Zelf een demper maken

Ryder

MF'er
24 mei 2004
76
0
België
hoi,
ik zou zelf een demper willen maken voor een suzuki gsxf 600, zou iemand me kunnen zeggen hoe ik hieraan moet beginnen of waar ik hierover info kan vinden.
alvast bedankt
tubbiepower

Aluminium buitenmantel.......

full

Laatst bewerkt:
Ja dat is wel mooi gemaakt enzo maar om zoiets op het oog na te maken lijkt me toch iets te simpel. Ik zou informatie moeten uhebben over diameters van de huls, gaatjes in binnenbuis, enz. En ook ook welke materialen ik kan gebruiken. Blauwdrukken ofzo zouden dus perfect zijn maar zoveel geluk zal ik wel niet hebben. |(
Maar toch al fijn dat er iemand reageerd op mijn vraag *D

hoi,
ik zou zelf een demper willen maken voor een suzuki gsxf 600, zou iemand me kunnen zeggen hoe ik hieraan moet beginnen of waar ik hierover info kan vinden.
alvast bedankt
tubbiepower

Hier staan twee open gewerkte dempers op heb je die gezien?
Zelf een beetje de maten schatten ,heb ik ook gedaan .
De buitenmantel van mijn demper is 115 mm rond 480 lang alu.
De binnen pijp is 50 mm rond maar is niet geperforeerd.
Ik ben nu met de eerste demper bezig op de open gewerkte tekening.
morgen post ik even een foto .........

"open" uitlaat

er interesant allemaal..

ik wil graag een dubbele uitlaat op mijn zxretje.
aan bijde kanten 1 .. hoe moeilijk is dat om te maken.

en moet ik dan mijn motor ook opnieuw afstellen en zo.
(de sound van me motor vind ik nu wel lekker met m'n BOS uitlaat)

want ik vind dat wel erg gaaf staan op een motor .. 2 uitlaten })

Ik vraag me af of gewoon een RVS stuk pijp kan?

Je hebt dus je bochten, bij mij 4, komen samen in 1 en dan gewoon een stuk RVS pijp erachteraan van ongeveer zelfde diameter als een bocht: iets dikker misschien.
Kan dit? Waarschijnlijk domme vraag maarja, wat wil je zo laat he? Zou het geluid wel willen horen.. :)
Maar dan dat op een Ducati Monster.. :]

er interesant allemaal..

ik wil graag een dubbele uitlaat op mijn zxretje.
aan bijde kanten 1 .. hoe moeilijk is dat om te maken.

en moet ik dan mijn motor ook opnieuw afstellen en zo.
(de sound van me motor vind ik nu wel lekker met m'n BOS uitlaat)

want ik vind dat wel erg gaaf staan op een motor .. 2 uitlaten })

Het is wel mogenlijk maar er gaan nogal wat uren in zitten ..............

En over de bochten, moeten die netjes gebogen zijn, of kun je ook stukjes pijp in een hoek aan elkaar lassen om tot bochten te komen?
Ik kan me voorstellen dat het voor de gasstroom nuttig kan zijn dat het zonder hoeken in de uitlaatbocht verloopt, aangezien er dan geen reflecties in de bocht optreden. Maar of dat echt het geval is weet ik niet. Anders wil ik misschien ook wel de bochten maken. Graag hoor ik hier jullie deskundige mening over!

En over de bochten, moeten die netjes gebogen zijn, of kun je ook stukjes pijp in een hoek aan elkaar lassen om tot bochten te komen?
Ik kan me voorstellen dat het voor de gasstroom nuttig kan zijn dat het zonder hoeken in de uitlaatbocht verloopt, aangezien er dan geen reflecties in de bocht optreden. Maar of dat echt het geval is weet ik niet. Anders wil ik misschien ook wel de bochten maken. Graag hoor ik hier jullie deskundige mening over!

Het is beter om de bochten te buigen maar daar
heb ik helaas niet de mogenlijkheid en tijd voor......
Ik bouw enkel de dempers..............

Ik vraag me af of gewoon een RVS stuk pijp kan?

Je hebt dus je bochten, bij mij 4, komen samen in 1 en dan gewoon een stuk RVS pijp erachteraan van ongeveer zelfde diameter als een bocht: iets dikker misschien.
Kan dit? Waarschijnlijk domme vraag maarja, wat wil je zo laat he? Zou het geluid wel willen horen.. :)
Maar dan dat op een Ducati Monster.. :]

Het geluid is leuk om een keer te horen, maar het is gewoon herrie en dat wil je echt niet ;) .

Ik zou ook graag de prijs willen weten? Ik neem aan dat de aansluiting voor op de tussenpijp van de bochten kan worden aangepast?

Ik zou dan wel graag het type met gaatjes willen? Of lever je ze alleen zonder gaatjes?

Ik zou ook graag de prijs willen weten? Ik neem aan dat de aansluiting voor op de tussenpijp van de bochten kan worden aangepast?

Ik zou dan wel graag het type met gaatjes willen? Of lever je ze alleen zonder gaatjes?

Demper kan worden aangepast op de aansluiting.........
DE Prijs moet ik nog even bekijken hoeveel
werk en materiaalkosten er in gaan zitten.......

Terug
Bovenaan Onderaan