zeer vuile motor reinigen

7 okt 2002
238
12
Haarlem
Hoi,

Ik heb een bmw 1100 gs gekocht, deze is slecht onderhouden/schoongemaakt door de vorige eigenaar. De velgen zijn alu maar dat zie je niet meer (zijn eerder zwart nu), er zit een flinke koek op die behoorlijk vast zit. Ik wil toch kijken dit weer netjes te krijgen maar weet niet goed waar te beginnen.

Iemand tips over hoe deze smerige wielen weer netjes te krijgen zijn?
 
Blue wonder gebruiken,,,,, bij de volvo dealer te krijgen als volvo reiniger (maar dan wel veel duurder),,, inspuiten,,, afspuitten en daarna ff in de vaste was zetten.
Anders met accu zuur proberen (wel voorzichtig met kleding en handen !!!)
 
Blue wonder gebruiken,,,,, bij de volvo dealer te krijgen als volvo reiniger (maar dan wel veel duurder),,, inspuiten,,, afspuitten en daarna ff in de vaste was zetten.
Anders met accu zuur proberen (wel voorzichtig met kleding en handen !!!)
 
Hiephoi

Ik heb ook pas een motor gekocht die een poets beurt wel kan gebruiken.

De velgen heb ik al geprobeerd schoon te maken met WD40 maar da heeft nog niet voldoende resultaat -O-

full


Het blok en de achterbrug zijn ook erg vies en zijn deze schoon te krijgen met diesel/daisy of iets anders??

mzzl muppet
 
op dat honda'tje zie ik ook een hoop corrosie, dat kun je niet wegpoetsen :N

ik ben vanmiddag zelf ook lekker bezig geweest :r
ik geloof dat ik gister de smerigste motor van Assen en omstreken had.
er stonden zelfs mensen op de viaducten en in de bermen te zwaaien als ik langskwam :W
mijn achterwiel kreeg ik wel vlot schoon met dasty :}
dat zal wel komen omdat ik mijn achterrem bijna nooit gebruik.
het voorwiel is met geen geweld schoon te krijgen |(
eerst begonnen met dasty, daar wordt alleen de velgrand een beetje schoner van.
daarna diesel, later gecombineerd met dasty, geen resultaat |(

ik lees net op een autoforum (via google :X ) muscle ovenreiniger.
dat ga ik van de week maar eens proberen.
volgens mij is het namelijk ingebrand remslijpsel.
anders roepen die automobilisten ook nog een zoutzuurverdunning, dat is dan mijn laatste redmiddel.
 
Als de verkleuring afkomstig is van verschillend metaal(oxide) dat is neergeslagen op lichtmetaal of RVS dan wil poetsen wel eens niet helpen; ook: uit accu gespat zuur kan smerige effecten geven. Als ijzerroest op alu te lang een kans krijgt, heel erg.
 
@Bobbel: de lichtmetalen koelribjes van de brommers werden na enige herhalingen ook keurig blank en ook het vaak zwaar met vet en stof/klei aangegroeid carter. Ietsjes nat houden en veel rijden, wat er vandaag niet afvalt komt morgen wel.
B| '( en ik gisteren uuuuren bezig geweest met allerlei dingen om mn koelribben schoon te krijgen..

naja.. volgende keer beter..
owja.. je spreekt altijd over al je brommertjes.. moet ik nu toch echt vragen, hoeveel heb je dr wel niet gehad man :}
 
de topicstrater zou nog ff een update verzorgen van zn bevindingen van het reinigen van de zeer vuile velgen. nou echt hoofdpijn en geknapte vingers maar het is aardig gelukt. Niet met diesel of S100 of de beste stoomreiniger. dat achterwiel was bedekt met een laag asfalt ofzo, kei ei keihard. het ENIGE dat werkte was schuren met brillo staalwol. nog steeds een pokkewerk maar het enig dat werkte. nu zijn ze flink schoon en ingespoten met siliconenspray van S100. ziet er goed uit!
 
Hiephoi

Ik heb ook pas een motor gekocht die een poets beurt wel kan gebruiken.

De velgen heb ik al geprobeerd schoon te maken met WD40 maar da heeft nog niet voldoende resultaat -O-

(Afbeelding)

Het blok en de achterbrug zijn ook erg vies en zijn deze schoon te krijgen met diesel/daisy of iets anders??

mzzl muppet


het vuil op wiel en achterbrug krijg je met wd-40 zeker wel weg, tandenborsteltje en poetsdoek en poetsen maar *O*
 
Ik heb ook al zo'n hopeloos voorwiel waar niks op werkt. Diesel niet, wasbenzine niet, Dasty niet, WD40 niet, niks. Ook de 'laten-we-eens-een-week-lang-WD40-sproeien' truuk haalde niks uit.

Ik ga nog eens voor de ovenreiniger (mijn velgen zijn gelakt). Werkt dat niet, dan zeg ik gewoon dat ik een zwart geanodiseerd voorwiel heb :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan