Zeer dringen jullie advies nodig

BikerLady_x_

Die hard MF'er
5 apr 2003
361
0
Hoi,

Ik zit met het volgende.
10 juli heb ik bij Safe een Honda CB500 gekocht welke op dat moment 25kw was.
Daar ik het rijbewijs heb voor beide categorien heb ik de motor terug laten brengen naar vol vermogen. Safe zou er zorg voor dragen dat de papieren naar het RDW gestuurd werden. Intussen was de motor dus weer vol vermogen en stond er alleen op het kenteken 25kw.
Een aantal keren heb ik gevraagd of dit geen problemen opleverd als je toch zo gaat rijden.... Nee nee het maakte allemaal niets uit.

Kom ik van de week thuis... eindelijk een envelop van het RDW. De inhoud, een mooie brief waarin staat dat het niet mogelijk is het kenteken aan te passen omdat het om een import motor gaat, of ik zou een of ander papier moeten hebben van de importeur of een confirmiteitsverklaring....
Nou je begrijpt dus dat beide documenten niet bij de aflevering zaten.
Het is net ff voor zes uur dus ik bel naar Safe......
Daar vertellen ze mij dat het RDW mogelijk een foutje heeft gemaakt en vragen mij de brief te faxen naar hun. Prima.... ik de volgende morgen vanaf kantoor die brief op de fax en bel er vervolgens nog een paar keer achteraan.

Om zeker te zijn van alles bel ik naar mijn verzekering met de vraag of het uitmaakt dat de motor vol vermogen is en op het kenteken 25kw staat.
De dame in kwestie vertelde mij dat als de motor niet overeenkomt met het kenteken je niet eens verzekerd bent.....
Slik.... dat zou dan betekenen dat ik al 2.5 maand zonder dat ik het wist onverzekerd in het rond heb gereden.... op vakantie ben geweest met de motor.... met eventuele alle gevolgen van dien.

Ik besluit om toch ook ff contact te zoeken met de politie.... om te horen wat hun ervan zeggen. Oom agent vertelde mij dat ik voor de wet strafbaar ben.... dat als ze je staande zouden houden om wat voor reden dan ook en er zou blijken dat de papieren niet overkomen met de motor je aan aardig hoge bekeuring kan verwachten en in het slechtste geval zouden ze de motor in beslag nemen.

Pffff dat zijn lekkere berichten. Dus ik bel naar mijn vriend, doe het hele verhaal en belt vervolgens ook met Safe.
Hier zeggen ze dat het allemaal niet waar is en ik gewoon kan rijden zonder problemen. Maar je begrijpt dat ik niet zit te wachten op dit soort gedoe... zeker niet als je iets overkomt en je hebt de poppen aan het dansen.

Mijn bloed bereikte ongeveer kookpunt dus nog maar is bellen...
Ik vertelde de verkoper dat ik niet van plan was nog maar 1 meter met mijn motor te rijden en dat ik van hem verwachte dat ze mij zouden voorzien van een andere motor. Hij wist niet of dat het kon en moest daarop een kwartiertje later terug bellen. Zo gezegd zo gedaan..... ik bel terug... en ja hoor... zeg maar waar we moeten zijn dan komen we naar je toe en nemen we jou motor gelijk mee.
Prima...... Het einde van de werkdag is in zicht en ik loop richting de leenmotor.... check ff de staat van de banden.... en schrik me half dood... een achterband die zo glad was als maar zijn kan.... Ik moest in de stromende regen naar huis, dus besloot maar niet over de hoofdweg te gaan maar ff binnendoor.
Ik rij het terrein af... en dacht nog... wat heb ik nu toch voor hobbelpaard gekregen.... ik stop... vraag in de werkplaats of ik ff bandenspanning kan checken.... een voorband waar nog niet eens 1 bar inzat ipv de nodige 2.3 en achter ook te zach. Grrrr bloed alweer op kookpunt. Iemand waarschuwde me nog voor het feit dat die achterband zo glad was.
Maar oke... ik dacht, rustig rijden dan kom ik wel thuis.
Ik ben thuis gekomen maar vraag me niet hoe..... Ik moest op den duur de weg af... geef richting aan naar rechts.. schakel terug en rem iets af.... en toen kwam mijn achterwiel.... hij wou me voorbij... ik schrok me werkelijk waar de zenuwen.... de auto achter mij schrok zo dat deze koos het fietspad op te schieten, alsnog bedankt !!
De vrachtwagen die mij tegemoet kwam gooide groot licht op... zo van... hee wat doe je nou, en kijk uit.... Met geluk wist ik mijn voorwiel uit de berm te houden anders was ik op mijn plaat gegaan....
Met de nodige schrik in het lijf heb ik de laatste km's gereden. Eenmaal thuis, flink over de zeik, belt mijn vriend met Safe om te vragen of ze altijd zulk materiaal meegeven..... waarop we het antwoord krijgen.... Wat verwacht je dan van een leenmotor ?
Dat had ie niet moeten zeggen.... ik verwacht alleen deugelijk materiaal.... hijh oeft niet eens mooi te zijn.

Kookpunt bereikt dus mijn baas gebeld en heb gevraagd of ik de volgende dag ff later kon komen omdat ik Safe met een bezoekje wilde verblijden.

Wij daarheen.... nog excuus, nog de fout word erkend.
Maar ze kwamen wel met een aantal opties.
1) een andere Honda CB500 van 97 met 20.000 km op de teller... en dan al het plaatwerk ombouwen van mijn motor op die andere ( ik heb er zelf 35.000 opzitten ) die CB500 staat ook op 25kw maar er is nu wel zo'n certificaat en dus terug te brengen naar vol vermogen. of,
2) de motor exporteren naar Duitsland, daar keuren voor vol vermogen kenteken, dan vervolgens importere en hier weer voor een Nederlands kenteken.

De andere CB500 is later overkomen vanaf een andere vestiging en mijn vriend is die middag nog ff wezen kijken.
Nu blijkt dat mijn motor er veel beter uitziet...... ik mag dus zelf zeggen wat er overgezet moet worden en wat niet ... maar het komt er op neer dat ik alleen het blok en frame van die andere CB500 neem en de rest wat op mijn huidige CB zit over laat zetten....

Voor mijn gevoel rij ik dan op een brouwsel.... een aftreksel van 2 motoren 1 maken. Andere zeggen tegen mij... zie het als een voordeel.... 15.000 minder op de teller... hij gaat helemaal uit elkaar dus alles word gecontroleerd.
Daarom is mijn vraag aan jullie..... wat raad je mij aan ?
Gezien het tijdstip van deze nacht is het duidelijk dat ik ermee zit en er niet van slapen kan. :(

Ik ga in de loop van de morgen naar Safe... en wil zo wie zo eerst rijden op die andere..... daarbij mijn huidige CB zit nog in de garantie... en ik wil natuurlijk nieuwe garantie als ik zou besluiten om dit ombouwproject te nemen.... en voor alle ellende een kleine verlenging van de garantie omdat ik in de winter niet rij...... hij zou dan medio april uit de garantie gaan.
De verkoper flipte toen wel een beetje uit omdat hij zei.... heb ik ooit wel is moeilijk gedaan als het gaat om garantie....
Oke daar moet ik hem wel een beetje gelijk in geven, gezien het feit dat we toen problemen hadden met de nieuwe Diversion van mijn vriend... dat werd super opgelost.... maar je begrijpt misschien ook wel dat mijn vertrouwen met hun nu wel naar de haaien is....

Alvast bedankt voor jullie reactie's.
Ik hou jullie op de hoogte.

Bianca
 
Als je vertrouwen naar de haaien is ga dan gewoon ergens anders heen. Je bent niet afhankelijk van Safe..


Deze kan dus niet worden teruggebouwd.. ik zou bij een andere winkel opzoek gaan naar een leuke inruil
 
'k Zou eerst nog eens rustig gaan kijken vandaag. Misschien word je er niet slechter van en het feit dat ze je willen helpen zegt ook wel wat, denk ik..
succes, Gerard
 
kwa dat ombouwen en zo heb ik er de balle verstand van
maaruh van 1 ding was en ben ik nu helemaal al zeker
SAFE ZUIGT sjonge jonge wat een stel pannekoeken daar zeg :(
nou iig suc7 met je motor
 
wat een verhaal zeg,maar het klopt dat een geimporteerde motor op kenteken niet aangepast kan worden.
ik weet dat rootje de motor bij jurgen van dijk heeft gebracht en die hebben de motor geexporteerd en geimporteerd zodat hij op kenteken is aangepast.
(bij haar moest het andersom op kenteken van vol naar 25kw)
ik vind het wel erg schandalig van safe dat ze je met zo'n motor de weg opsturen.
en het ombouwen, ik weet niet hoe de staat van beide motoren is.
maar dat safe hem gelijk nakijkt als ze hem ombouwen lijkt me een utopie,gezien je leenmotor.
het is wel zo dat de andere motor minder heeft gelopen,maar dat zegt niet veel.
motorisch kan de jouwe wel veel beter zijn,dat is achter de computer wat moeilijk te zien.
maar het is het wel waard om erover te denken om hem om te laten bouwen.
en wat safe overgens zegt dat je gewoon mag rijden,dat is bullshit.
zelf heb ik dit nagevraagd bij de RDW en zij zeiden hetzelfde dat het niet mocht.
de dealer waar ik op dat moment een motor kocht zei dat het geen probleem was.
toen ik zei dat de RDW er anders over dacht hebben ze met veel moeite(van hun kant)het kenteken laten aanpassen.
was ook de laatste keer dat ik bij ze geweest ben!

veel suc6
 
ik zou een beetje huiverig zijn om daar zo wie zo iets te doen en het ombouwen van die motor gebeurd dat wel goed dan ? ik weet het niet , zou denk ik mijn geld terug vragen en ergens anders gaan shoppen.
 
Hoi Bianca,

Ik krijg gewoon kippevel van jouw verhaal.
Nou, wat denk je? Heb jij nog vertrouwen in een goede afhandeling?
Een vraag naar de bekende weg, denk ik.

Ik hoop dat je die 25kw ombouw bedongen hebt me de aankoop, dan kan je het gooien op niet nakomen van afspraken, en de koop ontbinden. Ik zou je rechtsbijstand inschakelen en de publiciteit opzoeken, negatieve publiciteit willen ze meestal niet.

De leenfiets had je nooit zo mee moeten nemen. Leen of ruilfiets, maakt niet uit, het moet wel aan de wettelijke eisen voldoen!
"Vertrouwen" komt niet in je woordenboek voor, als je er straks problemen hebt, heb je geen poot om op te staan.

Op zich hoeft een motor opgebouwd uit 2 motoren niet slechter of beter te zijn, mits dit vakkundig gedaan is.

succes....
 
Hoi Bianca,

Ik krijg gewoon kippevel van jouw verhaal.
Nou, wat denk je? Heb jij nog vertrouwen in een goede afhandeling?
Een vraag naar de bekende weg, denk ik.

Ik hoop dat je die 25kw ombouw bedongen hebt me de aankoop, dan kan je het gooien op niet nakomen van afspraken, en de koop ontbinden. Ik zou je rechtsbijstand inschakelen en de publiciteit opzoeken, negatieve publiciteit willen ze meestal niet.

De leenfiets had je nooit zo mee moeten nemen. Leen of ruilfiets, maakt niet uit, het moet wel aan de wettelijke eisen voldoen!
"Vertrouwen" komt niet in je woordenboek voor, als je er straks problemen hebt, heb je geen poot om op te staan.

Op zich hoeft een motor opgebouwd uit 2 motoren niet slechter of beter te zijn, mits dit vakkundig gedaan is.

succes....


dat " vakkundig " kennen ze daar blijbaar niet , anders stuur je iemand niet weg met banden die bijna plat staan en een gladde achterband die je voorbij komt.Bij het nogmaal lezen komt er bij mij een woede boven drijven die ik al een hele tijd achter mij gelaten had ( dacht ik ) . Dit soort mensen weten bijna dat je aan hun genade bent over geleverd , omdat de meeste dus geen tegen offensief in zetten. Ik zou bij nader inzien idd eens rechtshulp gaan zoeken bij een advocaat of zo.Dit soort praktijken moeten eens aan de kaak gesteld worden en anders zullen ze wel aan gesloten zijn bij 1 of andere bovag organisatie of zo waar je kunt klagen over deze afhandeling?!
 
Safe moet zorgen dat de motor die je bij hun hebt gekocht voldoet aan de Nederlandse wetgeving, met papieren en al.
Ik neem niet aan dat je bij de koop iets over deze bijzonderheden hebt gehoord, dus dan ben je te goeder trouw bezig geweest.
Zij dus niet, of het nu onwetendheid van hun is of niet.

Dit zal waarschijnlijk lang gaan duren en het moet uiteraard geheel op hun kosten in orde gemaakt worden.

Ik zou ervoor gaan de motor terug te geven in ruil voor het aankoopbedrag (incl. rijklaarkosten en andere shit!), met een kleine (redelijke) vergoeding voor het aantal km's dat je er op gereden hebt.

Daarna gauw naar een andere zaak om een motor te kopen.
 
ze zijn in ieder geval in gebreke gebleven door niet te vertellen dat die papieren niet in orde waren en de fiets dus onverzekerd , dat is al een goede uitgangs positie om te onderhandelen.
 
Ik zou zelf niet gaan lopen rommelen door van 2 motoren 1 te maken. Ik zou er voor gaan om m'n geld terug te krijgen. Hun hebben de fout gemaakt door jou een motor te verkopen die geschikt is om +25 kW te hebben. Blijkt niet te kunnen, dus koop moet gewoon ongedaan gemaakt worden. Bel anders even rond met de rechtswinkel, anwb etc., misschien kunnen die je meer vertellen over de positie waarin je nu bent.

Succes ermee. Ben erg benieuwd naar de afloop.

Groeten Tom.
 
Weetje, Centjes terug* en ergens anders een leuke zoeken; na dit geknoei zou ik geen vertrouwen meer hebben in de gang van zaken daar.


*En dan ook echt ál je centjes; ze hebben niet kunnen leveren wat ze gezegd hebben. Reden om het koopcontract te ontbinden.
 
ik zou naar een rechtswinkel gaan en kijken wat mijn rechten zijn.
misschien de koop ongedaan maken en lekker zoeken naar een andere wel goede motor met alle vereiste papieren.
 
Weetje, Centjes terug* en ergens anders een leuke zoeken; na dit geknoei zou ik geen vertrouwen meer hebben in de gang van zaken daar.


*En dan ook echt ál je centjes; ze hebben niet kunnen leveren wat ze gezegd hebben. Reden om het koopcontract te ontbinden.
devel sluit zich hier voorledig bij aan desnoods je rechtsbijstand erbij roepen en of er mee dreigen grote bek heeft mij altijd veel geholpen })
 
ik heb slechts één advies: je beste graadmeter is: doe wat goed voor jou voelt!

1. Je geeft zelf al aan niet op een brouwsel te willen rijden: niet doen dus!
2. Zorg goed voor jezelf: zij zijn fout! De kunst en uitdaging is om dit ten voordelen van jezelf te draaien

Aan jou de keuze: and stick to your feeling!
Het grappige is dat dit dan vaak veel beter uitpakt dan eerst: genieten dus

power & choice 2 you
 
Ik zou er helemaal klaar mee zijn, en zoals gezegd, ze hebben je niet geleverd waar jij om vroeg, dus het aankoopbedrag terug, en ergens anders gaan kijken, er zijn genoeg 25 kw machines te koop.

En dat hele ombouwverhaal, tja...
 
Geld terug eisen en bij een echte motorzaak een leuke bike kopen!

Als je hier mee akkoord gaat blijf je rommelen omdat er iets weer niet goed is overgezet, en dingen die wel zijn overgezet hadden niet overgezet moeten worden etc etc.


ps. Bij welke safe was dit?
 
Ik zou er helemaal klaar mee zijn, en zoals gezegd, ze hebben je niet geleverd waar jij om vroeg, dus het aankoopbedrag terug, en ergens anders gaan kijken, er zijn genoeg 25 kw machines te koop.

En dat hele ombouwverhaal, tja...

Dat is het probleem, ze wil geen 25kw :+
 
zo'n conformiteitsverklaring kun je toch gewoon vragen bij de importeur :?
hoeft er niets aan je fiets gedaan te worden meen ik.
 
Weetje, Centjes terug* en ergens anders een leuke zoeken; na dit geknoei zou ik geen vertrouwen meer hebben in de gang van zaken daar.


*En dan ook echt ál je centjes; ze hebben niet kunnen leveren wat ze gezegd hebben. Reden om het koopcontract te ontbinden.
:^
Alle centjes terug idd en lekker ergens anders een andere motor uitzoeken.
 
Safe moet zorgen dat de motor die je bij hun hebt gekocht voldoet aan de Nederlandse wetgeving, met papieren en al.
Ik neem niet aan dat je bij de koop iets over deze bijzonderheden hebt gehoord, dus dan ben je te goeder trouw bezig geweest.
Zij dus niet, of het nu onwetendheid van hun is of niet.

Dit zal waarschijnlijk lang gaan duren en het moet uiteraard geheel op hun kosten in orde gemaakt worden.

Ik zou ervoor gaan de motor terug te geven in ruil voor het aankoopbedrag (incl. rijklaarkosten en andere shit!), met een kleine (redelijke) vergoeding voor het aantal km's dat je er op gereden hebt.

Daarna gauw naar een andere zaak om een motor te kopen.
:^
Sluit ik me volledig bij aan

25kw, 1 brok ellende die regeling :r
 
Het verbaasd me eerlijk gezegd dat je aan ons advies vraagt na al deze ellende. Heb je zelf niet zoiets van ''laat ze in de stront zakken''?

Van twee motoren een maken? ik denk dat je dan nog meer ellende op je hals haalt.
Frame en blok nummer mogen niet zomaar verschillen toch?

Doe wat jou het beste lijkt, een bedrijf met zo'n naam (safe) laat jou rondrijden op een motor die verre van safe is kan niet door de beugel wat mij betreft.

Gewd Luck.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan