Ze zuipt..

Viccie

MF veteraan
Donateur
8 mrt 2003
45.304
42
Breda
normaal niks op tegen op zuipende vrouwen (zolang ze maar niet roken) maar mijn dame begint aardig te zuipen.

Nu zuipt ze dus koelvloeistof en benzine |(
Koelvloeistof kan ik verklaren: ik heb de radiateur lek gereden gisteren :P De motor is niet oververhit geraakt, alleen de koelvloeistof sijpelt er langzaam uit. Nivo van de koelvloeistof is ook niet onder het minimum gekomen, gewoon vaak bijvullen.
Maar nu kwam ik thuis en gaat bij de 190km m'n benzinelampje branden, gepaard gaande met een (tijdelijk) verlies aan vermogen. Ik ben bijna thuis, niks geen vermogen meer, ff gestopt (er lag een R1 onderaan de afrit in de berm '( ) en weer verder en toen deed ie het weer goed :? Nu lijkt het mij niet helemaal gezond als ie van een verbruik van 1:16 (bij stevig doorrijden O-) ) naar een verbruik van 1:11 bij megasloom rijden (ik wilde weten of ie minder ging verbruiken als ik overal braaf schakelde en netjes 120-130 ging rijden dus vandaar dat sloom rijden B| )

Is er iemand die toevallig mogelijke oorzaken weet voor dit verschijnsel en wat er aan te doen is?

Het toeval wil dat ik nog wel een radiateur en een blok heb liggen dus eventueel vervangen is geen probleem. Radiateur zal sowieso vervangen worden, ik wil alleen graag weten of die problemen met het blok simpel te verhelpen zijn of dat er iets ernstigers aan de hand is.
 
lopen de remblokken niet aan vic ??
hoe zijn de lagers van de wielen ??
kunnen beide dingen zijn die het verbruik omhoog gooien
Maar niet zo erg.. ook een vuil luchtfilter niet.. Als ie het op 3 cilinders moet trekken en de 4e niets doet, maar wel verbruikt, misschien wel...
stinkt ie ook naar benzine in de uitlaat? Verbruikt ie veel benzine of lekt ie misschien gewoon??
 
Maar niet zo erg.. ook een vuil luchtfilter niet.. Als ie het op 3 cilinders moet trekken en de 4e niets doet, maar wel verbruikt, misschien wel...
stinkt ie ook naar benzine in de uitlaat? Verbruikt ie veel benzine of lekt ie misschien gewoon??

en dan ook niet zo plotseling. Vrijdag reed ie 1:16, zaterdag 1:11 :?
 
Zou ook weleens iets met compressie kunnen zijn. Weet je zeker dat ie niet te warm is geweest ?? (Lekke koppakking..)
Hou start ie ??

Zou ook weleens iets electrisch kunnen zijn.. dat benzinelampje is wel vreemd.... zeker als ie daarna zo vreemd gaat doen.

ZXR
 
je zal je choke moeten checken,een carb die vervuilt geeft juist een lager verbruik,zet ook de benzinekraan is op pri en kijk/ruik of er lekkage optreed door een overstroomend vlotterbakje.
zien je bougies enigzins zwart van alle 4 dan ligt het niet aan de vlotternaalden.
 
je zal je choke moeten checken,een carb die vervuilt geeft juist een lager verbruik,zet ook de benzinekraan is op pri en kijk/ruik of er lekkage optreed door een overstroomend vlotterbakje.
zien je bougies enigzins zwart van alle 4 dan ligt het niet aan de vlotternaalden.

choke doet het gewoon normaal (hij loopt gewoon stationair, als de choke blijft hangen zou ie veel meer toeren meoten maken toch?)
benzinekraan... heeft geen pri :P Dan zou ik ff de tank eraf moeten halen om te kijken wat ie doet.
Zal morgen wel eens naar de bougies kijken hoe die eruit zien.
 
Wat was het euvel nou?

dit zuipen bleek redelijk makkelijk op te lossen. Die radiateur lekte onderweg dus ik had wat kuipdelen verwijderd om eens een kijkje te nemen. En toen had ik zeg maar een slang van de ram-air losgetrokken en niet meer vast gemaakt O-)
Slang vastmaken en het was opgelost :)


Nu zit alles goed en zuipt ze gewoon standaard 1:14 :P
 
dit zuipen bleek redelijk makkelijk op te lossen. Die radiateur lekte onderweg dus ik had wat kuipdelen verwijderd om eens een kijkje te nemen. En toen had ik zeg maar een slang van de ram-air losgetrokken en niet meer vast gemaakt O-)
Slang vastmaken en het was opgelost :)


Nu zit alles goed en zuipt ze gewoon standaard 1:14 :P
OK... hey vic, ik was eigenlijk op zoek naar het topic van die ketting van je :? :?

Niet gevonden!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan