Ze bestaan...echt!

Kaboom

MF'er
1 jul 2001
144
0
Na een zonnig :] door Moerkappele, Zevenhuizen en nog wat van die dorupies, bij Zoetermeer de A12 weer opgegaan om naar huis (Nootdorp) te rijden. De hele rit tot dan toe niet harder als 50/60 gereden dus op de A12 ging de poort ff lekker open 8-) .Van achter komt er een Tourmotor(Donkerblauwe Honda) aan rijden en ik nam aan dat ie me wilde opjutten...dus ...gas erbij. Yep je raadt het al, stille motorpolitie! K'moest 'm volgen tot de eerste beste stopplaats. Ik zag m'n rijbewijs al naar de staat verhuizen en ook dat van m'n hele familie. Kijkt ie m'n spullen in belt naar een collega voor een dubbele check zegtie.... verkeerd tijdstip he! hard rijden op dit uur van de dag heeft geen zin. Over 1,5 km met een gem van 157 km/u en met pieken van ver daar boven. Doe dat maar heel vroeg in de ochtend en als het kan ook nog eens op zondag, geeft m'n spullen terug en stapt weer op z'n motor. :?
Vraag ik of er dan nog een boete aankomt begint tie te lachen en zegt "nee hoor anders had ik dat toch wel gezegd"
Toffe agent :} Bij deze.. ze zijn er dus wel!!!!
 
Na een zonnig :] door Moerkappele, Zevenhuizen en nog wat van die dorupies, bij Zoetermeer de A12 weer opgegaan om naar huis (Nootdorp) te rijden. De hele rit tot dan toe niet harder als 50/60 gereden dus op de A12 ging de poort ff lekker open 8-) .Van achter komt er een Tourmotor(Donkerblauwe Honda) aan rijden en ik nam aan dat ie me wilde opjutten...dus ...gas erbij. Yep je raadt het al, stille motorpolitie! K'moest 'm volgen tot de eerste beste stopplaats. Ik zag m'n rijbewijs al naar de staat verhuizen en ook dat van m'n hele familie. Kijkt ie m'n spullen in belt naar een collega voor een dubbele check zegtie.... verkeerd tijdstip he! hard rijden op dit uur van de dag heeft geen zin. Over 1,5 km met een gem van 157 km/u en met pieken van ver daar boven. Doe dat maar heel vroeg in de ochtend en als het kan ook nog eens op zondag, geeft m'n spullen terug en stapt weer op z'n motor. :?
Vraag ik of er dan nog een boete aankomt begint tie te lachen en zegt "nee hoor anders had ik dat toch wel gezegd"
Toffe agent :} Bij deze.. ze zijn er dus wel!!!!

Natuurlijk wel, maar ik denk niet dat je er van uit moet gaan dat je dit nog een keer overkomt.
 
Ik wantrouw bijna alle tourmotors zoals Deauville, BMW, FJR.

Ik laat ze vaak passeren of geef zelf effe flink gas om te kijken wat de reactie is.
 
Ik wantrouw bijna alle tourmotors zoals Deauville, BMW, FJR.

Ik laat ze vaak passeren of geef zelf effe flink gas om te kijken wat de reactie is.

En terecht.... :) :) Toen ik mijn motor net kocht (zwarte BMW) zat er nog zo'n mooie witte kuip op, waar vroeger de letters POLICE op hadden gestaan. Gaf een verassend effect als je vlak achter iemand ging rijden, iedereen reed ineens keurig 80... :) :) :)
 
hahaha, ik heb een zwarte Dainese met witte schouders...

Met mijn donkergroene Diversion zag ik voortdurend automobilisten haastig hun gordels omdoen... :}
 
Laatst bewerkt:
Ik wantrouw bijna alle tourmotors zoals Deauville, BMW, FJR.

Ik laat ze vaak passeren of geef zelf effe flink gas om te kijken wat de reactie is.

Je bent niet de enigste die op tourmotoren let.
Het is wel eens lollig om de reacties van mede weggebruikers te zien als ze me opmerken. Netjes weer rechts gaan rijden als ze merken dat ze al een hele tijd onnodig links rijden. ;) Geeft mij de gelegenheid om weer lekker door :]
 
hahaha, ik heb een zwarte Dainese met witte schouders...

Mijn vriendin is blank, met witte schouders ('s zomers bruin).

Ooooohhhh, dainese is een merk leederen kleeding, ja, da's waar ook... :) :) :)
 
Laatst bewerkt:
een veer?? wat dacht je van een hele kip (ongeplukt) *D

ROFL....das de mooiste opmerking die ik vandaag heb gehoord... :}
Morgen dus vertellen op mijn werk. Ik lig hier nog dubbel van het lachen :P

Maar inderdaad....een beetje geluk moeten we allemaal hebben. Misschien was het wel de "stille" bij ons op het Forum?
 
Zo had ik laatst het volgende:
Kwam in Delft aan, was nog een stukje 80 weg, waar ik met een 'ruime' snelheid overheen ging. Dan een stoplicht, ik draai rechtsaf, sorteer links voor en kijk natuurlijk ook in mijn spiegels: 2 motoragenten. Ik rustig rijden. Weer een stoplicht, gaan ze allebei aan een kant van mij staan. Ik doe mijn vizier open.... Zeggen ze: Doen wie het eerste weg is?
Stond ik ff perplex.

Hulde voor de motoragent.
 
Je hebt geluk gehad :)
Maar de meeste motoragenten zijn soepeltjes.
Als een politie auto je aan had gehouden dan had je een dikke bekeuring gekregen.
 
Doen wie het eerste weg is?
Stond ik ff perplex.

Hulde voor de motoragent.

Ohhh ja.... :}
Yammie hoopt op een dag twee motoragenten tegen te komen die hetzelfde aan hem vragen :]

Heb al wel een keer gehad in het centrum van Uden dat 4 agenten naar mijn R1 stonden te kijken.
Ik er naar toe omdat ik dacht dat ik een bekeuring zou krijgen. Waren ze alleen maar aan het kwijlen.
Eentje vroeg er of hij op mijn R1 een rondje mocht rijden. Ik vertelde toen dat ik het oke vond als ik in zijn politie-auto mocht rijden door Uden met loeiende sirene en zwaailichten.

Mocht niet ;(
 
hahaha, ik heb een zwarte Dainese met witte schouders...

Met mijn donkergroene Diversion zag ik voortdurend automobilisten haastig hun gordels omdoen... :}

Dat hebben ze dus ook bij offroad motoren. Zag een vrouwtje ook snel de gordel om doen toen ik er achter stond, en zie regelmatig brommertjes langzaam rijden, afstappen en gaan lopen, of doen of hun brommer stuk is *D

Maargoed, dat is verleden tijd, motor kwijt :)
 
Afgelopen zondag toen op de rondweg in Zutfun de politie even kwam kijken zat er ook wel een goeie agent bij hoor. Op het moment dat Gerard met hem stond te praten vroeg ik hem wat hij er nou zelf als persoon van vond:

Nou, om eerlijk te zijn mag ik die motoren ook graag horen janken. Helaas moeten we wel optreden als er klachten uit de buurt komen.

Kijk, dus gewoon een eerlijk antwoord ipv van dat mooie gelul over allerlei regels waarmee ze je wel zouden kunnen naaien.

PS: Dat was een agent met een auto
 
Laatst bewerkt:
een collega van mij had ook een keer mazzel.
Hij reed op de A73 richting boxmeer met een kleine 250 km/h, staat hij in boxmeer bij het stoplicht te wachten komt er een politieauto langs hem staan.
zegt die agent, Jongeman zou u ondanks het mooie weer wel een klein beetje op de snelheid willen letten.
 
Denk niet dat de agenten hier anders zijn als in het midden/zuiden van het land. Maar toch wilde ik dit even vertellen.
Snelweg tussen Franeker en Leeuwarden;
Vorig seizoen > rij op de snelweg met een gangetje of 140/150.. Ineens een motoragent naast me..Ik dacht dus meteen zoiets van: "nu zal ik wel een gesprekje moeten aangaan".. Nee dus > Hij wuift naar voren en het gas ging er op .. 160..180...210.. Even later, toen we Leeuwarden ingereden waren, en we samen even stonden te kletsen Zegt ie > "Nou, nog maar even een klein stukje ?" Klinkt alsof het ondenkbaar is maar ik reed er dus zelf achteraan en ik kan jullie zeggen dat het een fantastische ervaring was om met 200 achter een motoragent te rijden.
(wat moeten die automobilisten wel niet denken?)
Ik ken die jongen ondertussen ook persoonlijk.

Hoor trouwens vaker goede berichten van (motor)agenten. Krijg je een bon, dan doet hij zijn werk. :j Krijg je 'm niet, dan is ie gewoon ok. :}

NB: De fireblade van mijn vriend was van een plaatselijke motoragent hier. Die agent rijd zelf op een R1 nu.. (R1 prive uiteraard :) ) En denk nu niet dat die agent prive 120 km p/uur gaat rijden.
 
Laatst bewerkt:
Da's ook mijn ervaring. Zolang je je (relatief) netjes gedraagt is er niks aan het handje. De gemiddelde motoragent schrijft je alleen op als je het echt te gek maakt. Heb op die manier al een paar korte gesprekjes met motoragenten gehad bij het verkeerslicht of bij een benzinepomp. Daarna nog even lekker lullen over motoren in het algemeen en je kunt weer verder.
 
Maat van me reed over vluchtstrook tijdens file, meter of 200 omdat tie de afslag ging nemen die daarna kwam. Toevallig stond der een agent in de file en die ging hem natuurlijk meteen 8erna toen die hem zag rijden op de vluchtstrook. Hij reed op een zware motor terwijl die een licht rijbewijs heeft....

Dus toen de agent naar zijn rijbewijs vroeg zei die dat tie die niet bij zich had, want dan had die waarschijnlijk verder gevraagt. Dus toen heeft de agent alle gegevens opgevraagt en zo gekeken of hij een rijbewijs had.

Daarna werd tie bekeurt (€140 d8 ik) voor het rijden over de vluchtstrook. De boete voor het niet bij hebben van rijbewijs/verzeringspapieren liet tie maar 8erwege :)

Tja klein gelukje.... al had tie het natuurlijk ook bij een grote waarschuwing in het algemeen kunnen laten ;)

(mijn persoonlijke ervaring met motoragenten is iets minder, maar da was tijdens de brommertijd :( )
 
Maat van me reed over vluchtstrook tijdens file, meter of 200 omdat tie de afslag ging nemen die daarna kwam. Toevallig stond der een agent in de file en die ging hem natuurlijk meteen 8erna toen die hem zag rijden op de vluchtstrook. Hij reed op een zware motor terwijl die een licht rijbewijs heeft....

Dus toen de agent naar zijn rijbewijs vroeg zei die dat tie die niet bij zich had, want dan had die waarschijnlijk verder gevraagt. Dus toen heeft de agent alle gegevens opgevraagt en zo gekeken of hij een rijbewijs had.

Daarna werd tie bekeurt (€140 d8 ik) voor het rijden over de vluchtstrook. De boete voor het niet bij hebben van rijbewijs/verzeringspapieren liet tie maar 8erwege :)

Tja klein gelukje.... al had tie het natuurlijk ook bij een grote waarschuwing in het algemeen kunnen laten ;)

(mijn persoonlijke ervaring met motoragenten is iets minder, maar da was tijdens de brommertijd :( )

Al had hij de hoofdprijs gekregen dan had ik nog geen medelijden.

Onverzekerd rondrijden :( |(
 
Maat van me reed over vluchtstrook tijdens file, meter of 200 omdat tie de afslag ging nemen die daarna kwam.

Tja klein gelukje.... al had tie het natuurlijk ook bij een grote waarschuwing in het algemeen kunnen laten ;)

Ik denk dat ie dat niet heeft gedaan, omdat de vluchtstrook gewoon leeg moet blijven voor noodgevallen. Daarbij is het erg irritant als je netjes staat te wachten in de file en iedereen je vervolgens over de vluchtstrook inhaald. Ik heb zelf een keer een boete gehad omdat ik vijf meter met de auto over de busbaan reed. Ik was er niet blij mee, maar ja das nou eenmaal het risico.(tegenwoordig doe ik dat dus niet meer)

Gelukkig kreeg hij er in dit geval geen voor het rijbewijs. Want dan wordt het wel een erg duur geintje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan