Dag mensen,
ik denk er over om voor de enfield zelf een absorptiedemper te maken; De oude is erg rot en heeft schotten wat nogal weerstand zal geven, vooral nu er duidelijk (minstens) 1 los zit.
Ja er is een aanbod van dempertjes op aliexpress etc maar de verkopers weten zelf niet hoe de binnenkant er uit ziet(wel/geen absorptie/weerstand) en de verzendkosten zijn bijna net zo hoog als het ding zelf kost.
-vandaar-.
Welnu.
Ik mijmer er wat over om dus zelf een model-deegrol demper te maken die niet zo veel tegendruk geeft.
De aansluitdiameter van de (nog te maken)uitlaatbocht is 38mm.
Ik heb het idee gekregen dat de demper dan zou moeten bestaan uit een geperforeerde buis (van ca 40mm binnendiam.) omwikkeld met dempingsmateriaal (glaswol van de bouwmarkt??) in een 'huis'.
Welnu. Ik heb hier wat vragen over en misschien dat hier iemand is die er verstand van heeft.
De demper moet dus op de enfield diesel komendus het is belangrijk dat het geluid goed word gedempt( 0
Nu lag ik vannacht te mijmeren, als ik in een deegrol-demper nu eens niet 1 40mm geperforeerde buis zet, maar er een 2de met grotere diameter overheen zet(vb 50-55mm.).
Heb ik dan;
1 betere geluidsdemping want het gas kan beter expanderen en word goed geremd.
2 niet doen! door de werverlingen die normaal het dempingswol tegengaat, krijg je nu meer weerstand!
Indien 1, waarom wordt dat dan niet vaker gedaan?
Uw input, verwante tips, zinnige en -want MF- onvermijdelijk onzinnige reacties graag..
ik denk er over om voor de enfield zelf een absorptiedemper te maken; De oude is erg rot en heeft schotten wat nogal weerstand zal geven, vooral nu er duidelijk (minstens) 1 los zit.
Ja er is een aanbod van dempertjes op aliexpress etc maar de verkopers weten zelf niet hoe de binnenkant er uit ziet(wel/geen absorptie/weerstand) en de verzendkosten zijn bijna net zo hoog als het ding zelf kost.
-vandaar-.
Welnu.
Ik mijmer er wat over om dus zelf een model-deegrol demper te maken die niet zo veel tegendruk geeft.
De aansluitdiameter van de (nog te maken)uitlaatbocht is 38mm.
Ik heb het idee gekregen dat de demper dan zou moeten bestaan uit een geperforeerde buis (van ca 40mm binnendiam.) omwikkeld met dempingsmateriaal (glaswol van de bouwmarkt??) in een 'huis'.
Welnu. Ik heb hier wat vragen over en misschien dat hier iemand is die er verstand van heeft.
De demper moet dus op de enfield diesel komendus het is belangrijk dat het geluid goed word gedempt( 0
Nu lag ik vannacht te mijmeren, als ik in een deegrol-demper nu eens niet 1 40mm geperforeerde buis zet, maar er een 2de met grotere diameter overheen zet(vb 50-55mm.).
Heb ik dan;
1 betere geluidsdemping want het gas kan beter expanderen en word goed geremd.
2 niet doen! door de werverlingen die normaal het dempingswol tegengaat, krijg je nu meer weerstand!
Indien 1, waarom wordt dat dan niet vaker gedaan?
Uw input, verwante tips, zinnige en -want MF- onvermijdelijk onzinnige reacties graag..