zeer harde frictie voorwiel

Hallo, ik heb een probleem : als ik mijn motor ophef zodat de voorvork van de grond komt, en dan een draai aan het voorwiel geef, blijft hij nog geen kwart-draai doordraaien...
Ook als ik mijn motor gewoon probeer te duwen, voel ik dat het voorwiel hard tegengehouden wordt...

Het betreft hier een 12" velg met 2 190mm zwevende schijven, op dewelke elks 1 brembo 4-zuigerremklauw gemonteerd zit (deze 4-zuigerremklauwen komen oorspronkelijk van een ducati 996)

Ik heb al geprobeerd om de remblokken van de schijven te duwen door middel van een schroevendraaier, zodat de remblokken de schijven niet meer raken, en dan de motor op te heffen en een draai tegen het voorwiel te geven, waarna het voorwiel wel ettelijke malen doordraaide...

Wat ik hieruit afleid is dus dat : wanneer ik de remmen loslaat, dat de remblokken niet genoeg terugkeren en dus de hele tijd tegen de schijven blijven schuren.

Weet iemand hier raad mee ?
Ik vertrek morgen op meeting, en dit zou dan de eerste keer zijn dat mijn motor rijdt, dus als dit probleem niet opgelost geraakt, dan rijd ik morgen niet mee, wat een zeer spijtige zaak zou zijn, haalt iemand mij uit de nood ?
Alle suggesties zijn goed !

alvast bedankt
 
Remmen die aanlopen komt wel vaker voor. ;)
(vooral bij brikken :P )


Meestal roest of vuiligheid waardoor de remzuiger te stroef door z'n cilinder beweegt. Remklauw loshalen & remblokken eraf. Dan rem heel!!!! voorzichting klein beetje inknijpen zodat de zuigers er een cm ofzo uit schuiven. Dan de zuigertjes schoonmaken. (evt roest met doekje & polijstmiddel)

Maar pas op dat je de zuiger(s) er niet helemaal uit perst. Ten eerste kunnen ze er behoorlijk heftig uit knallen als ze idd stroef gaan. Ten tweede komt de vloer vol te zitten met remvloeistof. ;)



ps. Ik zou in jou geval de rem laten reviseren bij een motor-monteur.
 
idd je remklauw staat "vast" enige remedie, alles uit elkaar cupjes uit de remklauw persen, rubber afdichtingen eruit, hierachter zit corrosie, deze er uit schrapen. Nieuwe rubber afdichtingen erin, cuppen er ook weer in, rem ontluchten en gaan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan