ingeslepen :) dus het frame blijft na het sjorren met 't bandje zo goed bijna op de goed plek staan :)

edit: zit nu dus ook nog niet vastgelast ;)
 
Laatst bewerkt:
009.jpg


010.jpg


011.jpg


012.jpg


013.jpg


014.jpg



Voorste bochten wil ik nog wat netter maken als ik de uiteindelijke link naar de demper af heb(bochten zijn nu te scherp/hoekig), en hij helemaal op z'n plek zit... de 2 rechte buizen boven de kop worden nog door de midden gedaan, en demontabel gemaakt, zodat ik de 2 losse pijpen er naar voren af kan halen. Dan nog 's wat hitteschutsplatten maken, vooral voor onder het zadel... en het geheel inpakken in de heat-wrap lijkt me ook geen overbodige luxe nu...
 
Laatst bewerkt:
Ach, het wordt toch winter. Niks mis met een lekkere warme kont ;)

Ziet er verder errug gaaf uit.
 
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Voorste bochten wil ik nog wat netter maken als ik de uiteindelijke link naar de demper af heb(bochten zijn nu te scherp/hoekig), en hij helemaal op z'n plek zit... de 2 rechte buizen boven de kop worden nog door de midden gedaan, en demontabel gemaakt, zodat ik de 2 losse pijpen er naar voren af kan halen. Dan nog 's wat hitteschutsplatten maken, vooral voor onder het zadel... en het geheel inpakken in de heat-wrap lijkt me ook geen overbodige luxe nu...


Nice man *D Echt kicke, lekker aanpakken die originele handel 8-)

Seatpipes zijn echt tof :) je ben ook niet de enige die daar mee bezig is ;)
 
Toch maar zelf gehouden dus? *O*

Het begin ziet er in ieder geval al goed uit! Ben benieuwd! 8-)
 
jaaaa als niemand 'm komt halen voor een prikke dan zetten we er zelf de zaag maar in he :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan