Zelf je nieuwe/2ehands fiets importeren?

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
Den Hoorn
Zijn er hier mensen die wel eens een motor geimporteerd hebben?

Ben wel eens benieuwd of het echt zoveel scheelt als je een motor uit Duitsland of Belgie laat komen en of het de moeite waard is. Misschien dat jullie handige links hebben om eens een prijsvergelijk te maken.

Het lastigst lijkt me de RDW keuring. Heeft iemand daar positieve of negatieve ervaringen mee?

Groetjes Sander!
 
Dat is dan ook weer unaniem besloten! ;)

Eindelijk de datum gekregen dat ik af moet rijden, zaterdag 14 juli 11:15. Volgens mij is dan het postkantoor alleen niet open dus stel dat ik het haal dan moet ik nog een heel weekend wachten voordat ik dat rose papiertje op kan halen.
 
Kijk even op http://motor.pagina.nl !

Er staat daar een link naar een motor-import site. Adres is iets van motorimport.myweb.nl of zoiets...

Staan leuke dingen, je kan er ook de BPM mee berekenen. Alles te vinden over RDW enzo...
 
Dat is dan ook weer unaniem besloten! ;)

Eindelijk de datum gekregen dat ik af moet rijden, zaterdag 14 juli 11:15. Volgens mij is dan het postkantoor alleen niet open dus stel dat ik het haal dan moet ik nog een heel weekend wachten voordat ik dat rose papiertje op kan halen.

Postkantoor :? Sinds wanneer haal je je rijbewijs op het Postkantoor :? Het gemeente- of stadhuis lijkt me gemakkelijker :P
 

Ik zou persoonlijk best een importfiets kopen als 'ie goed onderhouden is. Anders zouden al die customs die uit Amerika/Canada komen niet meer te verkopen zijn. Je betaalt er wel veel minder voor, dus zal de volgende koper ook een beetje van dat prijsverschil willen profiteren. Nadeel van een supersport uit Duitsland vind ik dat ze allemaal begrensd zijn op 100 pk. Behalve de invoerkosten (RDW-keuring) moet het blok dus ook opgevoerd worden. Bij de een is dat een fluitje van een cent, maar anders moet daar een dealer aan te pas komen. Pingping dus.
 
Ik zou persoonlijk best een importfiets kopen als 'ie goed onderhouden is. Anders zouden al die customs die uit Amerika/Canada komen niet meer te verkopen zijn. Je betaalt er wel veel minder voor, dus zal de volgende koper ook een beetje van dat prijsverschil willen profiteren. Nadeel van een supersport uit Duitsland vind ik dat ze allemaal begrensd zijn op 100 pk. Behalve de invoerkosten (RDW-keuring) moet het blok dus ook opgevoerd worden. Bij de een is dat een fluitje van een cent, maar anders moet daar een dealer aan te pas komen. Pingping dus.

Bijna altijd is het niet meer dan een busje in de carburateurs...geen probleem dus.
Hoe het werkt met injectie weet ik niet, misschien dat dan de computer opnieuw gemapped moet worden met een power-commander...dat is wel prijzig!
 
Zat weer even niet na te denken. Zo'n gebouw is natuurlijk het stadskantoor. Zit zelf ook op een stadskantoor en ik durf nog postkantoor te zeggen |( .
 
Import motoren uit Duitsland zijn niet begrensd, hoe ze het doen weet ik niet, maar ik ken verschillende mensen met een uit Duitsland geimporteerde motor die op zeker niet begrensd zijn.
Ook injectie.

meestal is het via een draadje bv in je onstekingsunit die je moet doorknippen, is er speciaal voor, zeker geen dure kosten.

In duitsland geldt tegenwoordig geen pk limiet meer volgens mij.
 
Import motoren uit Duitsland zijn niet begrensd, hoe ze het doen weet ik niet, maar ik ken verschillende mensen met een uit Duitsland geimporteerde motor die op zeker niet begrensd zijn.
Ook injectie.

meestal is het via een draadje bv in je onstekingsunit die je moet doorknippen, is er speciaal voor, zeker geen dure kosten.

In duitsland geldt tegenwoordig geen pk limiet meer volgens mij.

Er geldt / gold GEEN PK limiet in Duitsland... De 100 pk regeling is iets wat de verzekeringen daar hebben opgesteld... Een motor met meer dan 100 pk is gewoon erg duur in de verzekering... En dus iedereen gaat daar onder zitten..
 

Ohw.. dus zo zit dat. Ik vroeg me eerlijk gezegd ook al af hoe dat nu zat in Duitsland. Gewoon dus wat om de >100 pk consument te zieken en uit te kijpen. Het zijn dan wel duitsers maar dan wel motorrijdende duitsers en dan is het toch zielig ;( '(
 
NIET doen, je krijgt hem ( of haar.) daarna niet meer verkocht.

Beetje late reactie maar....... (ben zelf aan het overwegen om er eentje in duitsland te halen)

Heb bij diverse nederlandse dealers heel veel duitse fietsen zien staan. Bij sommige dealers is het moeilijk een tweedehands te vinden die NIET uit duitsland komt.
 
Is het trouwens ook niet zo dat ze in Duitsland max. 100pk mogen hebben??? Dus koop je bv een ZZR1100 met 100pk, schiet ook niet echt op natuurlijk.. Weet iemand hier meer over?
 
Hmm, fuck.. Als ik er nou 1x overheen las, maar nee hoor....
rolleyes2.gif

 
sorteren doet ie perfect, alleen hij toont niet de tijd van de laatste posting ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan