Zeg NEE tegen de APK voor motoren

:Y :Y


en weer een nieuw topic is erover geopend................ :') :') _O- _O- :z

Tja, zo gaat dat. Een topic openen is makkelijker dan even de zoekfunctie gebruiken :Z
Waar kennen we dat van? _O-

Heb je plaatje geleend en in mijn regionale topic gezet!
 
Dat ben ik al. Maar ga jij maar lekker voor alles naar de dealer en betaal maar...ik probeer me te verzetten tegen extra belastingen en als het me niet lukt weet ik iig dat ik het geprobeerd heb, al is het met een handtekening op een petitie...

Leer eens lezen. Doe al je onderhoud zelf, laat de motorzaak het controleren voor een paar tientjes en de APK administratief afhandelen...

Waarom doe ik nog moeite eigenlijk.

Als de APK alsnog doorgevoerd wordt omdat er één handtekening te weinig was, mogen jullie mij vernederen op allerlei manieren.
 
Wederom een nutteloze reactie...
Door mensen als jij zal de wereld nooit veranderen, omdat jij denkt dat het toch nooit zin heeft... Zolang we allemaal blijven denken: het helpt toch niks... Zal dat het ook niet doen.

Vol trots getekend want ben tegen afzetters... De EU en onze regering!!!! :r

'Occupy' is ook al zo'n grote beweging, heeft dat iets geholpen...? Misschien als jij daar met je tentje voor de tweede kamer gaat staan dat het wel zal helpen.

Beter nog! Start een politieke partij, motor vriendelijk! Ik zal op je stemmen, mits je APK-loze motoren achterwege laat.
 
Leer eens lezen. Doe al je onderhoud zelf, laat de motorzaak het controleren voor een paar tientjes en de APK administratief afhandelen...

Waarom doe ik nog moeite eigenlijk.

Als de APK alsnog doorgevoerd wordt omdat er één handtekening te weinig was, mogen jullie mij vernederen op allerlei manieren.



ik denk dat dat totaal geen zin heeft om op die manier onder een eventuele duurder uitvallende APK uit te komen.

Een specialist/ keurder hecht echt geen enkele waarde aan het [doe het zelf] gehalte van een klant.
Alles zal gewoon opnieuw gecheckt worden bij een APK.


Bij je auto doe je dat toch ook niet? J je brengt hem eerst weg en daarná hoor je wat er mis is en óf ie er wat aan moet doen, of dat je het zelf doet.


Dit is een paard achter de wagen spannen op deze manier die je beschrijft..
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat dat totaal geen zin heeft om op die manier onder een eventuele duurder uitvallende APK uit te komen.

Een specialist/ keurder hecht echt geen enkele waarde aan het [doe het zelf] gehalte van een klant.
Alles zal gewoon opnieuw gecheckt worden bij een APK.


Bij je auto doe je dat toch ook niet? J je brengt hem eerst weg en daarná hoor je wat er mis is en óf ie er wat aan moet doen, of dat je het zelf doet.


Dit is een paard achter de wagen spannen op deze manier die je beschrijft..

Nee hoor. heel veel mensen die ik ken doen het zo. Scheelt ze honderden euro's per jaar. Als je al enige tijd bij dezelfde toko je spullen laat controleren doen ze daar echt niet moeilijk over. Doen ze dat wel dan moet je twijfelen of je niet een andere moet zoeken.

En inderdaad, je kunt eerst je voertuig laten controleren en wachten op tot de monteur zegt wat er allemaal mis is. Maar de kans dat hij al begint met repareren zonder dat jij daar om vraagt is sterk aanwezig. En meestal gaan monteurs dan op de automaat en vervangen direct ook alles wat helemaal niet nodig is.

Maar met een beetje kennis hoor en zie je zelf wel wat er mis is met je vervoersmiddel.

Het is toch logisch dat als je fiets keurig in orde is zonder gebreken dat de monteur minder kosten hoeft te maken, of je hem nu zelf hebt onderhouden of hij gewoon al goed is voordat je hem naar de garage stuurt? Met een beetje boerenverstand kom ik al snel tot deze conclusie.

Edit: En goed is goed, en slecht is slecht. Dat ziet een expert ook. En als het goed is, is er geen reden tot vervangen of verbeteren.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor. heel veel mensen die ik ken doen het zo. Scheelt ze honderden euro's per jaar. Als je al enige tijd bij dezelfde toko je spullen laat controleren doen ze daar echt niet moeilijk over. Doen ze dat wel dan moet je twijfelen of je niet een andere moet zoeken.

En inderdaad, je kunt eerst je voertuig laten controleren en wachten op tot de monteur zegt wat er allemaal mis is. Maar de kans dat hij al begint met repareren zonder dat jij daar om vraagt is sterk aanwezig. En meestal gaan monteurs dan op de automaat en vervangen direct ook alles wat helemaal niet nodig is.

Maar met een beetje kennis hoor en zie je zelf wel wat er mis is met je vervoersmiddel.

Het is toch logisch dat als je fiets keurig in orde is zonder gebreken dat de monteur minder kosten hoeft te maken, of je hem nu zelf hebt onderhouden of hij gewoon al goed is voordat je hem naar de garage stuurt? Met een beetje boerenverstand kom ik al snel tot deze conclusie.

Edit: En goed is goed, en slecht is slecht. Dat ziet een expert ook. En als het goed is, is er geen reden tot vervangen of verbeteren.


ja, met de huidige autokeuring waarvan het eisenpakket voor de APK allang bekend is en je bij een vertrouwde garage zit waar je al jaren over de vloer komt en een verstandshouding hebt opgebouwd..

natuurlijk is het dan logisch dat dat oogluikend geaccepteerd wordt door de garage die ook de APK aan je voertuig uitvoert, ze willen immers geen vaste klant kwijtraken,


waar ik meer op doel; is... stel dat die APK regeling erdoorheen komt [god forbid] -O- :X

Een hele hoop motorrijders die normaal hun eigen onderhoud/service uitvoeren moeten dan ineens een bedrijf gaan zoeken die ook APK-keurt.
denk je ook niet dat dan alle aangesloten APK-keurbedrijfjes eerst flink winst willen gaan trekken uit deze nieuwe regeling/klanten? > prijzen goed opvoeren vanwege alle [nieuwe] aangeschafte apparatuur die speciaal nodig zijn omdat de overkoepelende keuringsinstantie/overheid dat eist? het komt dus uiteindelijk bij de klant vandaan.
Dat moet dan ook wel/kan niet anders want die kosten moeten ergens terugverdiend gaan worden, en dat vind ik op zich verklaarbaar en tevens ook niet eerlijk... -O- :X

Ik hoop het niet maar ben er wel bang voor, daarom stel ik dat vooral ws de eerste tijd de portemonnee behoorlijk leeggetrokken zal gaan worden bij een APK aan je motor[en]

je ken de overheid toch wel inmiddels? die wil verdienen aan ons burgers...
en hoe gaat dat beter dan meer dan 700.000 motorrijders verplicht ter keuring te sturen,
echt, ze worden er behoorlijk beter van. |( :') -O- :$

*vulling schatkist die weer geleegd wordt in EU-landen...* :') :')
 
Laatst bewerkt:
~
En inderdaad, je kunt eerst je voertuig laten controleren en wachten op tot de monteur zegt wat er allemaal mis is. Maar de kans dat hij al begint met repareren zonder dat jij daar om vraagt is sterk aanwezig. En meestal gaan monteurs dan op de automaat en vervangen direct ook alles wat helemaal niet nodig is.

Ook bullshit.
:(
 
ja, met de huidige autokeuring waarvan het eisenpakket voor de APK allang bekend is en je bij een vertrouwde garage zit waar je al jaren over de vloer komt en een verstandshouding hebt opgebouwd..

natuurlijk is het dan logisch dat dat oogluikend geaccepteerd wordt door de garage die ook de APK aan je voertuig uitvoert, ze willen immers geen vaste klant kwijtraken,


waar ik meer op doel; is... stel dat die APK regeling erdoorheen komt [god forbid] -O- :X

Een hele hoop motorrijders die normaal hun eigen onderhoud/service uitvoeren moeten dan ineens een bedrijf gaan zoeken die ook APK-keurt.
denk je ook niet dat dan alle aangesloten APK-keurbedrijfjes eerst flink winst willen gaan trekken uit deze nieuwe regeling/klanten? > prijzen goed opvoeren vanwege alle [nieuwe] aangeschafte apparatuur die speciaal nodig zijn omdat de overkoepelende keuringsinstantie/overheid dat eist? het komt dus uiteindelijk bij de klant vandaan.
Dat moet dan ook wel/kan niet anders want die kosten moeten ergens terugverdiend gaan worden, en dat vind ik op zich verklaarbaar en tevens ook niet eerlijk... -O- :X

Ik hoop het niet maar ben er wel bang voor, daarom stel ik dat vooral ws de eerste tijd de portemonnee behoorlijk leeggetrokken zal gaan worden bij een APK aan je motor[en]

je ken de overheid toch wel inmiddels? die wil verdienen aan ons burgers...
en hoe gaat dat beter dan meer dan 700.000 motorrijders verplicht ter keuring te sturen,
echt, ze worden er behoorlijk beter van. |( :') -O- :$

*vulling schatkist die weer geleegd wordt in EU-landen...* :') :')



ter aanvulling; denk aan de $uro...... dat ging ons helemaal niets extra kosten zei de overheid bij de invoering,

"nee hoor! alle kosten/uitgaven blijven hetzelfde, er komen omrekenmachines om uit te rekenen hoeveel gulden een $uro.........


weet je nog?? wakker geschud? :W O-) _O-







dit gaat weer precies op dezelfde manier, mark my words. :') O-) :X B|
 
ter aanvulling; denk aan de $uro...... dat ging ons helemaal niets extra kosten zei de overheid bij de invoering,

"nee hoor! alle kosten/uitgaven blijven hetzelfde, er komen omrekenmachines om uit te rekenen hoeveel gulden een $uro.........


weet je nog?? wakker geschud? :W O-) _O-







dit gaat weer precies op dezelfde manier, mark my words. :') O-) :X B|

Die Teuro, zoals onze oosterburen het zeggen.

Maar, met motorfietsen werkt het een beetje anders. De euro gebruik jij voor boterhammetjes en een huis. Die heb je NODIG.
De APK is straks een extra verplichting om motor te kunnen rijden. En daarbij geldt gewoon: wordt het ding te duur, gaat papa een andere hobby zoeken. Vissen/fietsen/sigarenbandjes verzamelen/zeilen/of een extra vriendin zoeken.

En de laatste optie is ook nog eens goed tegen de vergrijzing, onze liegebeesies denken echt wel na over de toekomst... :+
 
Die Teuro, zoals onze oosterburen het zeggen.

Maar, met motorfietsen werkt het een beetje anders. De euro gebruik jij voor boterhammetjes en een huis. Die heb je NODIG.
De APK is straks een extra verplichting om motor te kunnen rijden. En daarbij geldt gewoon: wordt het ding te duur, gaat papa een andere hobby zoeken. Vissen/fietsen/sigarenbandjes verzamelen/zeilen/of een extra vriendin zoeken.

En de laatste optie is ook nog eens goed tegen de vergrijzing, onze liegebeesies denken echt wel na over de toekomst... :+


zeker heb je een punt, :)



maar ik trachtte aan te geven dat het qua kosten ongeveer hetzelfde zou verlopen als wat die heerlijke munt voor ons destijds heeft gedaan...


iddg als de kosten/uitgaven aan de motor te hoog gaan worden zal het idd zeker zo zijn dat de hobby vaarwel gezegd moet worden.

Of de motorfiets komt niet/kan niet meer door de eisen van de keuring heenkomen en moet persé een andere aangeschaft worden,
daar gokken die galbakken gewoon op joh... :] :X |(





zie>> FOK.nl cookie-informatie

Hoge kosten
Met het oog op het verbeteren van de verkeersveiligheid in Europa, moeten de juiste maatregelen worden genomen. Voor motorfietsen hebben verplichte periodieke inspecties geen enkel bewezen verkeersveiligheidseffect, terwijl tegelijkertijd de kosten volledig voor rekening van de consument komen.

In dit geval zullen de kosten naar verwachting escaleren voor mensen die zich niet kunnen veroorloven iedere drie jaar een nieuw voertuig aan te schaffen. Zo'n 35 miljoen gemotoriseerde tweewielers zijn geregistreerd in de Europese Unie. Als de prijs voor een inspectie wordt vastgesteld op 50 euro, zou motorrijders 1,7 miljard euro op tweejaarlijkse basis betalen voor hun voertuigkeuring. Op basis van een geschatte voorraad van 70 procent van motor- en bromfietsen ouder dan zes jaar, zou de voorgestelde jaarlijkse keuring voor die oudere motoren per jaar leiden tot een extra 1,2 miljard euro aan uitgaven! En deze cijfers vermelden nog niet eens de sociale kosten die voortvloeien uit het feit dat de voertuigeigenaar normaliter minstens een halve dag vrij moet nemen om zijn of haar voertuig naar een erkende keuringsinstantie te brengen.

De grote winnaars van dit voorstel zijn de keuringssinstanties, omdat ze op zijn minst een 50 procent toename van de omzet verwachten. Voertuigfabrikanten zullen naar verwachting ook profiteren, omdat de jaarlijkse keuringen een stimulans zijn voor eigenaren van oudere voertuigen om een nieuwe motor of auto te kopen.

Onaanvaardbaar
"Dit is niets minder dan een belasting op armoede voor hen die zich niet iedere drie jaar kunnen veroorloven een nieuw voertuig te kopen", zegt FEMA's secretaris-generaal Aline Delhaye. "In termen van tijd en geld, zullen de kosten voor de burger astronomisch zijn, zonder dat er ook maar een voordeelen tegenover staat. Dit is niet aanvaardbaar."

Nu moet het voorstel worden besproken en goedgekeurd door het Europees Parlement en de Raad. Deze vrijdag is de laatste officiële werkdag voor de leden van het Europees Parlement in Brussel voor het zomerreces. De Commissie heeft er duidelijk met een vooropgezet doel voor gekozen het voorstel die dag te publiceren; zo vlak voor de zomervakantie neemt men de critici de wind uit de zeilen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan