Zeer ´technische´ vraag... graag raad..

Dino

Die hard MF'er
5 feb 2004
264
1
Cuijk
Ik had voor deze rubriek een echte uitdaging... *D

Welke ´techniek´ kan ik het best hanteren om dat enorme kerkhof van vliengelijkjes van mijn ooit zo mooi en schone (leren) motorpak?
Het wordt toch maar eens tijd de zaak schoon te maken, na iets meer dan een jaar begint het er een beetje TE uit te zien... 8-)

Wie weet de beste manier om me van mij ´plaag´ te bevrijden?

Suggesties welkom... groet, Dino
 
neem een SORBO doekje (zon gele...) en die in kokend water leggen...even op de plekken leggen waar het enorme kerkhof vliegjes op zitten....even laten liggen..en dan erafhalen je kan ze er dan zo vanaf vegen...

Doe ik ook op mijn kleding en ook op mijn helm (ben ook getipt hoor ;) )
 
gewoon vliegen verwijderaar (van Valma ofzo) of een afwasmiddelsopje. Daarna je pak weer invetten en behandelen voor goede waterdichtheid.
Heb het ook wel eens schoon gemaakt met garage zeep gaat ook goed maar dan moet je pak al wat ouder zijn.
 
Gewoon Tell-sell kijken, ik zie daar wel eens de meest geweldigge schoonmaak middelen voorbijkomen, werkelijk amazing.

maar denk erom, altijd, maar dan ook altijd, met rechts inwrijven en met links, tegen de draad uitwrijven. Voor je vizier adviseer ik jif, dat krast namelijk niet.

suc6 dude
 
24 uur aanhouden ook tijdens slapen da's50% buitje mee pakken da's25% en verder gewoon optijd schoonmaken lauw water en een panty(geeft geen krasjes,ook voor het blik wassen geschikt,helm,kuipruit........) :) :)
 
zo'n schuursponsje van sorbo werkt echt fantastisch! maar met jif is het resultaat verbluffend! na het wassen gewoon laten opdrogen NIET droogmaken.. daarna kun je gewoon rijden enzo en de (nieuwe )vliegjes gaan er dan ook makkelijker af.

Suc6!
 
schoonmaakmiddelen, jif, schuursponsjes... pak dan meteen een slijptol....

je wil toch niet dat je kunstofsdelen wit uitslaan of bekrassen...

ik zelf haal spul uit Belgie... daar zijn ze meer geinteresseert in spul dat WERKT dan dat het goed is voor het millieu (en bij mijn velgenreiniger merk je dat ook goed pfff
 
neem een SORBO doekje (zon gele...) en die in kokend water leggen...even op de plekken leggen waar het enorme kerkhof vliegjes op zitten....even laten liggen..en dan erafhalen je kan ze er dan zo vanaf vegen...

Doe ik ook op mijn kleding en ook op mijn helm (ben ook getipt hoor ;) )
:^

Die dingen werken erg goed. :)
 
Dreft gaat drie keer langer mee... :+
naja, hoe dan ook suc6 ermee, laat ff weten wat je hebt gedaan en of het heeft gewerkt...

R.I.P vlieg 1
R.I.P vlieg 2
R.I.P vlieg 3
R.I.P vlieg 4
R.I.P vlieg 5
R.I.p vlieg 6
R.I.P vlieg 7
R.I.P vlieg 8
R.I.P vlieg 9
R.I.P vlieg 10
..... ........
..... ........
..... ........
 
Dit hoef je niet te geloven en als je je er niet prettig bij voelt moet je het ook niet doen:

Ik doe mijn leren pak 2 keer per jaar in de wasmachine. Koud programma, zonder centrifugeren, met een beetje douchegel ipv. wasmiddel.

werkt erg goed, dagje of 3 laten drogen (Langzaam aan in ieder geval) en dan goed invetten, keertje of 2. Werkt perfect, doe dit al 5 jaar met dit pak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan