Zelf een proefritje maken, moet dat?

Zelf een proefrit maken is wel heel belangrijk natuurlijk, maar als je net van een lesmotor afkomt is een zx6r toch al super. Met weinig ervaring en technische kennis schiet je dan niet zo heel veel op met een proefrit. Ga er in ieder geval wel op zitten om te kijken of de houding je bevalt, en of je overal goed bij kunt! Neem wel iemad mee met de nodige kennis die een proefrit voor je kan maken (en ga mee achterop)! Hier nog een link naar een site met veel info voor de beginnende koper!

http://www.student.kun.nl/wouter.timmer/index.htm
 
20 januari wezen kijken met mijn technische + motorrijdende buurjongen. Hij wilde wel een proefrit maken namens mij, maar er lag ijs en sneeuw...
gevraagd of de toenmalige eigenaar 'm voor me wilde vasthouden - en dat deed-ie.
11 februari geslaagd.
14 februari wezen proefrijden en meteen gekocht.
En nu zijn we 8 maanden en 6000 km verder :]
 
Heb mijn eerste motor gekocht een paar dagen voordat ik m'n rijbewijs kon ophalen.

Gewoon bij m'n vader achterop.
 
geslaagd, 1 uur later stond ik bij de dealer, 3 dagen daarna een proefritje
gemaakt
Ze stonden wel even bedachtzaam te kijken, gezien ik net m'n RBW had en gelijk
op zo'n sportkanon wou stappen

Zonder RBW had ik nergens een proefritje op willen maken
want het is heel makkelijk om 1 week voor een examen al te gaan proefrijden
terwijl (later) blijkt dat je nog 3 keer over moet doen omdat je te belabbert rijd

Daarbij zou er bij mij voor de eerste keer examen al een motor voor de deur
gestaan hebben, dat is alzo meer druk om te slagen
Maar als je dan zakt bestaat de kans dat je de verleiding niet kan weerstaan

je moet de huid niet verkopen...
 
Zou pas gaan proefrijden als je je rijbewijs hebt.. (of je moet er geen bezwaar tegen hebben om zonder rijbewijs een half uur of een uur rond te rijden met kans op wat dan ook) iemand anders laten rijden heeft geen zin. Misschien ziet een motor er leuk uit, maar zit ie echt klote. Mij krijg je dus nooit op een CBR600RR, zat letterlijk met mn neus op de kuipruit. Niets voor mij.

Iemand anders kan wel mee om te zien of hij technisch een beetje in orde is, maar het rijden moet je toch echt zelf doen... even een paar maanden wachten, in de wintermaanden staan ze altijd voor minder te koop..

En niet alleen voor de looks van een motor gaan, kijk eens naar motorkarakter. Is veel belangrijker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan