Ze mogen dan wel tig keer SBK gewonnen hebben maar

MacMan

MF veteraan
18 sep 2001
1.559
0
Zoeterminder
Laatst viel mij ineens iets op tijdens een documentaire over de geschiedenis van de Bol dÓr races.......ER KOMEN HELEMAAL GEEN ZWANGERE KOEIEN (lees V-TWINS) VOOR IN ALLE UITSLAGEN!! IN GEEN ENKEL JAAR!!!! alleen Japanse VIERPITTERS!!! :} .
M.a.w. ze kunnen alleen winnen als ze maar +/- 20 rondjes hoeven te rijden en 250 cc meer mogen hebben dan de rest van het veld. (dit soort lijsten zie je ook bij de andere Endurance races!! Le Mans/Suzuka)

Nog een Anti V-twin punt:
De V-twins hebben van het WK Superbike een grote kudde LOOPSE KOEIEN GEMAAKT!! :j BEDANKT!! V-TWINS were invented for CHOPPERS!! kijk maar in de geschiedenisboeken.
Om nog maar te zwijgen over dat monotone geloei DOOOOOH DOOOOOOH DOOOOOOH.. :z .. daar zit toch geen KICK in dat is slaapverwekkend!! 20 km/u klinkt hetzelfde als 180 km/u :z .
Bij een vierpitter hoor je dat het steeds haRDER HARDER HARDER gaat dit geeft de berijder ook een veel grotere KICK!! ADRENALINE!!

Zo ik heb effe m\'n hart gelucht!! :)
 
H\'m ik zit er juist over te denken mij GSX-R600 in te ruilen tegen een TL1000R.
Na 250cc 2cyl. 2takt en 600cc 4cyl 4takt wilde ik eens zo\'n dikke V-twin superbike proberen.(alleen het gewicht van die dingen staat mij niet aan)
2-takt is het gaafst om te rijden, maar van loop van tijd ga je toch verlangen naar meer vermogen, en dat is wel kicken op zo\'n 600(tje) en zo\'n v-twin trekt juist weer mooi van onderuit.
Iedaale fun-bike is dan mischien een V-twin 2takt met erugh veel vermogen. Straatversie van een Honda NSR500 V-twin misschien :?
En wat is er mis met koeien? mij favoriete vee :j
 
Je kan zeggen wat je wil...maar nix klinkt zoals een Duc...of als de oerlelijke en slecht rijdende SP1...geluid van die dingen is onovertroffen...al heeft mijn R1 ook een heeerlijk geluidje met mijn race demper, maar toch...zo een duc met een race pijp :9~
 
Het geluid van een dikke V-twin vind ik onovertroffen, mits in de lage toeren (vooral bij gas loslaten :9 ). In de hoge toeren hoor ik toch liever een 4 cilinder in lijn met een mooie pijp.
 
Suzuka is de afgelopen jaren door Honda gewonnen en raad eens op wat voor fiets }) .

Juist de VTR1000SP-1 en SP-2.
 
Zoveel motorrijders, zoveel meningen.

Gelukkig wel, anders was het maar saai.

Misschien wel leuk om dit te respecteren, probeer ik ook een beetje (zolang iemand maar niet gaat verkondigen dat HD\'s goed rijden, want dan brand ik hem af ;) ).
 
Laatst viel mij ineens iets op tijdens een documentaire over de geschiedenis van de Bol dÓr races.......ER KOMEN HELEMAAL GEEN ZWANGERE KOEIEN (lees V-TWINS) VOOR IN ALLE UITSLAGEN!! IN GEEN ENKEL JAAR!!!! alleen Japanse VIERPITTERS!!! :} .
M.a.w. ze kunnen alleen winnen als ze maar +/- 20 rondjes hoeven te rijden en 250 cc meer mogen hebben dan de rest van het veld. (dit soort lijsten zie je ook bij de andere Endurance races!! Le Mans/Suzuka)

Nog een Anti V-twin punt:
De V-twins hebben van het WK Superbike een grote kudde LOOPSE KOEIEN GEMAAKT!! :j BEDANKT!! V-TWINS were invented for CHOPPERS!! kijk maar in de geschiedenisboeken.
Om nog maar te zwijgen over dat monotone geloei DOOOOOH DOOOOOOH DOOOOOOH.. :z .. daar zit toch geen KICK in dat is slaapverwekkend!! 20 km/u klinkt hetzelfde als 180 km/u :z .
Bij een vierpitter hoor je dat het steeds haRDER HARDER HARDER gaat dit geeft de berijder ook een veel grotere KICK!! ADRENALINE!!

Zo ik heb effe m\'n hart gelucht!! :)

Hahaha, drie keer raden waar de eerste vier clinider vandaan komt... Jaja, UIT EEN AUTO. Men dacht als we die moter wat kleiner proberen te maken, dan past ie misschien wel in een motorchassis...

Of je daar nu blij mee moet zijn? Je rijdt met een opgefokt autohart, gna gna :j

En die klappen die uit een V-twin komen, vind ik veel mooier dan dat gejank, maar goed dat kan natuurlijk.

De eerste motoren waren 1, 2 of 3 cilinders, maar geen 4!!! Maar goed ieder wat hij wilt. Maar het topverrmogen is meer omdat een 4-clinder meestal meer toeren kan draaien dan een 2-cilinder. En dit is weer mogelijk, omdat de massa van de cilinders kleiner zijn. En dus meer vermogen door meer toeren. Maar een 2-cilinder heeft zoveel te meer karater vind ik. (Correct me if I am wrong!)

Maar ieder ZIJN motor :] (moest ff wat terug doen). Ik zou best wel eens een 4-cilinder uitproberen denk ik. Dat lage gewicht, vele vermogen, dat moet ook leuk zijn hoor, dus dit is ook geen aanval richting 4-clinders *D .

[edit]Nederlands is zo moeilijk, ff wat fouten weggehaald.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter...

Ga jij maar eens met een Duc996/Honda VTR/Aprilia Mille op een crcuit rijden..

Ik denk wel dat ik weet wie er verliest... :)

Wie won er ook alweer ALLE SBK races? Is toch ook niet voor niks! Jouw vergelijking in de topictitel slaat dus nergens op:

SBK zijn ze koning, maar in de 24h-races helemaal niet...DUS is het klote..

:? :?
 
Hee Ivo, ga je weer lekker? Doe nou es rustig man! 8-)

Ik vondt het geluid en de kracht van een 4 in lijn eerst wel heftig, maar nu gaat mijn hart meer uit naar de klappen van een V-Twin. Daarbij pakken die dingen op een veel lager toerental op en da\'s ook prettig.
 
Het probleem van een V-twin is dat ze het ontwerp nooit afgemaakt hebben,

Als je hem eerst plat slaat zodat de cilinderhoek 180 wordt en dan nog een kwart slag draait zodat de cilinders lekker in de wind hangen. DAN is het pas af!
 
Laatst bewerkt:
Het probleem van een V-twin is dat ze het ontwerp nooit afgemaakt hebben,

Als je hem eerst plat slaat zodat de cilinderhoek 180 wordt en dan nog een kwart slag draait zodat de cilinders lekker in de wind hangen. DAN is het pas af!

Persoonlijk heb ik ze liever op 360 graden en 2 naast elkaar... }) ( ondanks dat hier boven iemand dat een \"autoblok\" noemt :P )
 
De eerste motoren waren 1, 2 of 3 cilinders, maar geen 4!!!

Jah, ooit was het begonnen met 1,2 en 3 clininders. Toen zagen enkel geniale mensen in dat 4 toch wel veel beter was.
Evolutie noemt men dat :P

btw, als ik je tekst zo lees vraag ik me af wat een twin als voordeel heeft? Lijkt wel dat de 4-pot alles meezit.
 
SBK zijn ze koning, maar in de 24h-races helemaal niet...DUS is het klote..

:? :?
Die redenering volg ik nog wel.
Stel 2 motoren volledig hetzelfde behalve het aantal cilinders (en de onmiddelijke voordelen hiervan) welke is de betere?

ps: ik ken niet genoeg om pretentieus te zijn.. dit zijn allemaal maar bedenkingen dus :)
 
Jah, ooit was het begonnen met 1,2 en 3 clininders. Toen zagen enkel geniale mensen in dat 4 toch wel veel beter was.
Evolutie noemt men dat :P

btw, als ik je tekst zo lees vraag ik me af wat een twin als voordeel heeft? Lijkt wel dat de 4-pot alles meezit.

Voordelen vast wel. Hij doet ruig, klinkt mooi, is zoals ze van vroeger af zijn, en dus zoals ze ooit bedoeld zijn. Enne ze zeggen zoiets als inderdaad \'bottom power\'. Voor zover ik weet is een 4-cilinder z\'n vermogen geconcentreerd in een bepaald toeren gebied, en een 2-cilinder is iets uitgesmeerd. Maar misschien weet Redbull het fijne hiervan?

Vanmiddag trouwens zo\'n Honda gehoord (2-cilinder) met open uitlaten. Knallen en al eruit, geweldig, en het was niet eens een Duc! Nou tegen dat geluid kan absoluut geen 4-ciliner. Als je dat hoort / ziet wegrijden :9~ .
 
Laatst bewerkt:
Ieder z\'n ding...

Waarom rijden er mensen op sjoppers? (vraag ik me eens af) sommige mensen vinden het gewoon mooi (???)mijn eerste motor is trouwens een CB250 uit 1971 en ik mag er nog niet op rije maar toch ben ik er blij mee(al wil ik ook wel een RS125)

De een vind 4 cilinders mooi de ander 2 en een ander weer 1 cilinder 2-takt terwijl anderen daar van walgen.

Respecteer de andere dingen toch...

Geluid is zoals al 1000X hier gezegd :9~ [edit]van de V twins bedoel ik (niet dat je denk van die choppers)[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Okee ROGIERG en MARTIJNL jullie hebben gelijk mijn teksten/topics kunnen makkelijk verkeerd opgevat worden maar zo heb ik ze niet bedoeld dus hierbij mijn excuses aan alle FORUMNEZEN HIER!!
\'t is pas mijn eerste keer...op een echt motorforum met zo te zien ECHTE motorgekken die ik op de weg nog maar zelden tegenkom :( :] \ '( ondanks de 25.000 plus KM die ik per jaar afleg.

Even voor de globale duidelijkheid:
De Jappen moeten zeker eens op een cursus vormgeven gaan bij de Italianen want de 916/966 is en blijft een bloedmooie fiets ook na al die jaren.
Maar.... als het op kwaliteit (endurance!!) aankomt zijn de Jappen weer koning en dat bedoelde ik met het Bol dÓr etc gedeelte.
Want je kan op je kop gaan staan of niet maar feit blijft dat die Stukgaatie ;) blokken geen 24 uur op hetzelfde niveau als de 20 rondjes SBK kunnen draaien, de praktijk bewijst het anders zouden ze wel meerijden met een fabrieksteam zoals de rest van de constructeurs.
Dan stonden ze misschien in de top 10 of op nummer 1 zoals de Jappanse kwaliteits Twinblokken (die zo\'n prestatie wel neerzetten in hun debuutjaar!!) die twee jaar achter elkaar zegevieren!?.
Kijk het blijft een slaapverwekkend geluid (een accelererende twin :z ) maar in het eerste jaar SBK greep de Japtwin gelijk de eerste plaats :} :} .
Honda dacht if you can\'t beat\'em join\'em and then beat\'em 8-) *D .
Mijn mening blijft echter dat het SBK een hoop heeft verloren op het gebied van de SOUNDS (daar ben ik een beetje gefrutst over ja, kan er niks aan doen \ '( ), geen gillende vierpitters meer tussen dat monotone gedreun
En ja een afremmende Duc vind ik ook COOL klinken zeker als je er zelf op zit.... |( OEPS!! ja DUDERUUD ik weet waar ik over lul (916 + RSV Mille bin there done that :P de Mille was trouwens ontdaan van alle restricties \"effe geknipt tijdens SBK in de Aprillia pitbox\" en had de Aprillia titanium racedemper CRISPY GELUIDJE TOCH!? ;) )
Als je trouwens een circuit bedoelt met kleine rechte stukken en vooral veel mega 8-) bochten dan denk ik dat je met zo\'n 1000 twin helemaal zoek gereden gaat worden door een 250 cc tweetaktje }) .

Met mijn inleidende betoog denk ik dat er toch enige feiten en waarheden blootgelegd worden die bij sommige mensen \"bla bla bla bla\" geluiden losmaken.... :P ...maar ja de waarheid komt vaak hard aan })

k\'moet nu af gaan haken, er moet nog een ander topikje recht gezet worden ;) .
Misschien kom ik jullie in de omgeving van Zoetermeer nog wel eens tegen of het Rijswijkse circuit :}

p.s.
TEUNIS:
\'k heb niks tegen koeien en ze smaken lekker :9~ alleen jammer voor de koeien lijkt MOOOOOEH MOOOOOOOEH erg op DOOOOOOOOH DOOOOOOH dus vandaar het vergelijk.

p.s. 2
GUZ:
Ja de Britten is een Megafiets :} alleen jammer dat er een TWIN onder hangt....SORRY.
 
Nou Ivo, je kunt zeggen wat je wilt, maar ik vind zo\'n fiets als de Aprilia RSV Mille toch een erg :9~ fiets!

Het heeft beide wel wat, het dreunen van een 2-cilinder en het janken van een 4-cilinder.

[me]Revolution vind beide gewoon erg :9 [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan