Zekering brand door na elke rit

HondaCM400

MF'er
14 aug 2019
40
15
Hallo Allemaal!

Ik heb mij net aangemeld voor dit mooie forum (en voorgesteld :) ) en zit met 1 technisch probleem.
Vandaag heb ik een Honda CM400 uit '81 opgehaald en nu blijkt dat na elke rit, de zekering doorgebrand is.

Onder het zadel zit een zekering kastje met 3 glas zekeringen, 1 van de buitenste brand na elke rit door.

Nu zijn mijn vragen;
- weet iemand waarvoor de buitenste zekeringen zijn? Kan het nergens vinden op internet.
- of heeft iemand zoiets soortgelijks al mee gemaakt en kan ik direct gericht bezig gaan met reparatie.
- hoeveel ampère zekeringen horen er in te zitten?

In ieder geval al hartstikke bedankt, er zullen ongetwijfeld nog meer vragen gaan komen omdat ik nog wel een paar dingen wil veranderen aan de Honda!.

Foto voor de leuk even bijgevoegd!


Thnx alvast.
fullsizeoutput_e48.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Puur uit interesse: Wat heb je nu betaald voor deze masjien? Je kunt hem leuk of lelijk vinden, maar als hij het straks weer goed doet en je hebt er niet meer dan 500 voor gedokt, dan kun je nog veel plezier hebben voor een bedragje wat je normaal uitgeeft aan een avondje bier drinken.....
Hij stond voor 2500 op marktplaats , ik heb hem toen 1500 geboden.. hij ging niet akkoord.

Week later stond die op een veiling site, heb hem daar voor 600 over kunnen nemen haha
 
Als die niet meer aangaat als die zekering stuk is, dan is die misschien wel van je startrelais/startmotor of een draad die daar naar toe gaat.

Probeer dat draad is te volgen om te kijken waar die geen gaat
 
Dan zit het dus in de aansturing van het starten,zoals hierboven vermeld.

Draden volgen en zoeken/meten.
Is de zekering direct na het starten stuk? of niet.
Bij direct na het starten stuk . zou een te kleine zekering kunnen zijn.

Wel een mooi prijsje,en een leuke lachende derde :t

Hopen dat je het snel kunt fixen
 
Dan zit het dus in de aansturing van het starten,zoals hierboven vermeld.

Draden volgen en zoeken/meten.
Is de zekering direct na het starten stuk? of niet.
Bij direct na het starten stuk . zou een te kleine zekering kunnen zijn.

Wel een mooi prijsje,en een leuke lachende derde :t

Hopen dat je het snel kunt fixen
Ik ga morgen eerst even goed kijken welke zekeringen het zijn, ik hou jullie op de hoogte. Alvast erg bedankt!
 
7 Ampere bij 12 volt is 84 watt en dat is wel wat weinig. Zet er eerst een 10A zekering in en kijk of die heel blijft en nog mooier is als je onderzoekt welke er in hoort. Staat dat niet ergens op dat zekeringkastje of in het dekseltje?


Daarmee beginnen, niet zomaar zwaardere zekeringen steken.
 
het is een beetje een vaag verhaal..lees het eens door en kijk of ja als expert iets met jouw bericht kunt....
Na elke rit zeg je, is dat als je een rondje rond het huis rijd? of na 5 km , of na 50 km, of kun je hem maar 1x starten..
branden de lampjes op en rond de teller nog wel, doet je licht het nog, ....\
probeer zoveel mogelijk info te geven, dan kunnen wij al dingen uitsluiten en gericht gaan helpen
 
Als ik het zo zie heb je weinig te lachen. Zot heeft gelijk. De motor is aangepast door een "artiest".
Jij bent al bang van andere knippers en al is zot een “uitstekende vakmanmonteur” en heb ik respect voor zijn technische inzicht. Op een foto als die geplaatst is kun je nooit de staat van het electrische circuit zien. Dit kan ook domme pech zijn.
 
Als het bv een doorgeschuurde plek in de kabelboom blijkt te zijn: Vervang de zekering door bv. een autolamp (H4 2 gloeidraden tegelijkertijd), en jutter aan de kabel. Optische indicatie zonder een kist zekeringen door te fikken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan