BikerLady_x_
Die hard MF'er
- 5 apr 2003
- 361
- 0
Hoi,
Ik zit met het volgende.
10 juli heb ik bij Safe een Honda CB500 gekocht welke op dat moment 25kw was.
Daar ik het rijbewijs heb voor beide categorien heb ik de motor terug laten brengen naar vol vermogen. Safe zou er zorg voor dragen dat de papieren naar het RDW gestuurd werden. Intussen was de motor dus weer vol vermogen en stond er alleen op het kenteken 25kw.
Een aantal keren heb ik gevraagd of dit geen problemen opleverd als je toch zo gaat rijden.... Nee nee het maakte allemaal niets uit.
Kom ik van de week thuis... eindelijk een envelop van het RDW. De inhoud, een mooie brief waarin staat dat het niet mogelijk is het kenteken aan te passen omdat het om een import motor gaat, of ik zou een of ander papier moeten hebben van de importeur of een confirmiteitsverklaring....
Nou je begrijpt dus dat beide documenten niet bij de aflevering zaten.
Het is net ff voor zes uur dus ik bel naar Safe......
Daar vertellen ze mij dat het RDW mogelijk een foutje heeft gemaakt en vragen mij de brief te faxen naar hun. Prima.... ik de volgende morgen vanaf kantoor die brief op de fax en bel er vervolgens nog een paar keer achteraan.
Om zeker te zijn van alles bel ik naar mijn verzekering met de vraag of het uitmaakt dat de motor vol vermogen is en op het kenteken 25kw staat.
De dame in kwestie vertelde mij dat als de motor niet overeenkomt met het kenteken je niet eens verzekerd bent.....
Slik.... dat zou dan betekenen dat ik al 2.5 maand zonder dat ik het wist onverzekerd in het rond heb gereden.... op vakantie ben geweest met de motor.... met eventuele alle gevolgen van dien.
Ik besluit om toch ook ff contact te zoeken met de politie.... om te horen wat hun ervan zeggen. Oom agent vertelde mij dat ik voor de wet strafbaar ben.... dat als ze je staande zouden houden om wat voor reden dan ook en er zou blijken dat de papieren niet overkomen met de motor je aan aardig hoge bekeuring kan verwachten en in het slechtste geval zouden ze de motor in beslag nemen.
Pffff dat zijn lekkere berichten. Dus ik bel naar mijn vriend, doe het hele verhaal en belt vervolgens ook met Safe.
Hier zeggen ze dat het allemaal niet waar is en ik gewoon kan rijden zonder problemen. Maar je begrijpt dat ik niet zit te wachten op dit soort gedoe... zeker niet als je iets overkomt en je hebt de poppen aan het dansen.
Mijn bloed bereikte ongeveer kookpunt dus nog maar is bellen...
Ik vertelde de verkoper dat ik niet van plan was nog maar 1 meter met mijn motor te rijden en dat ik van hem verwachte dat ze mij zouden voorzien van een andere motor. Hij wist niet of dat het kon en moest daarop een kwartiertje later terug bellen. Zo gezegd zo gedaan..... ik bel terug... en ja hoor... zeg maar waar we moeten zijn dan komen we naar je toe en nemen we jou motor gelijk mee.
Prima...... Het einde van de werkdag is in zicht en ik loop richting de leenmotor.... check ff de staat van de banden.... en schrik me half dood... een achterband die zo glad was als maar zijn kan.... Ik moest in de stromende regen naar huis, dus besloot maar niet over de hoofdweg te gaan maar ff binnendoor.
Ik rij het terrein af... en dacht nog... wat heb ik nu toch voor hobbelpaard gekregen.... ik stop... vraag in de werkplaats of ik ff bandenspanning kan checken.... een voorband waar nog niet eens 1 bar inzat ipv de nodige 2.3 en achter ook te zach. Grrrr bloed alweer op kookpunt. Iemand waarschuwde me nog voor het feit dat die achterband zo glad was.
Maar oke... ik dacht, rustig rijden dan kom ik wel thuis.
Ik ben thuis gekomen maar vraag me niet hoe..... Ik moest op den duur de weg af... geef richting aan naar rechts.. schakel terug en rem iets af.... en toen kwam mijn achterwiel.... hij wou me voorbij... ik schrok me werkelijk waar de zenuwen.... de auto achter mij schrok zo dat deze koos het fietspad op te schieten, alsnog bedankt !!
De vrachtwagen die mij tegemoet kwam gooide groot licht op... zo van... hee wat doe je nou, en kijk uit.... Met geluk wist ik mijn voorwiel uit de berm te houden anders was ik op mijn plaat gegaan....
Met de nodige schrik in het lijf heb ik de laatste km's gereden. Eenmaal thuis, flink over de zeik, belt mijn vriend met Safe om te vragen of ze altijd zulk materiaal meegeven..... waarop we het antwoord krijgen.... Wat verwacht je dan van een leenmotor ?
Dat had ie niet moeten zeggen.... ik verwacht alleen deugelijk materiaal.... hijh oeft niet eens mooi te zijn.
Kookpunt bereikt dus mijn baas gebeld en heb gevraagd of ik de volgende dag ff later kon komen omdat ik Safe met een bezoekje wilde verblijden.
Wij daarheen.... nog excuus, nog de fout word erkend.
Maar ze kwamen wel met een aantal opties.
1) een andere Honda CB500 van 97 met 20.000 km op de teller... en dan al het plaatwerk ombouwen van mijn motor op die andere ( ik heb er zelf 35.000 opzitten ) die CB500 staat ook op 25kw maar er is nu wel zo'n certificaat en dus terug te brengen naar vol vermogen. of,
2) de motor exporteren naar Duitsland, daar keuren voor vol vermogen kenteken, dan vervolgens importere en hier weer voor een Nederlands kenteken.
De andere CB500 is later overkomen vanaf een andere vestiging en mijn vriend is die middag nog ff wezen kijken.
Nu blijkt dat mijn motor er veel beter uitziet...... ik mag dus zelf zeggen wat er overgezet moet worden en wat niet ... maar het komt er op neer dat ik alleen het blok en frame van die andere CB500 neem en de rest wat op mijn huidige CB zit over laat zetten....
Voor mijn gevoel rij ik dan op een brouwsel.... een aftreksel van 2 motoren 1 maken. Andere zeggen tegen mij... zie het als een voordeel.... 15.000 minder op de teller... hij gaat helemaal uit elkaar dus alles word gecontroleerd.
Daarom is mijn vraag aan jullie..... wat raad je mij aan ?
Gezien het tijdstip van deze nacht is het duidelijk dat ik ermee zit en er niet van slapen kan.
Ik ga in de loop van de morgen naar Safe... en wil zo wie zo eerst rijden op die andere..... daarbij mijn huidige CB zit nog in de garantie... en ik wil natuurlijk nieuwe garantie als ik zou besluiten om dit ombouwproject te nemen.... en voor alle ellende een kleine verlenging van de garantie omdat ik in de winter niet rij...... hij zou dan medio april uit de garantie gaan.
De verkoper flipte toen wel een beetje uit omdat hij zei.... heb ik ooit wel is moeilijk gedaan als het gaat om garantie....
Oke daar moet ik hem wel een beetje gelijk in geven, gezien het feit dat we toen problemen hadden met de nieuwe Diversion van mijn vriend... dat werd super opgelost.... maar je begrijpt misschien ook wel dat mijn vertrouwen met hun nu wel naar de haaien is....
Alvast bedankt voor jullie reactie's.
Ik hou jullie op de hoogte.
Bianca
Ik zit met het volgende.
10 juli heb ik bij Safe een Honda CB500 gekocht welke op dat moment 25kw was.
Daar ik het rijbewijs heb voor beide categorien heb ik de motor terug laten brengen naar vol vermogen. Safe zou er zorg voor dragen dat de papieren naar het RDW gestuurd werden. Intussen was de motor dus weer vol vermogen en stond er alleen op het kenteken 25kw.
Een aantal keren heb ik gevraagd of dit geen problemen opleverd als je toch zo gaat rijden.... Nee nee het maakte allemaal niets uit.
Kom ik van de week thuis... eindelijk een envelop van het RDW. De inhoud, een mooie brief waarin staat dat het niet mogelijk is het kenteken aan te passen omdat het om een import motor gaat, of ik zou een of ander papier moeten hebben van de importeur of een confirmiteitsverklaring....
Nou je begrijpt dus dat beide documenten niet bij de aflevering zaten.
Het is net ff voor zes uur dus ik bel naar Safe......
Daar vertellen ze mij dat het RDW mogelijk een foutje heeft gemaakt en vragen mij de brief te faxen naar hun. Prima.... ik de volgende morgen vanaf kantoor die brief op de fax en bel er vervolgens nog een paar keer achteraan.
Om zeker te zijn van alles bel ik naar mijn verzekering met de vraag of het uitmaakt dat de motor vol vermogen is en op het kenteken 25kw staat.
De dame in kwestie vertelde mij dat als de motor niet overeenkomt met het kenteken je niet eens verzekerd bent.....
Slik.... dat zou dan betekenen dat ik al 2.5 maand zonder dat ik het wist onverzekerd in het rond heb gereden.... op vakantie ben geweest met de motor.... met eventuele alle gevolgen van dien.
Ik besluit om toch ook ff contact te zoeken met de politie.... om te horen wat hun ervan zeggen. Oom agent vertelde mij dat ik voor de wet strafbaar ben.... dat als ze je staande zouden houden om wat voor reden dan ook en er zou blijken dat de papieren niet overkomen met de motor je aan aardig hoge bekeuring kan verwachten en in het slechtste geval zouden ze de motor in beslag nemen.
Pffff dat zijn lekkere berichten. Dus ik bel naar mijn vriend, doe het hele verhaal en belt vervolgens ook met Safe.
Hier zeggen ze dat het allemaal niet waar is en ik gewoon kan rijden zonder problemen. Maar je begrijpt dat ik niet zit te wachten op dit soort gedoe... zeker niet als je iets overkomt en je hebt de poppen aan het dansen.
Mijn bloed bereikte ongeveer kookpunt dus nog maar is bellen...
Ik vertelde de verkoper dat ik niet van plan was nog maar 1 meter met mijn motor te rijden en dat ik van hem verwachte dat ze mij zouden voorzien van een andere motor. Hij wist niet of dat het kon en moest daarop een kwartiertje later terug bellen. Zo gezegd zo gedaan..... ik bel terug... en ja hoor... zeg maar waar we moeten zijn dan komen we naar je toe en nemen we jou motor gelijk mee.
Prima...... Het einde van de werkdag is in zicht en ik loop richting de leenmotor.... check ff de staat van de banden.... en schrik me half dood... een achterband die zo glad was als maar zijn kan.... Ik moest in de stromende regen naar huis, dus besloot maar niet over de hoofdweg te gaan maar ff binnendoor.
Ik rij het terrein af... en dacht nog... wat heb ik nu toch voor hobbelpaard gekregen.... ik stop... vraag in de werkplaats of ik ff bandenspanning kan checken.... een voorband waar nog niet eens 1 bar inzat ipv de nodige 2.3 en achter ook te zach. Grrrr bloed alweer op kookpunt. Iemand waarschuwde me nog voor het feit dat die achterband zo glad was.
Maar oke... ik dacht, rustig rijden dan kom ik wel thuis.
Ik ben thuis gekomen maar vraag me niet hoe..... Ik moest op den duur de weg af... geef richting aan naar rechts.. schakel terug en rem iets af.... en toen kwam mijn achterwiel.... hij wou me voorbij... ik schrok me werkelijk waar de zenuwen.... de auto achter mij schrok zo dat deze koos het fietspad op te schieten, alsnog bedankt !!
De vrachtwagen die mij tegemoet kwam gooide groot licht op... zo van... hee wat doe je nou, en kijk uit.... Met geluk wist ik mijn voorwiel uit de berm te houden anders was ik op mijn plaat gegaan....
Met de nodige schrik in het lijf heb ik de laatste km's gereden. Eenmaal thuis, flink over de zeik, belt mijn vriend met Safe om te vragen of ze altijd zulk materiaal meegeven..... waarop we het antwoord krijgen.... Wat verwacht je dan van een leenmotor ?
Dat had ie niet moeten zeggen.... ik verwacht alleen deugelijk materiaal.... hijh oeft niet eens mooi te zijn.
Kookpunt bereikt dus mijn baas gebeld en heb gevraagd of ik de volgende dag ff later kon komen omdat ik Safe met een bezoekje wilde verblijden.
Wij daarheen.... nog excuus, nog de fout word erkend.
Maar ze kwamen wel met een aantal opties.
1) een andere Honda CB500 van 97 met 20.000 km op de teller... en dan al het plaatwerk ombouwen van mijn motor op die andere ( ik heb er zelf 35.000 opzitten ) die CB500 staat ook op 25kw maar er is nu wel zo'n certificaat en dus terug te brengen naar vol vermogen. of,
2) de motor exporteren naar Duitsland, daar keuren voor vol vermogen kenteken, dan vervolgens importere en hier weer voor een Nederlands kenteken.
De andere CB500 is later overkomen vanaf een andere vestiging en mijn vriend is die middag nog ff wezen kijken.
Nu blijkt dat mijn motor er veel beter uitziet...... ik mag dus zelf zeggen wat er overgezet moet worden en wat niet ... maar het komt er op neer dat ik alleen het blok en frame van die andere CB500 neem en de rest wat op mijn huidige CB zit over laat zetten....
Voor mijn gevoel rij ik dan op een brouwsel.... een aftreksel van 2 motoren 1 maken. Andere zeggen tegen mij... zie het als een voordeel.... 15.000 minder op de teller... hij gaat helemaal uit elkaar dus alles word gecontroleerd.
Daarom is mijn vraag aan jullie..... wat raad je mij aan ?
Gezien het tijdstip van deze nacht is het duidelijk dat ik ermee zit en er niet van slapen kan.
Ik ga in de loop van de morgen naar Safe... en wil zo wie zo eerst rijden op die andere..... daarbij mijn huidige CB zit nog in de garantie... en ik wil natuurlijk nieuwe garantie als ik zou besluiten om dit ombouwproject te nemen.... en voor alle ellende een kleine verlenging van de garantie omdat ik in de winter niet rij...... hij zou dan medio april uit de garantie gaan.
De verkoper flipte toen wel een beetje uit omdat hij zei.... heb ik ooit wel is moeilijk gedaan als het gaat om garantie....
Oke daar moet ik hem wel een beetje gelijk in geven, gezien het feit dat we toen problemen hadden met de nieuwe Diversion van mijn vriend... dat werd super opgelost.... maar je begrijpt misschien ook wel dat mijn vertrouwen met hun nu wel naar de haaien is....
Alvast bedankt voor jullie reactie's.
Ik hou jullie op de hoogte.
Bianca