Zekering brand door na elke rit

HondaCM400

MF'er
14 aug 2019
40
15
Hallo Allemaal!

Ik heb mij net aangemeld voor dit mooie forum (en voorgesteld :) ) en zit met 1 technisch probleem.
Vandaag heb ik een Honda CM400 uit '81 opgehaald en nu blijkt dat na elke rit, de zekering doorgebrand is.

Onder het zadel zit een zekering kastje met 3 glas zekeringen, 1 van de buitenste brand na elke rit door.

Nu zijn mijn vragen;
- weet iemand waarvoor de buitenste zekeringen zijn? Kan het nergens vinden op internet.
- of heeft iemand zoiets soortgelijks al mee gemaakt en kan ik direct gericht bezig gaan met reparatie.
- hoeveel ampère zekeringen horen er in te zitten?

In ieder geval al hartstikke bedankt, er zullen ongetwijfeld nog meer vragen gaan komen omdat ik nog wel een paar dingen wil veranderen aan de Honda!.

Foto voor de leuk even bijgevoegd!


Thnx alvast.
fullsizeoutput_e48.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal!

Ik heb mij net aangemeld voor dit mooie forum (en voorgesteld :) ) en zit met 1 technisch probleem.
Vandaag heb ik een Honda CM400 uit '81 opgehaald en nu blijkt dat na elke rit, de zekering doorgebrand is.

Onder het zadel zit een zekering kastje met 3 glas zekeringen, 1 van de buitenste brand na elke rit door.

Nu zijn mijn vragen;
- weet iemand waarvoor de buitenste zekeringen zijn? Kan het nergens vinden op internet.
- of heeft iemand zoiets soortgelijks al mee gemaakt en kan ik direct gericht bezig gaan met reparatie.
- hoeveel ampère zekeringen horen er in te zitten?

In ieder geval al hartstikke bedankt, er zullen ongetwijfeld nog meer vragen gaan komen omdat ik nog wel een paar dingen wil veranderen aan de Honda!.

Foto voor de leuk even bijgevoegd!


Thnx alvast.Bekijk bijlage 1418241
Ga zelf na wat er achter deze zekering zit. Bijvoorbeeld door het vragen aan de verkoper of 'verbouwer'.
 
Wat ben je weer aardig Zot. ☂

@ TS: er moeten de nodige gegevens staan op het internet over jouw motor. Ik vermoed dat er een te lichte zekering in zit, maar als een zwaardere zekering ook steeds sneuvelt denk ik in de richting van een kortsluiting.
 
Wat ben je weer aardig Zot. ☂

@ TS: er moeten de nodige gegevens staan op het internet over jouw motor. Ik vermoed dat er een te lichte zekering in zit, maar als een zwaardere zekering ook steeds sneuvelt denk ik in de richting van een kortsluiting.

Duidelijk, ga ik dat eerst eens proberen!
Heb zelf weinig kennis van motoren vandaar de vraag.. aardige mensen hier zeg
 
rij je steeds met licht aan? Doe dit eens uit. Blijft over....... ( incl remlicht) Hoe lang rij je dan? Op te delen in kwartier blokken?
Al gekeken na starten en stationair lopen en wat gas geven? Hou 'm es onder de 3500 toeren.
 
Ik ben een van de aardigsten. :Y 😇 {kruipt in een hoekje onder stoel)

Maar als er een 15 Ampere zekering in zit moet je die niet gaan vervangen door 35 Ampere hoor, ga eerst eens voor 20.
Volgens mij zat er een 7 ampère in als dat kan... ik zal morgen eens beter kijken en foto’s maken, heb hem naar de stalling gebracht.
 
rij je steeds met licht aan? Doe dit eens uit. Blijft over....... ( incl remlicht) Hoe lang rij je dan? Op te delen in kwartier blokken?
Al gekeken na starten en stationair lopen en wat gas geven? Hou 'm es onder de 3500 toeren.
Dit ga ik allemaal proberen eerst volgende keer als ik in de stalling ben, thnxx!
 
7 Ampere bij 12 volt is 84 watt en dat is wel wat weinig. Zet er eerst een 10A zekering in en kijk of die heel blijft en nog mooier is als je onderzoekt welke er in hoort. Staat dat niet ergens op dat zekeringkastje of in het dekseltje?
 
7 Ampere bij 12 volt is 84 watt en dat is wel wat weinig. Zet er eerst een 10A zekering in en kijk of die heel blijft en nog mooier is als je onderzoekt welke er in hoort. Staat dat niet ergens op dat zekeringkastje of in het dekseltje?
7 ampere.....das volgens mij idd veel te weinig. In mijn CB350/2 zaten al zwaardere zekeringen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan