Jorg M
Die hard MF'er
- 3 sep 2021
- 327
- 269
Denk dat bijna iedere motorrijder er een bloedhekel aan heeft; die hatelijke middenvakrijders op de autostrade. Bij elke rit heb je er wel herhaaldelijk mee te maken, zulke hufter(esse)s die het middenvak kiezen en er dan vastgeroest blijven hangen met cruisecontrol op 108km/u en beide poten op de Iphone, of er op het rechtervak naast/voor hun een voertuig is of niet. Wanneer je ze, noodgedwongen net ietsje boven de toegelaten max. snelheid met alle risico’s op boete erbij, langs links voorbij wil gaan en je hun een met bliksemschichten geladen blik toewerpt, ontdek je telkens weer een bekakte tuttebel mongool-smoel die terwijl ook nog ’ns doodleuk de gaspedaal aan’t plat duwen is..
Voor zo ver ik weet, in België althans, is dit een inbreuk op het verkeersreglement; je moet eigenlijk ALTIJD rechts rijden, de uitzondering is bij een inhaalmanoever (aan toegelaten max snelheid), dan mag je naar het middenrijvak om in te halen maar moet je dus meteen nadien terug op het rechterrijvak.. Een aanéénschakeling van meerdere continue inhaalmanoevers op dit rijvak kan indien de afstand tussen de ingehaalde voertuigen te klein is om op een veilige manier terug in te voegen (een lange rij vrachtwagens bijvoorbeeld).. Het meest linkse rijvak is eigenlijk voorbehouden voor prioritaire voertuigen zoals brandweer, ambulancen, politie, Harleys,..) Het is dus niet de bedoeling om als een vet egoïstisch schijtend nijlpaard in’t midden van de vijver te blijven protten. Ik ben wel geen verkeersexpert misschien heb ik het mis..
VANDAAG, wegens de ontiegelijk verzengde bloedhitte in een stekende maniakale brandzon bij 36°C, heb ik mezelf toch ook ’ns bezoedeld met dergelijke onethische rijmethode en me gewaagd aan het zonet uitgevonden concept ’Slowspeed Shadow Riding’; dit is op het middenvak naast een rijdende vrachtwagen aan ongev gelijke snelheid in diens schaduw blijven hangen (werkt enkel als de zon zich rechts vd baan bevind en er een hoge aanhanger bij is uiteraard).. Best wel voelbaar efficiënt, zelfs het digitale thermometertje gaf een graad minder na enkele minuten.. Natuurlijk zie je de auto’s achter op je afkomen aan een rotsnelheid en zoeven ze doelbewust ostentatief met extra haat en agressie zonder richtingaanwijzer en half over de middenlijn naast je voorbij alsof je als motorrijder geacht wordt altijd en immer minstens aan 150Km/u vóór hun te blijven uitrijden zoals een pluchen nephaas bij een windhonden race.. Natuurlijk kan je maar 93 à 95km/u doen naast deze vrachtwagen om in diens schaduw te blijven en technisch gezien ben je die wél nog aan’t inhalen, al zij het aan een wel héél kleine meersnelheid... Maar de vraag is als volgt; Magda? U de èchte verkeersexpert aan U het woord!
Voor zo ver ik weet, in België althans, is dit een inbreuk op het verkeersreglement; je moet eigenlijk ALTIJD rechts rijden, de uitzondering is bij een inhaalmanoever (aan toegelaten max snelheid), dan mag je naar het middenrijvak om in te halen maar moet je dus meteen nadien terug op het rechterrijvak.. Een aanéénschakeling van meerdere continue inhaalmanoevers op dit rijvak kan indien de afstand tussen de ingehaalde voertuigen te klein is om op een veilige manier terug in te voegen (een lange rij vrachtwagens bijvoorbeeld).. Het meest linkse rijvak is eigenlijk voorbehouden voor prioritaire voertuigen zoals brandweer, ambulancen, politie, Harleys,..) Het is dus niet de bedoeling om als een vet egoïstisch schijtend nijlpaard in’t midden van de vijver te blijven protten. Ik ben wel geen verkeersexpert misschien heb ik het mis..
VANDAAG, wegens de ontiegelijk verzengde bloedhitte in een stekende maniakale brandzon bij 36°C, heb ik mezelf toch ook ’ns bezoedeld met dergelijke onethische rijmethode en me gewaagd aan het zonet uitgevonden concept ’Slowspeed Shadow Riding’; dit is op het middenvak naast een rijdende vrachtwagen aan ongev gelijke snelheid in diens schaduw blijven hangen (werkt enkel als de zon zich rechts vd baan bevind en er een hoge aanhanger bij is uiteraard).. Best wel voelbaar efficiënt, zelfs het digitale thermometertje gaf een graad minder na enkele minuten.. Natuurlijk zie je de auto’s achter op je afkomen aan een rotsnelheid en zoeven ze doelbewust ostentatief met extra haat en agressie zonder richtingaanwijzer en half over de middenlijn naast je voorbij alsof je als motorrijder geacht wordt altijd en immer minstens aan 150Km/u vóór hun te blijven uitrijden zoals een pluchen nephaas bij een windhonden race.. Natuurlijk kan je maar 93 à 95km/u doen naast deze vrachtwagen om in diens schaduw te blijven en technisch gezien ben je die wél nog aan’t inhalen, al zij het aan een wel héél kleine meersnelheid... Maar de vraag is als volgt; Magda? U de èchte verkeersexpert aan U het woord!
Laatst bewerkt: