Zeer goedkope topkoffers??

Gewoon kopen, en kiezen voor gemak/ruimte. Je kunt tientallen redenen bedenken om hem niet te kopen ipv het echte werk en duurdere van Givi ofzo.... :?

Ik heb de ‘scooter’ uitvoering van Givi voor mijn VFR op MP gekocht...en ik ben er nog, en dat ding voldoet nog steeds goed genoeg voor mijn lunchpakket en troep voor onderweg. En wie gaat er nou 200 jagen met volle bepakking, tis vakantie hoor cq tourist mode....:]
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet oordelen over 'goedkope koffers'.
Maar toen ik ooit een koffer wilde kopen, werd mij door diverse mensen gezegd van 'Koop een Givi' want die is altijd waterdicht.
Nu na vele jaren moet ik ze nog steeds gelijk geven. Als je op vakantie bent zijn er altijd dingen die ZEKER droog moeten blijven.
Dus als er dan een stortbui komt, dan stop ik alle gevoelige spullen in de koffer. ALTIJD droog!

Natuurlijk ga je op vakantie niet met hoge snelheid rijden. Wat je zegt: Tourist-mode!!
Echter er zijn wel eens saaie stukken Autobahn/ Autostrada, waar je toch wel met kruissnelheid 150 wilt kunnen rijden. (Milaan -Bologna :X)
En dan soms toch: Ik kreeg vlak bij Poolse grens te horen dat door slijmbeurs mijn vakantie ten einde was. Toen met flink de balen naar huis.
Ja, die rit wel snelheid gemaakt met de oude FZ. Thuis gaf de GPS aan dat ik aardig endje boven de 200 was gekomen. Met koffer!!

Trouwens ik heb mijn Givi-set gekocht via Marktplaats.
Het zag er nog alles netjes uit. De kosten zijn dan een heel stuk minder.................
 
Laatst bewerkt:
Je hebt altijd nog een plastic tas of zak ter beschikking mocht je druppels onderin je koffer zien... :+

Ik ben voor de goedkoopste gegaan, en op MP....._O-....nog geen 3 tientjes en wat montage ivm een andere montageplaat. Ohja, onderin de topkoffer nog geen nattigheid ontdekt maar ik ben ook een mooie rijder.... :t
 
Ik rijd ook altijd(?) met mooi weer.
Helaas kom je dan toch nog wel eens in een onweersbui terecht.

Meestal heb ik al mijn schone kleding in de koffer.
Dan wil je niet dat na een stortbui al je kleding doorweekt is! :X
 
Jij komt verder dan mij, westelijk kom ik nauwelijks verder dan de IJssel en oostelijk de Teutoburgerwald.... _O- ....dus geen reservekleding nodig.
 
Ik kocht een topkoffer en de grondplaat voor 2 tientjes van iemand die stopte met motorrijden. Geen idee wat voor merk trouwens. Maar hoe nu op de motor vastgemaakt ? Honderden euro's voor een paar stukjes staal ? Nou niet dus. Ik had nog wat vierkant 2,5 bij 2,5 , even goed gekeken of het paste op mijn CBF1000 onder de bouten voor de achterhandvaten. En dat ging prima, even een wigje uit het vierkant gezaagd, ( wel even goed uitmeten natuurlijk) en even bij mijn bevriende garagehouder laten lassen. Paar nieuwe, wat langere RVS bouten , even netjes zwart spuiten en klaar. De grondplaat erop vastgemaakt met wat boutjes. En omdat ik de bevestiging van de koffer op de grondplaat helemaal niet vertrouwde, ( zo'n sluiting die je met de klepsluiting achterp de koffer moet bedienen) heb ik de koffer ook maar met boutjes en vleugelmoeren op de grondplaat vastgemaakt. De koffer gaat er dus heel lastig af nu, maar dat vind ik niet erg, kan ie ook niet makkelijk gejat worden. En waterdicht , gewoon uitstekend. Na dagen in hevige regen , van Noordkaap tot Zwarte Zee, nog nooit 1 druppeltje binnen gehad.
 
Deze top koffer ziet er goed uit naar mijn gevoel. Hier merk ik ook weer wat vreemds. Op andere websites kost deze ding niet minder dan €150 en hier kost hij €169,00 met montage kit (dus denk die plaat en bouten) en €42,50 zonder de kit. MAAR de kit kan je los kopen voor €25,00 ongeveer. Ik begrijp niet hoe het met montage kit zoveel duurder kan worden.

Nu heb ik nooit eerder een topcase gemonteerd en weet niet zeker of alles wat ik ga halen zal passen dus zouden jullie kunnen controleren of de volgende genoeg zijn om de top case te monteren op de honda cbr125r 2016:
-Topkoffer rek: https://www.nr1motor.nl/topkofferrek-monolock-4acaed-voor-honda-cbr-125-r.html €67,50
-Bevestigingsplaat en bouten: GIVI Universele bevestigingsplaat M gclid=Cj0KCQiApaXxBRDNARIsAGFdaB_YzzJ5i8TJTsH3D3BMKWehLP_nSisB6yHc4Vam1TWoBrZkK7QCAYEaAp0PEALw_wcB €27,20
-Topkoffer zonder montagekit: Givi Topkoffer Monolock B47 BLADE (47 lt) €42,50
 
Om je topkoffer en montageplaat op je motor te plaatsen heb je ook een frame welke geschikt voor jouw motor ook nodig.
 
Nu heb ik nooit eerder een topcase gemonteerd ........................... jullie kunnen controleren..... te monteren op de honda cbr125r 2016:
-Topkoffer rek: https://www.nr1motor.nl/topkofferrek-monolock-4acaed-voor-honda-cbr-125-r.html €67,50
-Bevestigingsplaat en bouten: GIVI Universele bevestigingsplaat M gclid=Cj0KCQiApaXxBRDNARIsAGFdaB_YzzJ5i8TJTsH3D3BMKWehLP_nSisB6yHc4Vam1TWoBrZkK7QCAYEaAp0PEALw_wcB €27,20
-Topkoffer zonder montagekit: Givi Topkoffer Monolock B47 BLADE (47 lt) €42,50
Helemaal begrijpen doe ik 't ook niet.
Montageplaat lijkt alleen nodig te zijn voor kleine koffers Monolock.
Ik verwacht ook niet dat je een montageplaat zou moeten kopen. Alleen de montageset en de koffer!
Toch op foto van topkofferrek lijkt het toch dat er WEL een tussenplaat is gemonteerd.

Bij de bevestigingsplaat staat weer wel geschreven dat bevest.plaat is ontworpen voor montage op een bestaande vlakke drager.
Maar in dit geval zit die drager al in jouw rek!

In mijn geval (monokey) heb ik alleen een montagerek (2 steunen en een dunne plaat) gekocht die je op de motor schroeft.
Vervolgens kan de koffer er dan zo worden opgeklikt. That's it!! (geen tussenplaat nodig)
Ik denk dat je 'm NIET nodig hebt. Toch zou ik voor bestellen even bellen!!

Om je topkoffer en montageplaat op je motor te plaatsen heb je ook een frame welke geschikt voor jouw motor ook nodig.
Dat is het topkofferREK!
 
Laatst bewerkt:
Helemaal begrijpen doe ik 't ook niet.
Montageplaat lijkt alleen nodig te zijn voor kleine koffers Monolock.
Ik verwacht ook niet dat je een montageplaat zou moeten kopen. Alleen de montageset en de koffer!
Toch op foto van topkofferrek lijkt het toch dat er WEL een tussenplaat is gemonteerd.

Bij de bevestigingsplaat staat weer wel geschreven dat bevest.plaat is ontworpen voor montage op een bestaande vlakke drager.
Maar in dit geval zit die drager al in jouw rek!

In mijn geval (monokey) heb ik alleen een montagerek (2 steunen en een dunne plaat) gekocht die je op de motor schroeft.
Vervolgens kan de koffer er dan zo worden opgeklikt. That's it!! (geen tussenplaat nodig)
Ik denk dat je 'm NIET nodig hebt. Toch zou ik voor bestellen even bellen!!


Dat is het topkofferREK!

Nog even gebeld en inderdaad bij de rek krijg je de tussenplaat erbij. Ik heb de eerste en derde producten besteld.
 
Nog even een vraag : is niemand bang voor verlies van de koffer bij zo'n simpel opsluitmechanisme, via die ene handgreep een een vrij mager kliksysteem ? Heeft iemand al eens zijn koffer verloren ? Of maak ik me zorgen om niets ?
 
Ja, die gedachte heb ik ook wel eens gehad.
Tot nu, met ca 80.000 km's achterop nooit last mee gehad. Sluiting werkt PRIMA!!:t
Bij plaatsen, goed de 'KLIK' horen en dan altijd OKE!! (monokey)

Op de FZ zit een plaat die al flink is gebruikt. Opklikken koffer gaat makkelijk.
Op de BB zit een nieuwe plaat, daar moet je soms ook onderzijde plaat duwen tot je dan een 'HARDE KlIK' hoort.
(zal de nieuwigheid wel zijn)

KLIK is ALTIJD VAST!!
 
Ja, die gedachte heb ik ook wel eens gehad.
Tot nu, met ca 80.000 km's achterop nooit last mee gehad. Sluiting werkt PRIMA!!:t
Bij plaatsen, goed de 'KLIK' horen en dan altijd OKE!! (monokey)

Op de FZ zit een plaat die al flink is gebruikt. Opklikken koffer gaat makkelijk.
Op de BB zit een nieuwe plaat, daar moet je soms ook onderzijde plaat duwen tot je dan een 'HARDE KlIK' hoort.
(zal de nieuwigheid wel zijn)

KLIK is ALTIJD VAST!!
Ik ga het eens proberen, de boutjes er uit, dan wat nutteloos spul erin en een rondje autobaan. Zien of het vast blijft zitten .
 
Ik ga het eens proberen, de boutjes er uit, dan wat nutteloos spul erin en een rondje autobaan. Zien of het vast blijft zitten .
Als je de koffer er los bovenop zet, dan weet je ZEKER dat je 'm op de hoek van de straat al kwijt bent.
Hoef je niet eens de autobaan op! Bespaar jezelf de rit en volstoppen met nutteloze zooi.
Het antwoord is VOORAF al wel duidelijk!
 
Als je de koffer er los bovenop zet, dan weet je ZEKER dat je 'm al op de hoek van de straat al kwijt bent.
Hoef je niet eens de autobaan op! Bespaar jezelf de rit en volstoppen met nutteloze zooi.
Het antwoord is VOORAF al wel duidelijk!
Grappenmaker ! Er zit wel een kliksysteem op, waarbij je met 1 handeling met de sluithandle de klep opent, en als je de handle naar beneden drukt dan ontstaat er een soort opsluitverbinding. Aan de achterzijde is een sleuf waar een stukje van de bak zelf in moet schuiven .

Is zoiets als
, ongeveer op 2.20 minuten
 
Laatst bewerkt:
Dan heb jij wel een andere Givi koffer dans ik................???
Ik zie niet, dat het mogelijk is om koffer onderweg kwijt te kunnen raken.

Je draait het slot open, dan kan je 2 dingen doen:
1. Je drukt op de knop om koffer vrij te maken voor afnemen. Dat hoor je ook heel duidelijk!
of
2. Je trekt het midden-achterstuk naar buiten voor openen koffer.

Dit kan NIET mis!!
 
Dan heb jij wel een andere Givi koffer dans ik................???
Ik zie niet, dat het mogelijk is om koffer onderweg kwijt te kunnen raken.

Je draait het slot open, dan kan je 2 dingen doen:
1. Je drukt op de knop om koffer vrij te maken voor afnemen. Dat hoor je ook heel duidelijk!
of
2. Je trekt het midden-achterstuk naar buiten voor openen koffer.

Dit kan NIET mis!!
Ik heb een wat ouder ding denk ik, er staat geen merk meer in ,alleen een waarschuwing in het Duits. Ik denk, na wat detectivewerk op marktplaats, dat het een SHAD is, of mogelijk een MotoDetail. En, het openen gaat zoals jij beschrijft. Slot openen, dan soort plastic beugeltje omhoog waardoor de sluitklep vrijkomt. En onderaan, naast het sleutelgat kun je een klep naar je toe trekken waarmee een vergrendeling loskomt. Ik ga eens een fotootje maken!
 
Net even geprobeerd, knop in drukken en koffer loskoppelen en met een krachtige duw en hoorbare klik koffer weer vast.

Ik heb een Honda topkoffer dus die waait er niet af.... :+

97CBD255-8156-4544-A7BF-FF653826D4C4.jpeg
 
Ik heb een wat ouder ding denk ik, er staat geen merk meer in ,alleen een waarschuwing in het Duits. Ik denk, na wat detectivewerk op marktplaats, dat het een SHAD is, of mogelijk een MotoDetail. En, het openen gaat zoals jij beschrijft. Slot openen, dan soort plastic beugeltje omhoog waardoor de sluitklep vrijkomt. En onderaan, naast het sleutelgat kun je een klep naar je toe trekken waarmee een vergrendeling loskomt. Ik ga eens een fotootje maken!
IMG_20200126_110044_2.jpg
 
Het zal best wel getest zijn, toch blijf ik het een wat onrustig idee vinden dat je bagage afhankelijk is van een kunststof nokje
 
Nog even een vraag : is niemand bang voor verlies van de koffer bij zo'n simpel opsluitmechanisme, via die ene handgreep een een vrij mager kliksysteem ? Heeft iemand al eens zijn koffer verloren ? Of maak ik me zorgen om niets ?
Ik heb al eens gedacht om een paar gaten in de onderkant te boren en het op de een of andere manier met een paar stevige bouten vast te zetten. Ik heb dat nog niet gedaan, en het is nog niet nodig geweest.

In die Givi koffer mag maximaal 3kg. Daar zit je wel heel snel aan.
 
Ik heb al eens gedacht om een paar gaten in de onderkant te boren en het op de een of andere manier met een paar stevige bouten vast te zetten. Ik heb dat nog niet gedaan, en het is nog niet nodig geweest.

In die Givi koffer mag maximaal 3kg. Daar zit je wel heel snel aan.
Dat heb ik gedaan, maar het is soms ook handig om met een enkele handgreep je koffer mee te kunnen nemen. Vandaar mijn posts
 
Terug
Bovenaan Onderaan