zelf een kleine beurt Suzuki GSX-R750 SRAD geven!!

stoffelR750

MF'er
9 aug 2006
49
0
Zoetermeer
Weet iemand wat je moet doen en hoe je een kleine beurt kan geven???!!!
Zoja, tekst en indien mogelijk illustratie's.....
Of is het verstandiger, dat ik om de X aantal kilometers een beurtje LAAT uitvoeren....???
 
Zie eens aan een werkplaatshandboek te komen en ga op je gemak eens kijken wat je zou willen doen:

- olie en filter wisselen (ligt het meest voor de hand)
- ketting spannen (altijd leren, moet je zelf kunnen)
- kabeltjes, zijstandaard en versnellingsstangetje smeren (altijd doen)
- remvloeistof wisselen (is al tricky, tis je veiligheid)
- koelvloeistof wisselen (vaak een makkie)
- remschoentjes controleren en zo nodig vervangen (prettig als je die zelf kan controleren)
- bougies vervangen (geprul voor de handige vingers)
- vorkolie wisselen (is al een stuk moeilijker)
- kleppen stellen (doen met iemand die het kan)
 
Zie eens aan een werkplaatshandboek te komen en ga op je gemak eens kijken wat je zou willen doen:

- olie en filter wisselen (ligt het meest voor de hand)
- ketting spannen (altijd leren, moet je zelf kunnen)
- kabeltjes, zijstandaard en versnellingsstangetje smeren (altijd doen)
- remvloeistof wisselen (is al tricky, tis je veiligheid)
- koelvloeistof wisselen (vaak een makkie)
- remschoentjes controleren en zo nodig vervangen (prettig als je die zelf kan controleren)
- bougies vervangen (geprul voor de handige vingers)
- vorkolie wisselen (is al een stuk moeilijker)
- kleppen stellen (doen met iemand die het kan)

voeg er aan toe dat goed gereedschap een must is!
beetje gaan kloten met bacos, rondegesleten steeksleutels en halve
schroevendraaiers is niet de tip

en als je niet weet wat je doet/moet doen,... doe het dan niet!
 
Zie eens aan een werkplaatshandboek te komen en ga op je gemak eens kijken wat je zou willen doen:

- olie en filter wisselen (ligt het meest voor de hand)
- ketting spannen (altijd leren, moet je zelf kunnen)
- kabeltjes, zijstandaard en versnellingsstangetje smeren (altijd doen)
- remvloeistof wisselen (is al tricky, tis je veiligheid)
- koelvloeistof wisselen (vaak een makkie)
- remschoentjes controleren en zo nodig vervangen (prettig als je die zelf kan controleren)
- bougies vervangen (geprul voor de handige vingers)
- vorkolie wisselen (is al een stuk moeilijker)
- kleppen stellen (doen met iemand die het kan)

wat kost dat ongeveer als je dat zou laten doen door een dealer?
 
+/- €350 afhankelijk van hoeveel kleppen er gesteld moeten worden

voordeel is wel dat hun dingen zien die een leek over het hoofd ziet
beetje lullig als er een remschijf losbreekt "Maar m'n blokken waren nog goed?"
 
Terug
Bovenaan Onderaan