Zeeuwse Dammen

mean-machine

uut Ee
3 jun 2013
11.997
7.227
Veluwe
Ik wil graag een rondje Walcheren doen.
Ik ga dan uiteraard over de Zeeuwse Dammen en ik vroeg me af of er mensen hier ervaring mee hebben, Behalve een gevulde tank, moet ik bijvoorbeeld rekening houden met zijwaartse wind? De Oosterschelde-kering is zeker niet mis! En hoe zit het met de muggenoverlast?

Ik las een stukje over iemand die na X aantal km gewoon niks meer zag door zijn helm.
Als ik dan op de boulevard van Vlissingen ben, dan rijd ik mss wel Michiel onderste-boven. Dat heeft die zeeheld niet verdiend! Tips zijn welkom!
 
ROFL..

vraag hier ook even na:
Rijden in Zeeland -=Deel 33=-

en verder:
- De middenbermen van de dammenroute zijn leuk om je bijzondere verrichtingen (slalom) te oefenen.
- Pas op voor speed-cameras.
- Bij flinke wind: Extra Fun. Als je de hele dammenroute doet heb je altijd wel ergens Zijwind. Goede Oefening!
- Als je van rotondes houd kan je het traject BoZ - Walcheren wat leuker maken.. Google Maps
(google accepteerd niet genoeg waypoints om alles er in te zetten, maar je snapt m wel... )

We zien je Verslag in Reizen en Touren tegemoet.
 
Laatst bewerkt:
De Zeeuwse dammen zou ik niet rijden als je geen ervaring hebt. Ik zou toch eerst eens de afsluitdijk en de houtribdijk gaan doen als voorbereiding. Mocht dat makkelijk gaan, en je hebt een beetje vertrouwen opgebouwd, dan misschien...
Die Zeeuwse dammen zijn verraderlijk, elk jaar waaien er wel een paar motorrijders vanaf. De meeste worden nooit meer teruggevonden.
 
De Zeeuwse dammen zou ik niet rijden als je geen ervaring hebt. Ik zou toch eerst eens de afsluitdijk en de houtribdijk gaan doen als voorbereiding. Mocht dat makkelijk gaan, en je hebt een beetje vertrouwen opgebouwd, dan misschien...
Die Zeeuwse dammen zijn verraderlijk, elk jaar waaien er wel een paar motorrijders vanaf. De meeste worden nooit meer teruggevonden.
_O-
 
Bij het rijden over de Zeeuwse dammen is het verplicht om bolussen uit te smeren over je banden. Plakken ze veel beter van. Kan geen bandenwarmer tegen op.
 
Aha dus daar ligt de bermuda driehoek vlakbij. Ik zou zelf een ruimte pak aantrekken met zuurstof flessen voor t geval je het water in waait.
 
Ik wil graag een rondje Walcheren doen.
Ik ga dan uiteraard over de Zeeuwse Dammen en ik vroeg me af of er mensen hier ervaring mee hebben, Behalve een gevulde tank, moet ik bijvoorbeeld rekening houden met zijwaartse wind? De Oosterschelde-kering is zeker niet mis! En hoe zit het met de muggenoverlast?

Ik las een stukje over iemand die na X aantal km gewoon niks meer zag door zijn helm.
Als ik dan op de boulevard van Vlissingen ben, dan rijd ik mss wel Michiel onderste-boven. Dat heeft die zeeheld niet verdiend! Tips zijn welkom!
_O- _O-

Zou gewoon rondje Sahara doen.
Veel veiliger weinig verkeer en geen mug te vinden.
 
ik zou een fluohesje /helm en zeker een zwemvest aantrekken met fluitje
mocht je te water raken dan zien je aan voor een mega foreldobber en je verdrinkt niet :+
wel de motor loslaten anders zink je alsnog _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil graag een rondje Walcheren doen.
Ik ga dan uiteraard over de Zeeuwse Dammen en ik vroeg me af of er mensen hier ervaring mee hebben, Behalve een gevulde tank, moet ik bijvoorbeeld rekening houden met zijwaartse wind? De Oosterschelde-kering is zeker niet mis! En hoe zit het met de muggenoverlast?

Ik las een stukje over iemand die na X aantal km gewoon niks meer zag door zijn helm.
Als ik dan op de boulevard van Vlissingen ben, dan rijd ik mss wel Michiel onderste-boven. Dat heeft die zeeheld niet verdiend! Tips zijn welkom!

Buienradar.nl - Overzicht wind in Nederland

Je wil een tip ? Die route niet nemen als windkracht boven de 12 uit komt :+
 
ook leuk: Windy.com:

Windy as forecasted

edit: en dat vlammen valt wel mee.
Dammenroute is tweebaans met van die mooie obstakels op de middenstreep.
en hier en daar een speedcamera of een mobile controle.

Dit soort obstakels:
4e6d09785b8e8c2144ec21db4fa4525c
 
Laatst bewerkt:
ook leuk: Windy.com:

Windy as forecasted

edit: en dat vlammen valt wel mee.
Dammenroute is tweebaans met van die mooie obstakels op de middenstreep.
en hier en daar een speedcamera of een mobile controle.

Dit soort obstakels:
[afbeelding]

tweebaans ??
1 rijbaan met 2 rijstroken ;)

Die obstakels zijn alleen in je hoofd een obstakel, je motor heeft daar geen enkele moeite mee.
 
Precies

Dat vlammen gaat daar nog prima, afgelopen weekend nog gedaan. Met behoorlijk wat wind trouwens. En idd beetje oppassen met de cameraatjes maar die vallen wel op in het vlakke landschap
 
De Zeeuwse dammen zou ik niet rijden als je geen ervaring hebt. Ik zou toch eerst eens de afsluitdijk en de houtribdijk gaan doen als voorbereiding. Mocht dat makkelijk gaan, en je hebt een beetje vertrouwen opgebouwd, dan misschien...
Die Zeeuwse dammen zijn verraderlijk, elk jaar waaien er wel een paar motorrijders vanaf. De meeste worden nooit meer teruggevonden.
Het is hier in Noord-Holland een goed bewaard geheim dat wij de Zeeuwse dammen (lengte: 4 km, 6 km en 8 km) rijden als voorafje, voordat we bij een flinke Noordwester over de Afsluitdijk (32 km) of de Houtribdijk (26 km) eens lekker uitwaaien. Of allebei, je moet toch weer terug. Het dragen van hesjes met patches wordt echter afgeraden, de patches kunnen worden losgerukt.
Harley-rijders wordt altijd afgeraden bij enige wind deze obstakels te nemen, er zijn diverse meldingen van afgerukte armen en/of plastic onderdelen. Er schijnen 'Zeeuwse' toestanden te zijn geweest, zie hierboven. Dit betreft vooral motoren met veel plastic.
Er was sprake van om op de recent aangelegde eilanden langs de Houtribdijk een gedenkteken te plaatsen voor de onverklaarbaar verdwenen 'dijkrijders' maar dat kostte te veel. Het is verboden de eilanden te betreden met een metaaldetector en schep.
 
tweebaans ??
1 rijbaan met 2 rijstroken ;)

Die obstakels zijn alleen in je hoofd een obstakel, je motor heeft daar geen enkele moeite mee.

de tweebaansweg zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: ['twebanswɛx] Verbuigingen: tweebaansweg|en (meerv.) weg bestaande uit één rijbaan en twee rijstroken met verkeer in tegenovergestelde richting Voorbeeld: `een tweebaansweg met een maximumsnelheid van ta...
Gevonden op tweebaansweg Nederlands woordenboek - Woorden.org
 
Okokok..
2 baans, 2 strooks, 2-stroke...whatever
(die discussie over naamgeving komt af en toe langs, ook een MF classic)

ik kan er blijkbaar beter overheen rijden dan er over schrijven.

Maar vooral in de zomer soms veel geduld nodig ivm de snelheidslimiet, de caravans en de inhaalverboden.
Tijdens gewoon spitsverkeer kan/mag je op het Z-H gedeelte, met de betonnen middenbermmuur, soms wel langs de tolerante koekblikken. Waarvoor erkentellijk.
Maar in vakantietijd beter niet te veel vrijheid pakken, want ander type verkeer.
Dus traject Middelburg - Rotterdam meestal maar via A58-A4.

Die obstakels "direct nemen" heb ik nog niet geprobeerd (weet ook niet of mijn plastic dat lang volhoud), maar je kan er in noodgevallen wel tussendoor.
 
Laatst bewerkt:
Pats...

ik had een week mn motor niet gezien, dus direct even rijden, en dan natuurlijk even de dammenroute op.

Code geel ? hm ja, met caravan natuurlijk niet slim met die wind., maar WTF... Vmax op 70?
Anyway, poserfoto hiero...
36218605621_c55634891c_z.jpg
 
de tweebaansweg zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: ['twebanswɛx] Verbuigingen: tweebaansweg|en (meerv.) weg bestaande uit één rijbaan en twee rijstroken met verkeer in tegenovergestelde richting Voorbeeld: `een tweebaansweg met een maximumsnelheid van ta...
Gevonden op tweebaansweg Nederlands woordenboek - Woorden.org

Vaktaal :P

Rijstrook - Wikipedia

En een link die op de pagina van jouw link staat het ook
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/864/
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/714


Maar goed, beetje hetzelfde als de wiel/velg/band discussie. :)
 
De Zeeuwse dammen zou ik niet rijden als je geen ervaring hebt. Ik zou toch eerst eens de afsluitdijk en de houtribdijk gaan doen als voorbereiding. Mocht dat makkelijk gaan, en je hebt een beetje vertrouwen opgebouwd, dan misschien...
Die Zeeuwse dammen zijn verraderlijk, elk jaar waaien er wel een paar motorrijders vanaf. De meeste worden nooit meer teruggevonden.


Ach welnee. Remmen is angst. Als je maar hard genoeg gaat hoef je die dammen niet eens te nemen joh.


ipbbmkaknvj6.JPG
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan