Zelf emigreren, motor in Nederland?

-DG-

Die hard MF'er
16 nov 2007
297
0
Enschede
Ik ga tijdelijk in Tsjechië werken en moet daarvoor emigreren. M'n motor kan ik niet direct meenemen.
De belastingdienst vind het geen probleem om dat Nederlandse kenteken aan te houden zolang ik betaal, maar m'n huidige KNMV motor verzekering eist dat ik in NL woon. Het liefst laat ik de motor gewoon in NL staan en kan ik er op rijden als ik af en toe in NL ben, en evt een keer heen en weer rijden naar Tsjechie. Exporteren, importeren enz heb ik geen zin in voor de tijdelijke duur.

Eigenlijk heb ik een verzekering nodig die het niet boeit waar je woont en niet boeit waar je hem rijdt zolang het betaald wordt en er een geldig kenteken op zit.

Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos of welke verzekering makkelijker is hiermee?
 
Waarom zou je moeten emigreren als je tijdelijk in Tsjechië gaat werken ?
Blijf je aangemeld in NL is er niets aan de hand. Ga je werkelijk emigreren mag je in NL niet meer met een voertuig rijden wat in Nederland aangemeld is (of het zou een huurauto moeten zijn).
Als ik er naast zit hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou je moeten emigreren als je tijdelijk in Tsjechië gaat werken ?
Blijf je aangemeld in NL is er niets aan de hand. Ga je werkelijk emigreren mag je in NL niet meer met een voertuig rijden wat in Nederland aangemeld is (of het zou een huurauto moeten zijn).
Als ik er naast zit hoor ik het graag.
Als ik in USA ben bij dochter rijd ik probleemloos rond op de motor van schoonzoon. Niks mis mee hoor. Ik betaal geen huur ;-) Wel vreemd dat de RDW accoord gaat met een adres in buitenland. :?
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou je moeten emigreren als je tijdelijk in Tsjechië gaat werken ?
Blijf je aangemeld in NL is er niets aan de hand. Ga je werkelijk emigreren mag je in NL niet meer met een voertuig rijden wat in Nederland aangemeld is (of het zou een huurauto moeten zijn).
Als ik er naast zit hoor ik het graag.

Je moet je uitschrijven uit je gemeente (=emigreren) als je langer dan 8 maanden in het buitenland woont.
Zo te zien kan ik de motor laten verzekeren op naam van m'n ouders en zelf bij die verzekering als hoofdbestuurder staan aangeschreven ook al woon ik in het buitenland. Dan mag ik hem wel rijden als ik weer in Nederland ben. *D
Ik laat het nog weten als het definitief zeker is.
 
Zet die motor op naam van een familielid in nederland die hem ook verzekerd dan kun je gewoon je gang gaan ermee als je tijdelijk ergens anders woont.
 
Laatst bewerkt:
Neem maar even contact met mij op, zet je hem op mijn naam en kan hij bij mij in de garage staan en ik beloof dat ik de sleutels veilig opberg... _O-
 
Neem maar even contact met mij op, zet je hem op mijn naam en kan hij bij mij in de garage staan en ik beloof dat ik de sleutels veilig opberg... _O-
je bergt ze zeker op in het contactslot :+
Zodat hij af en toe per ongeluk mee gepakt word voor een ritje _O-
 
Ik zal wel wat dingen door elkaar gehaald hebben.
Ik mocht (toen ik nog in NL woonde) in ieder geval niet met de auto van m'n Duitse vriendin in Nederland rijden.

En dat was niet omdat het van m'n vriendin niet mocht 8-)
 
Ik denk wat jij bedoeld is om economische redenen met een in het buitenland geregistreerde
auto langer als 3 of 5 weken (dacht ik) in NL rijden, dat valt dan onder belastingontduiking
en dat vinden ze idd niet echt grappig bij die blauwe enveloppen organisatie
 
Ik zie haast dagelijks (bijna) Oostblokkers (Polen, Litouwen, Duitsers, etc.) voorbij komen. En die hanger hier ook langer dan 5 weken uit.
 
Ik zal wel wat dingen door elkaar gehaald hebben.
Ik mocht (toen ik nog in NL woonde) in ieder geval niet met de auto van m'n Duitse vriendin in Nederland rijden.

En dat was niet omdat het van m'n vriendin niet mocht 8-)

Klopt helemaal en eind vorig jaar is het nog strenger geworden.
 
Ik zal wel wat dingen door elkaar gehaald hebben.
Ik mocht (toen ik nog in NL woonde) in ieder geval niet met de auto van m'n Duitse vriendin in Nederland rijden.

En dat was niet omdat het van m'n vriendin niet mocht 8-)
Heb dit echt nog nooit begrepen. Waarom in godsnaam? Dus als ik in Belgie of Duitsland bij een vriend ben, net over de grens, zou ik niet even zijn auto mogen lenen en naar NL rijden :? :?
 
Jawel, dat heet toerisme, maar veel langer ongemeld rondrijden in NL met buitenlandse
platen is belastingontduiking....en dat schijnt strafbaar te zijn _O-
 
En wie weet dat dat je langer dan 8 maanden niet meer hier woont, je komt toch gewoon elke 3 maanden "terug" ...je hoeft je toch nergens te melden?
 
Als je dan echt moet emigreren.......
Mijn zus woont al 30 jaar in Canada. Ik heb haar auto op mijn naam en wanneer zij hier is rijdt zij rond op een verzekering welke ook op mijn naam staat (2e gezinsauto). Meldt wel elke keer aan de verzekerings mij. dat mijn familie er mee gaat rijden met Canadees rijbewijs. Stuk goedkopen dan huren.
Hoop wel elke keer dat ze nergens tegenaan rijdt
 
Heb dit echt nog nooit begrepen. Waarom in godsnaam? Dus als ik in Belgie of Duitsland bij een vriend ben, net over de grens, zou ik niet even zijn auto mogen lenen en naar NL rijden :? :?

Zo onlogisch is dat toch niet? Je bent inwoner van Nederland en inwoners van Nedeland mogen alleen in Nederland op de weg rijden als ze aan Nederland wegenbelasting betalen.
Anders kan je ook wel een auto kopen uit een of ander apenland met bijbehorend kenteken en hoef je nooit meer belasting te betalen en je auto hoeft nooit naar de APK.

Ts doet er goed aan om te checken of hij nog wel op zijn motor met Nl kenteken in Tsjechie mag rondrijden als hij daar ook officieel woont. Zou best kunnen hoor. In Duitsland bijvoorbeeld mag dat het eerste jaar van je immigratie nog wel.
 
Zo onlogisch is dat toch niet? Je bent inwoner van Nederland en inwoners van Nedeland mogen alleen in Nederland op de weg rijden als ze aan Nederland wegenbelasting betalen.
Anders kan je ook wel een auto kopen uit een of ander apenland met bijbehorend kenteken en hoef je nooit meer belasting te betalen en je auto hoeft nooit naar de APK.
En als ik een auto invoer, betaal ik logisch gezien BPM. En als ik diezelfde auto weer uitvoer kan ik fluiten naar m'n BPM. Vind je dat ook logisch?

En nee, het is niet logisch, ken weinig andere landen met hetzelfde principe :N Wat als ik nou een weekje in Belgie op vakantie ben en ik huur daar een auto, dan mag ik niet met de Belgische platen in NL rijden. Dat is toch om je te bescheuren. Ze zouden eens iets mislopen hier... _O- Kunnen beter eens ergens anders op bezuinigen... asielzoekers bijv.
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet invoeren daar.
Is allicht goedkoper.

Rijden met een plaat van daar in Nederland mag ook als jij geëmigreerd bent.
Heb zelf ook alleen maar Duitse kentekens.

Gr Roy
 
Ik mocht (toen ik nog in NL woonde) in ieder geval niet met de auto van m'n Duitse vriendin in Nederland rijden.

Ja hoor, 1x per jaar max. 2 Weken.

Belastingdienst

Andersom (en daarom gaat het hier) interesseert het of geen kip ofhet mag een aantal maanden, afhankelijk van het land waarin je woont.

Aanmelden/verzekeren op een Nederlands adres is idd de oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan