Ze bestaan nog....godzijdank

Zeerflex

MF'er
26 apr 2005
63
0
Amsterdam
Afgelopen dinsdagavond reed ik vanuit Vinkeveen (na een lekker dagje zeilen) naar huis over de A27. Precies bij de afslag Waterlandseweg houdt mn motor ermee op...."Huh" denk ik en kijk op mn kilometerteller: 211km gereden op mn tank. "Ohoh volgens mij issie leeg", snel op reserve maar het mocht niet baten. Motor sloeg af en was niet meer aan de praat te krijgen. "Mongool die je bent" dacht ik nog bij mezelf "hoe kan je nou vergeten te tanken".
Ten ik ongeveer 5 minuten een beetje twijfelend over wat ik nu ging doen, op de vluchtstrook stond, kwam er een blauwgrijze ZZR aan die stopte en vroeg wat er aan de hand was. Na hem te hebben uitgelegd dat ik was "vergeten" te tanken, kon ik achterop stappen en heeft hij me naar de dichtsbijzijnde Shell gereden. Daar kon ik een jerrycan lenen en vervolgens heeft ie me terug naar mn motor gereden.

Ik weet of die persoon ook wel eens op motorforum rondhangt: In elk geval hartstikke bedankt. De volgende keer dat ik een motorrijder langs de weg zie staan zal ik ook zeker stoppen om te helpen.

Verder niks nuttigs te melden, wilde dit alleen even delen.

Mzzl
 
bandit heeft toch 20 liter tank? hoe kom je daar in 200km doorheen?
zou me motor maar eens af laten stellen :P
 
nou ik red de 280 net maar dan moet ik echt tanken!!!!!!!!!!!! :]

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/214287/1c73099fad28217178dca19f6ab1ac44 (bandit 600n.jpg)​
 
Flink je best doen...en de vorige keer bij het tanken vergeten de teller weer op 0 te zetten.
Hoeveel km is trouwens "normaal"? Heb hem pas 2 maanden namelijk, dus heb nog niet echt goed inzicht daarin gekregen....
 
Flink je best doen...en de vorige keer bij het tanken vergeten de teller weer op 0 te zetten.
Hoeveel km is trouwens "normaal"? Heb hem pas 2 maanden namelijk, dus heb nog niet echt goed inzicht daarin gekregen....

als ik suf met constante snelheid op de snelweg zit ben ik pas na 240-250 door m'n 15liter heen, maar dan heb ik nog 5 reserve...
en met wat harder rijden moet ik hem rond de 200 op reserve zetten, maar dan heb ik nog 5 liter reserve over.

vind 1:10 wel erg slecht, zelfs als je flink loopt te raggen (heeft een pre '00 bandit een kleinere tank ofzo?)
(m'n motor is wel voorzien van 2bros C4 uitlaat en gedynojet, zou dat zoveel uitmaken?)
 
Laatst bewerkt:
Flink je best doen...en de vorige keer bij het tanken vergeten de teller weer op 0 te zetten.
Hoeveel km is trouwens "normaal"? Heb hem pas 2 maanden namelijk, dus heb nog niet echt goed inzicht daarin gekregen....

Oei, als je zelfs vergeten bent om je teller op 0 te zetten dan verbruikt hij echt bizar veel meer. Hum, iets klopt hier niet.
 
Oei, als je zelfs vergeten bent om je teller op 0 te zetten dan verbruikt hij echt bizar veel meer. Hum, iets klopt hier niet.

Natuurlijk niet, ik heb hem niet op 0 gezet bij het tanken, dus ik heb al kms gemaakt en toen pas gereset....was misschien 25 km ofzo. dus 211 + 25= ongeveer 236km op een tank.
Hij was echt leeg, ff nagerekend: in de jerrycan zat iets meer dan 4 liter, daarna ben ik naar shell gereden en toen heb ik nog een een goeie 15 liter bijgetankt.

Ik zal een opletten hoeveel ik op deze tank rij.
 
pijltje naar boven...dat is toch niet reserve (hoop ik)
Ik snapte er ook niks van, normaal begint ie wel in te houden als je volgas geeft en je tank is leeg.
Nu was het in 1 keer afgelopen, reserve (pijltje naar beneden) maakte niks meer uit (misschien niet genoeg druk meer??)
Moest ook flink doorstarten en schudden om hem weer aan de praat te krijgen nadat ik had bijgevuld met de jerrycan en je hoorde echt zo'n zuiggeluid op een gegeven moment (leek net of e carbarateurs weer volliepen), toen het kraantje weer op normaal gezet en hij kwam weer tot leven (tot mijn grote vreugde).
 
eidt: lees hem nu pas goed....

pijltje naar boven is reserve... althans bij mijnes uit 2000 :X

 
Laatst bewerkt:
euh...ik dacht..maar hang me er niet aan op :P
dat de hoofdtank stand naar het voorwiel wijst
reserve stand naar het achterwiel
en naar beneden is aan/uit :?
 
euh...ik dacht..maar hang me er niet aan op :P
dat de hoofdtank stand naar het voorwiel wijst
reserve stand naar het achterwiel
en naar beneden is aan/uit :?

nope... pijltje naar onder is normaal, omhoog is reserve en naar het achterwiel is de pri-stand

en een uit-stand zit niet op een bandit-kraantje ;)

@zeerflex, zou maar ff kijken naar je benzine kraantje, als het goed is staan de standen erop aangegeven (metalen plaatje achter de plastic draaiknop)
 
Laatst bewerkt:
nope... pijltje naar onder is normaal, omhoog is reserve en naar het achterwiel is de pri-stand

en een uit-stand zit niet op een bandit-kraantje ;)

ahhh! :)

Ach..bij mij is de benzinekraan vervangen...die standen zijn ook gewijzigd *D
en de 1e keer had ik ook de reserve leeg gereden, denkende dat de hoofdtank nog aan stond
 
Hmmmmm....zal vanavond maar eens het handboekje erop nalezen.
Nou ja, weer wat geleerd denk ik dan maar, zal me geen 2de x gebeuren
 
ahhh! :)

Ach..bij mij is de benzinekraan vervangen...die standen zijn ook gewijzigd *D
en de 1e keer had ik ook de reserve leeg gereden, denkende dat de hoofdtank nog aan stond
ken ik... moest om 4 uur 's nachts van maastricht naar Hoorn... ben tussen maastricht en A'dam bijna niet onder de 200 geweest, kwam ik met 250 op m'n tripmeter A'dam binnen en ik begon me af te vragen wanneer hij op reserve zou srpingen... bleek hij dus al op reserve te staan... heb bij het 1e de beste station 19.8 liter bij moeten tanken :P
 
ahc jah ik heb het met de vtr een keer gehad toen ik hem net had geklaagd over dat ie niet zo zuinig reed. hun er naar gekeken en afgesteld ik rijden denkend lekker zuinig!
waren ze vergeten het sensortje van de tank aan te sluiten.
sta je daar vrijdag nacht om een uurtje of twaalf zonder benzine
gelukkig heb ik begripvolle ouders :}
 
nope... pijltje naar onder is normaal, omhoog is reserve en naar het achterwiel is de pri-stand

Heeft ie een pri stand ja? Mijn maxim heeft een 'vacuumbekrachtigde o.i.d.' kraantje, als je de tank hebt leeggereden moet je hem eerst op pri zetten zodat benzine weer normaal vloeit, en pas daarna (als motor weer oppakt) moet ie naar reserve.

Toen ik dit nog niet wist heb ik mooi voor jan l@l een wandelingetje naar de pomp mogen maken. Misschien heb jij wel voor jan l@l met die behulpzame motorrijder meegereden.
 
Score:
ik zonder benzine, maar geholpen door andere biker: 1
ik zonder benzine, maar geholpen door koekblikker(!): 1
andere biker zonder benzine, ikke geholpen: 9

Do unto others what you'd like to see done to thyself.
 
Score:
ik zonder benzine, maar geholpen door andere biker: 1
ik zonder benzine, maar geholpen door koekblikker(!): 1
andere biker zonder benzine, ikke geholpen: 9

Do unto others what you'd like to see done to thyself.

ik zonder benzine, lift van koekblikker naar de pomp gehad, zelf teruggelopen
ik zonder benzine, dacht dat ik nog zat had (1e dag op nieuwe motor) dus motorzaak gebeld... wordt er nog steeds af en toe mee gepest :P
motorrijders geholpen die zonder staan, 1
ff heen en weer gecrost met een jerrycan voor hem, gaf me na afloop nog 20 euro voor de benzine (6euro) en de jerrycan(4euro), heb nog winst gemaakt ook :)
*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan