Zekering ignition/start klapt eruit.

NinjaFlame

MF'er
13 sep 2008
145
27
eemnes
Vandaag is mijn motor uitgevallen tijdens het rijden. (Honda vt750 shadow) De zekering van mijn ignition/start was eruit geklapt. Met een nieuwe erin heb ik soms wel en soms geen stroom. Als ik wel stroom heb en ik vraag ergens stroom (bv licht, remmen, claxon, gaan alle lampjes weer uit maar soms ook weer langzaam aan. Na een tijdje proberen klapt de zekering weer. Iemand een idee waar ik kan zoeken?
 
Laatst bewerkt:
Heb je de motor accu wel losgekoppeld, toen je de auto accu aansloot ?

Als de motor accu is kortgesloten, trekt hij het voltage van de autoaccu ook omlaag.
 
Heb je de motor accu wel losgekoppeld, toen je de auto accu aansloot ?

Als de motor accu is kortgesloten, trekt hij het voltage van de autoaccu ook omlaag.
Nee dat heb ik dan weer niet gedaan, maar je zou toch zeggen dat er wel iets van spanning op de motor moet komen. Ik vraag me nog steeds af of het contactslot gewoon geen contact meer maakt.
 
Inmiddels heb ik een nieuwe accu geplaatst en heb ik weer spanning.
Als ik nu mijn contact aanzet springt nog steeds de zekering eruit.
Nu was ik even aan het kijken naar mijn spanningsregelaar en in mijn handboek staat dat ik geen spanning mag meten op de rood/witte draad en de groene.
Ik meet daar wel gewoon 12,6 volt op maar dit kan toch ook niet anders?
Rood/wit komt van mijn startrelais en groen is massa.
Weet iemand hoe het kan zijn dat ik hier geen spanning mag meten?
 
Inmiddels heb ik een nieuwe accu geplaatst en heb ik weer spanning.
Als ik nu mijn contact aanzet springt nog steeds de zekering eruit.
Nu was ik even aan het kijken naar mijn spanningsregelaar en in mijn handboek staat dat ik geen spanning mag meten op de rood/witte draad en de groene.
Ik meet daar wel gewoon 12,6 volt op maar dit kan toch ook niet anders?
Rood/wit komt van mijn startrelais en groen is massa.
Weet iemand hoe het kan zijn dat ik hier geen spanning mag meten?

Met de stekker(s) los van de spanningsregelaar gaat de zekering ook stuk?
 
Dit is dat stukje waarin staat dat ik geen spanning zou mogen meten op die 2 draden maar naar mijn idee kan dat niet anders dan dat daar spanning op staat. Er staat ook dat er WEL spanning aangegeven moet worden als je rood/wit meet en massa op blok. Maar die groene komt van massa dus dan is het toch niet gek dat ik daar gewoon spanning meet? 🤔
 

Bijlagen

  • 20220706_140102.jpg
    20220706_140102.jpg
    141,6 KB · Weergaven: 4
Aan de CDI zitten meerdere circuits verbonden.. Meestal vormt de CDI geen sluiting. De CDI stuurt o.a. de bobines aan. Als bijvoorbeeld een bobine kortsluiting maakt kan 1 van de onderdelen binnen de CDI welke hem aanstuurt ook aan vaantjes gaan.. Ik zou niet zomaar een CDI over pluggen zonder alle componenten aangesloten aan de CDI te hebben gecontroleerd.. (ook de bedrading)
 
Terug
Bovenaan Onderaan