Zeldzame fietsen

Vodkat,

Het is andersom. De R1/R6 lijken op de R7. We praten hier wel degelijk over een zeer exclusief ding. Was een homologatiefiets en zijn zeer beperkt gebouwd. De latere R1/R7's hebben veel overgenomen van deze machine. Helaas worden de meeste aangeboden, als ze aangeboden worden, met ca 110PK. Eigenlijk moet de kit gemonteerd worden en dan heb je een PK'tje of 40 extra.

Die SW-01 eerder in dit topic is de grootvader van de R7.

Aha ok, weer wat geleerd ;)

Ben trouwens ook wel trots op mijn eigen "redelijk zeldzame" originele Honda VFR400r NC30. :Y en natuurlijk in de echte HRC kleuren 8-)

Ik zal geen piccie posten want zo exclusief is ie nou ook weer niet :P
 
Aha ok, weer wat geleerd ;)

Ben trouwens ook wel trots op mijn eigen "redelijk zeldzame" originele Honda VFR400r NC30. :Y en natuurlijk in de echte HRC kleuren 8-)

Ik zal geen piccie posten want zo exclusief is ie nou ook weer niet :P


Zou dat piccie wel posten hoor. Om de navolgende redenen:
- 400cc is redelijk zeldzaam in NL, en zeker de NC30
- voor jou is het een unieke fiets.

Gr
 
Zou dat piccie wel posten hoor. Om de navolgende redenen:
- 400cc is redelijk zeldzaam in NL, en zeker de NC30
- voor jou is het een unieke fiets.

Gr
:)


full
 
Nou ik heb de motor van mijn vader in de woonkamer staan als decoratie, en hij staat lekker warm natuurlijk. Het is een Bianchi Scudo del Sud bouwjaar 1952. Waarschijnlijk de enigste in Nederland (als iemand er nog 1 weet hoor ik het graag).

Deze motor is in 1999 gerestaureerd door de fabriek Bianchi ism met Zaretti (restauratie bedrijf). Deze motor is geshowd op de motorbeurs in Milaan samen met andere Bianchi motoren. De reden was het weer opstarten van nieuwe motoren lijn. Helaas (wat raar) is de doorstart niet gelukt.
De motor van mijn vader (scudo de sud) is zeer speciaal. Dit komt door zijn Webb voorvork en 3 versn.bak. De latere modellen hadden een telescoop voorvork en 4 versnellingen. Dit maakt het 1ste type dus speciaal. En ik vind hem heeeeeeeeeellllllllll mooi, op de foto is het toch weer anders. Glimt ie niet zo.

DSC00222.jpg


DSC00221.jpg


Gr.
johan.gif
 
Nou ik heb de motor van mijn vader in de woonkamer staan als decoratie, en hij staat lekker warm natuurlijk. Het is een Bianchi Scudo del Sud bouwjaar 1952. Waarschijnlijk de enigste in Nederland (als iemand er nog 1 weet hoor ik het graag).

Deze motor is in 1999 gerestaureerd door de fabriek Bianchi ism met Zaretti (restauratie bedrijf). Deze motor is geshowd op de motorbeurs in Milaan samen met andere Bianchi motoren. De reden was het weer opstarten van nieuwe motoren lijn. Helaas (wat raar) is de doorstart niet gelukt.
De motor van mijn vader (scudo de sud) is zeer speciaal. Dit komt door zijn Webb voorvork en 3 versn.bak. De latere modellen hadden een telescoop voorvork en 4 versnellingen. Dit maakt het 1ste type dus speciaal. En ik vind hem heeeeeeeeeellllllllll mooi, op de foto is het toch weer anders. Glimt ie niet zo.

[afbeelding]

[afbeelding]

Gr.
[afbeelding]
Mooi hoor...
full
 
In april zijn we naar de "American Motorcycle Museum" geweest met de plaatselijke motorclub.

De enige motor die ik de moeite waard vond een foto van te nemen was deze:

Foto-3RF7WIUA.jpg


Foto-H74RWGC3.jpg


Dit was ook de enige motor in het museum die niet van de eigenaar was.
De echte eigenaar wilde hem niet verkopen maar hij mag hem wel lenen.
Ik geloof dat ie iets van 150.000 euro kost :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan