Zeiltje over motor.

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.557
113.005
Rèswèk
Ik heb een bouwzijltje over twee motoren die buiten staan. Met argusogen kijk ik er naar wat de wind daar mee doet.
Klappert continue op en neer en heen en weer, zou dat lakschade ten gevolge kunnen hebben of is die lak hard genoeg?

Toen de wind nog zuid / zuitwest was nergens last van, nu staat de boel de hele dag te klapperen. Eigenlijk moeten ze naar binnen ;(

Iemand ervaring, schade opgelopen???
 
Laatst bewerkt:
Geen ervaring maar als je toch je vraagtekens hebt dan de kleine uitstekende delen van je lakwerk tenminste als je hebt, afplakken met tape...of flanellen laken er eerst overheen trekken en dan zeil... :?
 
Waarom koop je niet gewoon een fatsoenlijke motorhoes met gevoerde binnenkant.
Ze horen eigenlijk binnen te staan, maar er moet een boel gerangeerd worden, dus dit was for the time being. Duurt alleen een beetje lang
 
Ik heb een bouwzijltje over twee motoren die buiten staan. Met argusogen kijk ik er naar wat de wind daar mee doet.
Klappert continue op en neer en heen en weer, zou dat lakschade ten gevolge kunnen hebben of is die lak hard genoeg?

Toen de wind nog zuid / zuitwest was nergens last van, nu staat de boel de hele dag te klapperen. Eigenlijk moeten ze naar binnen ;(

Iemand ervaring, schade opgelopen???

Hoeft maar een klein korreltje tussen de lak en zeil te komen...
Maar je hebt een goeie oplossing :)
 
Als het tijdelijk is en het weer blijft droog zoals de afgelopen tijd, dan kun je ze ook zonder zeil buiten zetten.
 
Als het tijdelijk is en het weer blijft droog zoals de afgelopen tijd, dan kun je ze ook zonder zeil buiten zetten.

1585477996509.png


Vanaf dinsdag dan, met ht betrouwbare weer in NL. Afgelopen maanden heb ik er 15 keer een buitengezet omdat het weer mooi genoeg was omt te gaan rijden en meteen weer binnengezet omdat het begon te regenen
 
Motoren met de kond in de wint zetten,net zoals koeien en schapen dat doen om hun kop droog te houden als het regent.
 
Ik heb een bouwzijltje over twee motoren die buiten staan. Met argusogen kijk ik er naar wat de wind daar mee doet.
Klappert continue op en neer en heen en weer, zou dat lakschade ten gevolge kunnen hebben of is die lak hard genoeg?

Toen de wind nog zuid / zuitwest was nergens last van, nu staat de boel de hele dag te klapperen. Eigenlijk moeten ze naar binnen ;(

Iemand ervaring, schade opgelopen???
Ja gisteren. Mijn Goldwing staat op de jiffy en een beetje schuin oplopend terras. Met een hoes er omheen.
Gisteren omgewaaid, stond toch te recht op.

Gashendel kapot gebroken. B|B|
 
Ja wat straycat zegt, kont in de wind. Maar die wind draait soms.
Ik heb 2,5 bij 1,9 meter. Ben al blij dat ik ze naastmekaar kreeg. meest komt toch de wimd uit west, dan heb ik er geen last van...
 
Als het tijdelijk is en het weer blijft droog zoals de afgelopen tijd, dan kun je ze ook zonder zeil buiten zetten.
Dat is het voorlopig dus effe... Wedden dat het nu binnen een kwartier regent???
 
@Rob RD : waarom geen zeil per motor en dan met spanbandje o.i.d beetje "in vorm brengen" oftewel gewoon met spanbandje de zeil om de motor spannen. Heb dit al meerdere keren gezien bij motoren.

Ps. bij mij in de straat staat een Suzuki GSX met een te losse hoes. Flink staan klapperen met die storm van eerder dit jaar. Niet normaal wat een kabaal een te grote hoes geeft bij stormachtig weer!
 
@Rob RD : waarom geen zeil per motor en dan met spanbandje o.i.d beetje "in vorm brengen" oftewel gewoon met spanbandje de zeil om de motor spannen. Heb dit al meerdere keren gezien bij motoren.

Ps. bij mij in de straat staat een Suzuki GSX met een te losse hoes. Flink staan klapperen met die storm van eerder dit jaar. Niet normaal wat een kabaal een te grote hoes geeft bij stormachtig weer!
Ik denk dat ik ondanks het veevervoersverbod en ophokplicht sowieso even naar de action ga in alle vroegte
 
<knip>
Iemand ervaring, schade opgelopen???
Ja, en yep, tenminste ik heb het zien gebeuren.

Nondeju dat ik daar zelf niet op gekomen ben |(|(|(:z :Z
Ook een laken waar nog zand onder kan waaien gaat bij constante beweging uiteindelijk 'schuren'.

Ik denk dat ik ondanks het veevervoersverbod en ophokplicht sowieso even naar de action ga in alle vroegte
Koop dan vooral ook een paar rollen vershoudfolie. Draai die om je hele fiets of alleen je kwetsbare delen; lekker strak zodat er geen bewegende/wrijvende contacten meer zijn.
Dan het zeil erover, met eventueel een laken eronder, flink strak trekken en vastzetten met duckt tape (ook lekker cheap van de Action) om zoveel mogelijk beweging te voorkomen; ben je voor minder dan vijf euro safe.

Op de lange termijn kan het folie natuurlijk vocht gaan opsluiten, met de nadelige gevolgen die dat weer kan hebben, maar voor een paar weekjes ben je wel OK.
 

Ja, want misschien klinkt het wat overdreven, maar ik had ooit es een weekendtas achterop mijn R1 geknupt en in de Eifel nogal wat regen gehad.... (plus opspattend zand dus) ... heel mijn glimmend blauwe kontje onder de krassen. Sindsdien draaide ik er van tevoren folie omheen.
 
Motoren met de kond in de wint zetten,net zoals koeien en schapen dat doen om hun kop droog te houden als het regent.
Ik kwam hier nog even langs. Maar een motor is gemaakt om met de kop in de wind te staan/gaan, als ik zo op de wind zou kúnnen zetten gaan ze dus niet met de kont in de wind, kan je je voorstellen wat je terugvindt in je kuip als je je motor met zuidwest 6 met zijn kont in de wind zet op de scheveningse boulevard???
 
Maar je mag toch niet meer op Scheveningen staan .....
 
Terug
Bovenaan Onderaan