Zealot's FT500-project[super FT]

Orgineel opbouwen of niet?

  • 1.zo orgineel mogelijk opbouwen

    Stemmen: 1 9,1%
  • 2.opbouwen naar eigen inzicht(ombouwen dus)

    Stemmen: 10 90,9%
  • 3. anders namelijk:

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    11
andere kant
full
 
Laatst bewerkt:
Effe een oud topic opnieuw leven in blazen, ben hier ook met een FT500 bezig.

Leuke aanpassingen, zal de foto's binnenkort wel posten.
Leuk toeval ook, dat ik via-via er de uitlaat op heb zitten die op de FT van Zealot zat!

Iets met hoe een koe een haas vangt....
 
Hmmm. Gaat niet echt lekker, afbeelding formaat aanpassen met paint.

Maar goed.
Is best een nette FT, heeft lang ergens binnen gestaan. Prima staat: Lak van het frame en het motorblok, en de bekleding van het zadel. Geen idee waar dat zadel vandaan komt.

Aandacht nodig:
- Accu ontbreekt
- Voorvorkrevisie, lekt
- Uitlaatdemper doorgeroest
- Voorremrevisie, zit vast
- Achterremrevisie, zit vast
- Motorolie verversen met filter
- Ketting en tandwielen vervangen
- Beide banden zijn zo oud als de paus
- Lak op de tank is niet zo mooi....
- Het niet originele zadel wordt aan de achterkant niet ondersteunt omdat iemand het achterste subframe heeft afgezaagd ;(
- Gaskabel vervangen, de buitenkabel is gebroken

Verder is iemand er wel mee bezig geweest, d'r zit een vlakschuifcarburateur op (origineel is toch een vacuumcarb dacht ik?), het zadel is niet origineel, allerlei kappen ontbreken en oh ja (da's dan wel weer mooi!) er zit een open luchtfilter van K&N op.

Plan: Soort scrambler van maken met:
- Noppenbanden :Y (want ik heb nog een achterband liggen ;) )
- Tandwielverhouding voor de betere wheelie's zeg maar
- ronde koplamp, ik vind deze modelletje baksteen verschrikkelijk
- klein achterlicht, de originele hangt nu met 2 parkers in de onderkant van het zadel
- technisch dus effe erbij zetten zoals het hoort
- tank opnieuw spuiten in een leuke kleur
- uitlaat repareren en een voorpijp met een grotere binnendiameter erop, de originele is dubbelwandig en de uitlaatgassen kunnen dus sneller richting uitgang (=meer pk's!)
- en, en... nou ja, eerst dit maar effe....
 
Mocht je interesse hebben...
Ik heb nog een voorkant van een VT500fte staan... voor weinig.. compleet met wiel.. velg.. en oude band met remmerij erop...
Ik hoor wel of t interessant is.. volgens mij past t 1op1...
Wel ook de keerringen vervangen...
 
Bedankt voor het spontane aanbod. Ik ga nu eerst afronden wat ik tot nu toe aan spul heb voor 'm, en dan eerst maar eens kijken of het een beetje fatsoenlijk rijdt.

Wat ik nog wel graag zou willen: Nieuwe hagon achterdempers voor de CB650, en eventueel een voorvork van een CBR600F2 of 3. Schijnt ook te passen, en dan heb ik een lichter voorwiel en 2 remschijven voor. Want de betere stoppies zullen met de originele enkele voorrem van de FT wel niet lukken... Ondanks de Brembo-remblokken ;)
 
Zo, de uitlaat zit eronder. En de ophanging voor de nieuwe achterlampen is klaar. En de gaskabel is gerepareerd.

Nu alleen nog:
- Koplamp vervangen
- Stuurrol zoeken of maken&monteren
- Subframe achter maken, onder 't zadel
- Olie op peil brengen
- Zo hier en daar nog wat details afwerken.... Hooguit 2 weken, dan issie klaar! Morgen begint de werkweek weer, dus wat krapper in de beschikbare tijd voor dit leuke project. Wel effe wat leuker aan 't worden als origineel dacht ik zo....
 
Terug
Bovenaan Onderaan