Ze bestaan nog, gelukkig...

nukem

Die hard MF'er
2 jan 2009
714
0
Brummen
Vandaag weer iets mee gemaakt wat me echt blij maakt.
Na toch al wat gesodemieter met m'n Blade die niet lekker wil lopen even een nieuwe accu wezen kopen in Brummen bij Woesthoff. Omdat ik aan het eind van m'n diagnose aankom dacht ik, kom, ff vragen of hij nog een paar gebruikte bobines heeft liggen. Hij zoeken, komt even later met een paar bobines aanzetten van een cbr 1000, en weet je wat ie zegt?
Hier, probeer moar ff, ik heur wel of ze goed bunt, zoniet breng ze morgen moar terug.....
Heerlijk, ze bestaan nog, motorzaken waar je in vertrouwen iets ff mag proberen en als het niet goed is dat je het terug mag brengen :} :} :} :} :} :} :} !!!!!!!!!
Het is lang geleden dat ik zoiets gehoord heb, en al helemaal niet meer bij de moderne motorzaak!
Hoe dan ook, bonines zitten erop, hij loopt, nu nog ff wachten tot het vrouwtje terug is, en dan maar hopen dat ie eindelijk goed loopt :P .
 
Gelukkig maar.

Zo mocht ik laatst ook bij Swinkels even een hefkrikje lenen. Die dingen kosten honderden euros.
 
zo hoort het :Y

Had een jaar of 5 terug een probleem met mijn motor die op 3 cilinders liep. Ik dus bellen naar de Motortoko hier om de hoek. Kom maar langs met dat ding was de reactie.

Kom ik daar aan, zegt ie, daar staat een brug en daar hangt het gereedschap. Ik geef je af en toe wel een aanwijzing wat je moet doen en waar naar te zoeken. Zo leer je je eigen motor tenminste een beetje kennen.

Probleem zelf opgelost door aanwijzingen van Dick, een gezellige dag gehad, kennis opgevijzeld, een bak koffie en een biertje toen ik klaar was.

Wat wil je nog meer?

:}
 
Laatst bewerkt:
uhhh mooi bericht maar heb jij je vrouw nodig om de blade goed te laten lopen???

wat heeft jouw vrouw met bobines wat de mijnen niet heeft?

O ja de mijne heeft wel een _O- V-twin
 
Laatst bewerkt:
Dat is zeldzaam ja, nou hierbij aan alle andere motorzaken hier een voorbeeld van hoe het ook kan.

Al moet ik zeggen dat ik een keer een gratis ketting heb gekregen van de lokale Motoport waar ik heen ga. Ketting was niet goed meer, niet versleten, maar één schakel was stuk. Monteur zet nieuwe ketting erop, maar stond niks op de bon. Misschien een foutje of gewoon zo bedoeld. In iedergeval ik was blij, scheeld toch weer wat eurotjes.
Ik heb ook niks gezegd natuurlijk hé, haha. _O-
 
Laatst bewerkt:
uhhh mooi bericht maar heb jij je vrouw nodig om de blade goed te laten lopen???

wat heeft jouw vrouw met bobines wat de mijnen niet heeft?

O ja de mijne heeft wel een _O- V-twin

Haha, _O- _O- moet ff op d'r wachten omdat de kids in bed liggen. Ik kan ze helaas nog niet alleen laten.
 
Het kan ook andersom...

Motor weggebracht naar de motorzaak, alleen door een fout aan hun kant moest ik nog even snel terug naar huis. Met mijn motor terug was geen optie. Ik dus vragen: heb je iets te leen?

Motor? :N
Brommer? :N
Auto? :N
Fiets?? :N

Was een grote motorzaak, met 100+ motoren, brommers en zelfs enkele fietsen. Ik was er ook al 2 a 3 jaar klant, kwam daar voor al mn onderhoud en veel kleding...

Lopen was gelukkig niet nodig..een andere klant in de zaak had het verhaal gehoord en heeft mij een lift naar huis gegeven.
 
Laatst bewerkt:
hier in rijssen zit motor oost en het was dan wel klein maar ach.
Ging daar laatst voor een bougiesleutel maar wist niet welke maat.
Dus kreeg er een mee met de opmerking: als hij past kom je hem maar betalen en anders breng je hem terug.
Prima het is maar 6 euro maar doe dat 10 keer per dag en het is ook 60 euro.

Geprobeerd en hij paste dus even gaan betalen(en een bak koffie gedronken)
 
Ik ben een gelukkig iemand want dit soort dingen overkomen me vaak. *O*

Laatst tijdens een rally had ik twee lekke banden. Ik kom bij een motorcrosszaakje en die hebben met 4 man tegelijkertijd mijn binnenbanden vervangen, wielklemmen gemonteerd en olie ververst binnen 20 minuten. Ik hoefde maar 50 euro te betalen en kon meteen weer verder.

Bij een ander zaakje waar ik voor het eerst kwam mocht ik de ketting klinker even een dagje lenen.

Mijn huidige dealer komt bestelde onderdelen gratis thuisbezorgen na kantoor uren. :}
Voor een wedstrijd kan ik een zooi extra onderdelen mee krijgen en wat ik niet gebruik mag ik weer terug brengen en dan pas wordt er ook afgerekend. :}
Afgelopen weekend m'n achterband aan gort gereden. Ze hadden nog wel een thuiskomertje liggen voor nop. :}



Nou moet ik wel zeggen dat ik wel hele andere ervaringen heb met een motoport. :X
 
Laatst bewerkt:
zo hoort het :Y

Had een jaar of 5 terug een probleem met mijn motor die op 3 cilinders liep. Ik dus bellen naar de Motortoko hier om de hoek. Kom maar langs met dat ding was de reactie.

Kom ik daar aan, zegt ie, daar staat een brug en daar hangt het gereedschap. Ik geef je af en toe wel een aanwijzing wat je moet doen en waar naar te zoeken. Zo leer je je eigen motor tenminste een beetje kennen.

Probleem zelf opgelost door aanwijzingen van Dick, een gezellige dag gehad, kennis opgevijzeld, een bak koffie en een biertje toen ik klaar was.

Wat wil je nog meer?

:}


welke toko was dat? :)
 
welke toko was dat? :)
im-with-stupid.png

En zelfs nog gratis liefdes draank op t einde! :o :)
 
Het is mooi als ze het doen maar wat zou jij doen als je zelf een zaak zou hebben?
Lijkt me nogal onoverzichtelijk te worden.
 
zo hoort het :Y

Had een jaar of 5 terug een probleem met mijn motor die op 3 cilinders liep. Ik dus bellen naar de Motortoko hier om de hoek. Kom maar langs met dat ding was de reactie.

Kom ik daar aan, zegt ie, daar staat een brug en daar hangt het gereedschap. Ik geef je af en toe wel een aanwijzing wat je moet doen en waar naar te zoeken. Zo leer je je eigen motor tenminste een beetje kennen.

Probleem zelf opgelost door aanwijzingen van Dick, een gezellige dag gehad, kennis opgevijzeld, een bak koffie en een biertje toen ik klaar was.

Wat wil je nog meer?

:}
dit is wel uniek hoor........wel top dat het kan........en waar zit dick?
 
Deze week achterwiellagers en O-ring laten vervangen van m'n Pan. "Kost dat?". "Eurootje of 90"
dag later; doe maar €75, alles vervangen + meenemer schoon en nieuw in 't vet gezet.
Kleine garage, 'reest' zelf (schitterende klassieke 750 CB op de pijnbank), geen pin, geen "overhead",
Echte sleutelaars, alleen maar oudere motoren voor de deur en binnen.
Jan Lemstra in Wormerveer.
Zo kan 't ook.
(Guzzi/Ducatie-dealer: koppelingskabel: 17 euri's, was een paar maanden terug 13 euri's; besteld in Duitsland + verzendkosten: 9.95 euri's
Die zien we nooit meer...terug!)
 
Niet alleen hier hoor....
Op weg naar de Bol d'or, breekt mijn ketting op de Peage....
Wordt afgesleept, en naar een mercedesgarage in Beaune gebracht, ( was 23:00 uur)
Eigenaar komt speciaal zaterdags terug, had een ketting voor me geregeld, moest wel geklonken worden, slijpt ie voor mij terwijl ik zelf de hele werkplaats mocht gebruiken , even een nokkenaskettingpons van mercedes op maat, zodat de ketting er tussen paste, en na een soepkop koffie en wat geouwehoer over de Bolle, vraag ik wat de kosten zijn....??

RIEN, BONNE ROUTE !!!!
 
Niet alleen hier hoor....
Op weg naar de Bol d'or, breekt mijn ketting op de Peage....
Wordt afgesleept, en naar een mercedesgarage in Beaune gebracht, ( was 23:00 uur)
Eigenaar komt speciaal zaterdags terug, had een ketting voor me geregeld, moest wel geklonken worden, slijpt ie voor mij terwijl ik zelf de hele werkplaats mocht gebruiken , even een nokkenaskettingpons van mercedes op maat, zodat de ketting er tussen paste, en na een soepkop koffie en wat geouwehoer over de Bolle, vraag ik wat de kosten zijn....??

RIEN, BONNE ROUTE !!!!

Huh , aardige fransen? :? :P
 
Deze week achterwiellagers en O-ring laten vervangen van m'n Pan. "Kost dat?". "Eurootje of 90"
dag later; doe maar €75, alles vervangen + meenemer schoon en nieuw in 't vet gezet.
Kleine garage, 'reest' zelf (schitterende klassieke 750 CB op de pijnbank), geen pin, geen "overhead",
Echte sleutelaars, alleen maar oudere motoren voor de deur en binnen.
Jan Lemstra in Wormerveer.
Zo kan 't ook.
(Guzzi/Ducatie-dealer: koppelingskabel: 17 euri's, was een paar maanden terug 13 euri's; besteld in Duitsland + verzendkosten: 9.95 euri's
Die zien we nooit meer...terug!)

Bedoel je niet Frank Lemstra? ;) Da's idd een vakman met hart voor oude Honda's.

Bij Motor Centrum Rijen kon ik ook zo wat specifiek gereedschap komen halen toen ik het nodig had, geen probleem. En toen ik onlangs nieuwe banden liet steken daar, heb ik zelf mee staan sleutelen/buurten. Scheelt toch weer een uur werkplaatstarief en je hebt nog een gezellige middag ook!

Ondertussen ook nog een klant geholpen zelfs, die dacht dat ik daar monteur was _O-
 
Ach, En laten we de heer Muts van Muts Motoren te Soest niet vergeten.

Historisch voorval 1: Dynamo voor ouwe suzuki van een vriendin nodig. Bleek dat er voor dat bouwjaar 2 typen waren. Kon niet zeggen welk van de twee. Gokken dan maar. 'ast niet goed is kom je maar trug'. Even afrekenen. -k*t- kom een tientje tekort. De reaktie van dhr Muts. Gooi dat tientje morgen (zondag) maar door de brievenbus. Echt, een bek vol tanden hier. *O*

Historisch voorval 2: Mijn maatje kijkt naar 1 van de slopers op het terrein. Die zit behoorlijk in de prak. Hij zegt ( in bijzijn van dhr. Muts ) Zo Zo.. Die zit lelijk in elkaar zeg. De reaktie van dhr. Muts: "Ja. Weer zo'n lul die niet ken rije!" :}

Echt. De man verdient een standbeeld
 
Deze week achterwiellagers en O-ring laten vervangen van m'n Pan. "Kost dat?". "Eurootje of 90"
dag later; doe maar €75, alles vervangen + meenemer schoon en nieuw in 't vet gezet.
Kleine garage, 'reest' zelf (schitterende klassieke 750 CB op de pijnbank), geen pin, geen "overhead",
Echte sleutelaars, alleen maar oudere motoren voor de deur en binnen.
Jan Lemstra in Wormerveer.
Zo kan 't ook.
(Guzzi/Ducatie-dealer: koppelingskabel: 17 euri's, was een paar maanden terug 13 euri's; besteld in Duitsland + verzendkosten: 9.95 euri's
Die zien we nooit meer...terug!)
het is frank lemstra......en dat is idd een topper!
 
Niet alleen hier hoor....
Op weg naar de Bol d'or, breekt mijn ketting op de Peage....
Wordt afgesleept, en naar een mercedesgarage in Beaune gebracht, ( was 23:00 uur)
Eigenaar komt speciaal zaterdags terug, had een ketting voor me geregeld, moest wel geklonken worden, slijpt ie voor mij terwijl ik zelf de hele werkplaats mocht gebruiken , even een nokkenaskettingpons van mercedes op maat, zodat de ketting er tussen paste, en na een soepkop koffie en wat geouwehoer over de Bolle, vraag ik wat de kosten zijn....??

RIEN, BONNE ROUTE !!!!


ik zou de krant bellen...
fransen die aardig zijn en toeristen geen poot uit draaien _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan