zelf je sm bandjes opsnijden

yasumo

Die hard MF'er
11 mei 2006
725
0
huissen
Ik wilde graag mijn slicks opsnijden maar die bandensnijders zijn zo reete duur dus zelf maar iets bedacht. Werkt nog goed ook })
Oude soldeerbout en krammetje. Beetje vaag maar goed ;)
full
 
Lijkt mij geen goed profiel zo dwars op je band, of zie ik dat verkeerd.

;)
 
Ok alles kan natuurlijk sneller. Vanavond zelfde principe gemaakt op een gasbrander. Zo'n ding met een karwei fles. Dat scheeld nogal qua tijd. Nu binnen 10 minuten bandje klaar. }) Ik weet niet hoe snel het met een echte gaat maar dit begint er toch aardig op te lijken. *O*
 
ik zou er zelf niet aan beginnen, lijkt me link, je maakt de band natuurlijk wel aardig dunner zo, je ziet ook vaak bij vrachtwagens dat de opgesneden banden vaak het eerste klappen, lijkt me niet fijn op motor als er een band klapt.

het is wel je veiligheid, ik zou er gewoon lekker nieuwe omleggen

gr robert
 
ik zou er zelf niet aan beginnen, lijkt me link, je maakt de band natuurlijk wel aardig dunner zo, je ziet ook vaak bij vrachtwagens dat de opgesneden banden vaak het eerste klappen, lijkt me niet fijn op motor als er een band klapt.

het is wel je veiligheid, ik zou er gewoon lekker nieuwe omleggen

gr robert

Ik leg ze ook niet om een dikke buikschuiver. Het is bedoeld voor supermoto daar snijden al die gasten de slicks op om een beetje grip te krijgen op het zand O-)
 
Klopt ja, wij snijden ze ook gewoon op hoor op locatie, naar hoe het zandgedeelte is.
 
Ok alles kan natuurlijk sneller. Vanavond zelfde principe gemaakt op een gasbrander. Zo'n ding met een karwei fles. Dat scheeld nogal qua tijd. Nu binnen 10 minuten bandje klaar. }) Ik weet niet hoe snel het met een echte gaat maar dit begint er toch aardig op te lijken. *O*
maak is een foto van die brander :P
 
Ik leg ze ook niet om een dikke buikschuiver. Het is bedoeld voor supermoto daar snijden al die gasten de slicks op om een beetje grip te krijgen op het zand O-)

Maar er is wel een verschil tussen een slik opsnijden en een band waarvan het profiel is opgereden opnieuw opsnijden :P
 
ik zou er zelf niet aan beginnen, lijkt me link, je maakt de band natuurlijk wel aardig dunner zo, je ziet ook vaak bij vrachtwagens dat de opgesneden banden vaak het eerste klappen, lijkt me niet fijn op motor als er een band klapt.

het is wel je veiligheid, ik zou er gewoon lekker nieuwe omleggen

gr robert


:z
Je moet ook wel de slijtlaag opsnijden, niet de koordlagen...
 
Maar er is wel een verschil tussen een slik opsnijden en een band waarvan het profiel is opgereden opnieuw opsnijden :P

Ja logisch het houd natuurlijk een keer op. Maar ook een niet al te ver afgereden band is nog prima een keer te bewerken alleen snij ik dan niet over het bestane profiel maar daar tussen door. })

ps: De band bovenin dit topic is ook maar een oude om wat op te proberen daar ga ik ook echt niet mee rijden |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan